Je koopt de fles voor teveel geld, of je koopt hem niet, maar mensen die de illusie hebben dat we wat kunnen veranderen,..... NO WAY!
On topic, de Hazelburn 13 echt een prima whisky!

HammerHead schreef:
Deze mindset is nu precies een groot deel van het probleem. Zolang de meerderheid zo denkt zal de trein inderdaad niet stoppen, maar als er maar genoeg mensen van de trein afstappen stopt ie uiteindelijk echt wel hoor.
)Reichenbach schreef:Dat je whisky als hobby kan noemen zal er al op wijzen dat je vast niet hoeft aan te sluiten bij de voedselbank.

Ik hoop toch echt dat de overheid zich hier helemaal niet mee gaat bemoeien. Het is één kant van de medaille die aan de andere kant een enorme keus en verscheidenheid oplevert.HammerHead schreef:...Als dit voorheen met concertkaartjes gebeurde sprak iedereen er schande van en hier wordt ook van overheidswege werk van gemaakt, maar in de whiskywereld wordt het als onderdeel van de marktwerking gezien. Ik blijf dat uiterst merkwaardig vinden.

Reichenbach schreef:Ik hoop toch echt dat de overheid zich hier helemaal niet mee gaat bemoeien. Het is één kant van de medaille die aan de andere kant een enorme keus en verscheidenheid oplevert.HammerHead schreef:...Als dit voorheen met concertkaartjes gebeurde sprak iedereen er schande van en hier wordt ook van overheidswege werk van gemaakt, maar in de whiskywereld wordt het als onderdeel van de marktwerking gezien. Ik blijf dat uiterst merkwaardig vinden.
Als een overheid zich met prijsstelling gaat bezig houden kom je in het uiterste geval uit op een aantal voor jou geselecteerde standaarddrankjes die je in de staatswinkel mag kopen (wel aansluiten in de rij).

Anton schreef:Oogadal schreef:De kant bottelaar
En dan de kopers kant
De trein is vertrokken en je zal als bottelaar/koper mee op die trein moeten springen of ‘alleen’ achterblijven. In je eentje ga je hem heus niet kunnen stoppen. Wat whiskybroker gedaan heeft om het vat te ‘gunnen’ aan hun klanten? Zou kunnen, maar kom op zeg. Voor niets gaat de zon op.
Als jij en je kennis en daar een kennis van de flessen niet koopt, staan er wel 100 andere in de rij om hem wel te kopen. Vraag en aanbod?
Geef mij maar de gewone 10 of 12, die zijn nog betaalbaar en lekker! Wie weet komt er ook een moment dat deze behoorlijk gaan stijgen in prijs en dan moet je gewoon uitmaken of je je geld er nog aan wil uitgeven.

whisky4wood schreef:Weet iemand of er in januari of februari al een botteling van SB 12 CS komt. Kan nergens wat vinden, maar misschien weten jullie wat meer?
Wat mij ook opvalt en ik ben een tijd weggeweest, dat als ik draadjes terugleest eigenlijk driekwart van de berichten gaat over de prijs van whisky. Terwijl wij als liefhebbers zoveel meer te delen hebben. Ook ik heb even gedacht te stoppen met het hebben van teveel flessen als verzameling en heb het een en ander verkocht, maar geen enkele andere vrijetijdsbesteding brengt zoveel plezier.
Natuurlijk is de portemonnee bepalend en wordt de markt verziekt, maar dat is zo en door naar de flessen die we nog wel drinken. Er wordt gevraagd naar de CS 12 batch 21 omdat ie meer wijn heeft dan normaal en niemand die echt inhoudelijk reageerd, omdat het weer over een te dure fles gaat wel of niet. Dat is wel jammer. Zo wordt niet alleen de markt verziekt, maar ook dit forum voor mooie mensen. En ik wil niemand voor het hoofd stoten. Ik ben weer terug in the game zij het wat meer beschaafd. Moet ook wel met vijf kids.

whisky4wood schreef:Wat mij ook opvalt en ik ben een tijd weggeweest, dat als ik draadjes terugleest eigenlijk driekwart van de berichten gaat over de prijs van whisky. Terwijl wij als liefhebbers zoveel meer te delen hebben.

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten