Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor henri » 06 Dec 2020, 12:49

Perry Veenendaal schreef:Wat wel opvalt is dat de aanbieders bijna allemaal uit Frankrijk en Duitsland komen.
Ik zie geen Nederlandse whiskyforum namen.....dat scheelt.... :goedgedaan

dat zal alleen zijn omdat ze daar eerder beschikbaar waren
over een weekje staan er 2x zoveel van nederlanders en belgen
1 x
Afbeelding

braamr
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor braamr » 07 Dec 2020, 18:35

Hier nog mensen een mail gekregen voor de 21 jaar oude Springbank van whiskybroker. Weet nou niet wat ik er van moet vinden. Is dit een unieke kans om een dergelijke fles te bemachtigen? Vind het maar een hoop geld eigenlijk... wat vinden jullie
0 x

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 07 Dec 2020, 19:19

braamr schreef:Hier nog mensen een mail gekregen voor de 21 jaar oude Springbank van whiskybroker. Weet nou niet wat ik er van moet vinden. Is dit een unieke kans om een dergelijke fles te bemachtigen? Vind het maar een hoop geld eigenlijk... wat vinden jullie

Wat komt ie?
Ben niet ingeschreven op whisky broker maar check regelmatig hun site voor nieuwigheden
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 07 Dec 2020, 19:25

braamr schreef:Hier nog mensen een mail gekregen voor de 21 jaar oude Springbank van whiskybroker. Weet nou niet wat ik er van moet vinden. Is dit een unieke kans om een dergelijke fles te bemachtigen? Vind het maar een hoop geld eigenlijk... wat vinden jullie

No mail. Nog niet lang genoeg klant en/of nog niet genoeg gekocht. £250 begreep ik?
0 x
Afbeelding

braamr
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor braamr » 07 Dec 2020, 19:29

Ze hebben inderdaad een selectie klanten een link en code gestuurd voor deze fles. Zou 250 pond zijn maar volgens mij gaat er dan nog iets van korting af.

Kennelijk werkt de site niet echt mee dus gaat vooralsnog niet helemaal lekker. Afgelopen jaren af en toe een flesje meegenomen dus waarschijnlijk genoeg om een goede klant te zijn.

Ik vind het lastig om te beoordelen of dit nu iets is waar ik jaren spijt van krijg als ik het niet doe. :(
0 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 07 Dec 2020, 19:43

Ja, ik.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk wel dat ik 'm ga kopen. Het enige dat me wat tegenhoudt is de lage ABV (41.8% cask strength) maar gezien ik naast enkele standaard flessen eigenlijk nog nooit een single cask Springbank gehad heb is het voor mij wel een leuke kans. Ja, het is veel geld maar goed, in perspectief: de aankomende North Star Spirits bevat een Springbank 25 aan 48.5% ABV. Die gaat SRP meer dan £600 gaan kosten, en dan beweert Iain Croucher nog dat hij er geen winst aan maakt.

Ik vind het wel goed dat ze voor elke flesnummer de koper gaan bijhouden en indien de fles op een auction site terecht komt, de koper zal geblacklist worden bij een volgend dergelijk uniek aanbod.
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 07 Dec 2020, 19:57

In 2018 had ik een SB single cask van CA zelf uit t vat gehaald voor ik meen €110. £250 ~ €275 voor een 21yo is een no go voor mij. Dan kan het wel SB wezen maar er lijkt wel een soort cult run gaande die m.i. nergens meer op slaat. Het grote publiek lijkt SB ook te hebben ontdekt ofzo, ik weet nie wat het is.
Begrijp me niet verkeerd: ik ben groot fan van hun whisky, distillery, visie, community service en alles erop en eraan. Maar doordat ze zo kleinschalig produceren en de vraag het aanbod exponentieel overstijgt tegenwoordig, ontstaat er zo langzamerhand een soort hysterie om SB heen die mij toch wel wat afschrikt. Ik houd het dan liever bij de betaalbare core range die mij ook meer dan behaagd :goedgedaan
2 x
Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 07 Dec 2020, 20:32

Tja, in 2018 kocht ik ook nog een 1993 Glendronach voor €200. Ik herinner me dat er toen ook al veel mensen waren die het te duur vonden. Dat is hun volste recht, maar zo zit de markt nu eenmaal in elkaar, en in de nieuwste batch zit je aan €600+ waardoor het helemaal onbetaalbaar is geworden. Ik snap het wel, ik vind het ook duur, maar als je iets wil dan betaal je er de marktprijs voor. En in dit geval is het zelfs lager dan de huidge marktprijs. Zo is er een bevriend koppel dat al een tiental jaar aan het wachten is om een huis te kopen, want "de markt zal toch ooit eens in elkaar zakken". Resultaat: over dat decennium zijn de huisprijzen met 20% gestegen, is het aanbod nog kleiner geworden en verkwisten ze elke maand hun geld aan huur ipv equity op te bouwen.

Off topic (min of meer): ik zag deze morgen volgende review van Ruben: https://www.whiskynotes.be/2020/longmorn/longmorn-2005-dutch-whisky-connection/ €219 voor een 15-jarige Longmorn! Dat ik vind ik dan al veel meer van pot gerukt dan £250 voor een 21-jarige Springbank.
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Dec 2020, 20:38

Veel woningen worden opgekocht door Bernard en kornuiten om ze vervolgens te verhuren. een manier om nog wat rendement van je geld te krijgen. En aangezien het er niet na uitziet dat de rente omhoog gaat en de woningbouw ook aardig op slot zit door alle regelgeving zal dat voorlopig ook wel zo blijven. Whisky is tot nu toe ook een aardige investering. Alleen niet op dit forum.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 07 Dec 2020, 20:47

Casketje schreef:Ja, ik.

.....

Ik vind het wel goed dat ze voor elke flesnummer de koper gaan bijhouden en indien de fles op een auction site terecht komt, de koper zal geblacklist worden bij een volgend dergelijk uniek aanbod.

Dat laatste is bij Dornoch toch? Weet niet of Whiskybroker dat ook kan of gaat doen.
0 x
Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 07 Dec 2020, 20:48

Fat Bastard! schreef:

.....

Dat laatste is bij Dornoch toch? Weet niet of Whiskybroker dat ook kan of gaat doen.

Stond zo in de mail. :goedgedaan
1 x

BarryM
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor BarryM » 07 Dec 2020, 20:51

Casketje schreef:
Fat Bastard! schreef:

.....

Stond zo in de mail. :goedgedaan

Mooi systeem wel, niet geheel waterdicht maar toch een goeie stap. Persoonlijk (ondanks dat ik nog genoeg te doen heb ik in de goedkopere prijsklasse) zou ik zo'n flesje willen ploppen :bigsmile
0 x

braamr
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor braamr » 07 Dec 2020, 21:32

Prijs wordt vastgezet op 200 pond. Wat een geld he....
0 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 07 Dec 2020, 21:34

Ik heb 'm gekocht, want waarom ook niet. 2020 is al een voldoende kutjaar geweest. :bigsmile
0 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 07 Dec 2020, 21:56

Ik vind 200 pond voor een 21yo Springbank op CS echt wel een acceptabele prijs, gegeven de markt. Als ik de kans had gehad, had ik em zeker gehaald.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”