Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
Fat Bastard! schreef:Dre, je hebt helemaal gelijk!
Wij kregen voor onze festivalbotteling 2019 diverse samples aangeboden door DT en hier zaten twee Ardlair's bij. Denk dat ik daarom er van uitging dat zij deze naam vaker gebruiken.
Back on topic: Iemand nog iets te melden over die prijzen van Springbank?!?![]()
Ik niet, mooie drammetjes en goed betaalbaar
3 x
-
whisky4wood
- Senior

Eergisteren een springbank cv gekocht bij een slijter. Geen idee welk jaar. Komt zonder verpakking. Ben benieuwd. Staat nu nog bij mijn zus die hem heeft gehaald.
1 x
Februari de release van de nieuwe LB Oloroso toch...?
0 x
Rien68 schreef:Februari de release van de nieuwe LB Oloroso toch...?
Die komt in maart als het goed is. In februari komt de SB 18yo en Longrow Red 10yo.
0 x
-
Nickvanderlinde298
- Senior

Sander79 schreef:Rien68 schreef:Februari de release van de nieuwe LB Oloroso toch...?
Die komt in maart als het goed is. In februari komt de SB 18yo en Longrow Red 10yo.
En de nieuwe Kilkerran? Is die al aangekondigd?
0 x
Nickvanderlinde298 schreef:Sander79 schreef:Rien68 schreef:Februari de release van de nieuwe LB Oloroso toch...?
En de nieuwe Kilkerran? Is die al aangekondigd?
Ja, die komt tegelijk met de SB18/Longrow
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Er staat een code op de voet van de fles, bij oudere flessen staat deze achter op het etiket.whisky4wood schreef:Eergisteren een springbank cv gekocht bij een slijter. Geen idee welk jaar. ...
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
whisky4wood
- Senior

Reichenbach schreef:Er staat een code op de voet van de fles, bij oudere flessen staat deze achter op het etiket.whisky4wood schreef:Eergisteren een springbank cv gekocht bij een slijter. Geen idee welk jaar. ...
Zal ik mijn zus even moeten appen. Dank
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Straks weekt ze het etiket los.whisky4wood schreef:Reichenbach schreef:Er staat een code op de voet van de fles, bij oudere flessen staat deze achter op het etiket.whisky4wood schreef:Eergisteren een springbank cv gekocht bij een slijter. Geen idee welk jaar. ...
3 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
whisky4wood
- Senior

Reichenbach schreef:Straks weekt ze het etiket los.whisky4wood schreef:Reichenbach schreef:Er staat een code op de voet van de fles, bij oudere flessen staat deze achter op het etiket.
Ze moest de fles koesteren als een baby. Dat is duidelijke taal toch voor voorzichtig zijn.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Oogadal schreef:Ja. In badje doen dus.
Ik sluit die ellendelingen hier altijd in de kelder op. Met wat cola en paprikachips. Gaat prima.
1 x
-
JoachimV10
- Senior

Afgelopen weekend enkele geproefd:
Hazelburn 10, Hazelburn 13 Oloroso 2007 en Springbank 10.
De Hazelburn 10 en Springbank 10 vond ik lekker, niet meteen een wauw-gevoel, maar wel interessant.
Lichte voorkeur voor de Springbank.
De Hazelburn 13 vond ik heel lekker, vooral de geur.. Top!
Het valt mij op dat het voor mij vooral langzaamaan whisky's zijn om te ontdekken. Ik had telkens het gevoel dat ik niet genoeg had met een sample.
Vorige week de Springbank 12 batch 15 tegengekomen bij de slijter een meegenomen, maar die is nog niet open gegaan. Voor binnenkort
Hazelburn 10, Hazelburn 13 Oloroso 2007 en Springbank 10.
De Hazelburn 10 en Springbank 10 vond ik lekker, niet meteen een wauw-gevoel, maar wel interessant.
Lichte voorkeur voor de Springbank.
De Hazelburn 13 vond ik heel lekker, vooral de geur.. Top!
Het valt mij op dat het voor mij vooral langzaamaan whisky's zijn om te ontdekken. Ik had telkens het gevoel dat ik niet genoeg had met een sample.
Vorige week de Springbank 12 batch 15 tegengekomen bij de slijter een meegenomen, maar die is nog niet open gegaan. Voor binnenkort

3 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

JoachimV10 schreef:Het valt mij op dat het voor mij vooral langzaamaan whisky's zijn om te ontdekken. Ik had telkens het gevoel dat ik niet genoeg had met een sample.
De 12 CS heeft dat over het algemeen nog extremer, ook in de fles. Kijk er niet raar van op als die pas met een substantieel deel uit de fles en na een aantal maanden tot volle wasdom komt.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”