The Glenlivet range

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: The Glenlivet range

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Dec 2021, 18:48

Ben het vaker niet met Thijs eens dan wel. Zo ook hier. Hoe hij erbij komt dat dit een stap omhoog is na de illicit, is mij echt een raadsel. Maargoed, smaken verschillen.

Ik heb straks een fles los getrokken maar ik vind m zo op het eerste oog beduidend minder dan de illicit still. Ik vind m nogal vlak, middle of the road, average joe, an everyone’s friend, call it whatever you want maar ik sta er niet van te juichen. Het geeft niet echt iets opmerkelijks of unieks. Tis gewoon een standaard Speyside waar er al honderden van zijn voor mijn gevoel.. Dan liever een paar flesjes extra illicit, beduidend beter. Die heb ik gelukkig nog voorradig :bigsmile de Illicit deed m.i. meerdere dingen goed:
Het geeft ballen, diepgang en rijke smaken aan de anders vrij saaie standaard 12yo en met name de sherried twist vind ik erg vermakelijk. Bij deze licensed zijn beduidend minder heftige sherry vaten gebruikt en ligt de focus (en waarschijnlijk ook de mix verhouding qua vaten) meer op de bourboned style liefhebbers.

Een uitgebreide notitie heb ik nog niet gemaakt van deze licensed maar er moet wel heel wat gebeuren wil ik van gedachte veranderen.
9 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 11 Dec 2021, 09:22

Ben het redelijk vaak eens met Cask1988. Blij dat ik alleen mee heb gedaan met een bs. 18 December weet ik meer als ik de 230ml in m'n maag gesplitst krijg. Als die toch te pruimen is, kan ik altijd nog een flesje aanschaffen.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 11 Dec 2021, 09:37

Nou lekker dan. Er is al een flesje onderweg. De Illicit was ook erg lekker. Maar voor de prijs van deze heb je waarschijnlijk wel een betere whisky dan de standaard 12 op 40%. Toch leuk om te proberen. Ik ben benieuwd.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”