The GlenAllachie Expressies
-
green-hornet
- Senior

-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Re: The GlenAllachie Expressies
Vanaf week 41 hier ook te krijgen.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
voor diegene die het interessant vinden de cask strength batch 7 is nu bij drankdozijn te verkrijgen voor 54 euries:) dat is toch wel een leuke aanbieding 
0 x
Binnenkort doe ik 10y cs batch 9 (gehaald voor 53,95) in een proeverij. Ik ben benieuwd wat men ervan vindt. Inmiddels aardig wat mogen proeven en ik mag het graag drinken, maar na verloop van tijd ben ik toch wel veel op elkaar gaan vinden lijken. Ook de handfilleds zijn weinig overtuigend in mijn ogen.
Ik ben benieuwd naar de mening van jullie
Ik ben benieuwd naar de mening van jullie
1 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/
- defeatless
- Moderator

GlenAllachie 10yo batch 8 nu te koop voor 69,95.
Wat dus wel duurder is dan recentere versies.
Woudenberg Wijnhandel
Wat dus wel duurder is dan recentere versies.
Woudenberg Wijnhandel
0 x
En de vorige stonden al overal (vaak fors) in de aanbieding - benieuwd hoe lang deze zullen blijven staan.
0 x
-
green-hornet
- Senior

Er zit een behoorlijk tempo in het uitbrengen van de whisky’s van glenallachie.
Hoe werkt zoiets, is dat normaal of is er zoveel van beschikbaar? Wie bepaald dit tempo?
Hoe werkt zoiets, is dat normaal of is er zoveel van beschikbaar? Wie bepaald dit tempo?
0 x
edwin5 schreef:Er zit een behoorlijk tempo in het uitbrengen van de whisky’s van glenallachie.
Vind ik ook. Naast de gigantische hoeveelheid officiële releases, krijgt ook nog eens bijna iedere slijterij een eigen botteling als er iets te vieren is. Of soms ook als er niets te vieren is.
Ze zijn natuurlijk van origine een distillery die spirit maakte voor blends, dus ze zijn gewend om wat volume te produceren. 4 miljoen liter geloof ik, dat is meer nog dan bijvoorbeeld een Glendronach, Aberlour of Highland Park. Ze zullen wel op een berg van whisky zitten waar ze vanaf moeten.
0 x
edwin5 schreef:Hoe werkt zoiets, is dat normaal of is er zoveel van beschikbaar? Wie bepaald dit tempo?
Vooral "de schuld" van Billy Walker - de man is niet meer van de jongste dus hij brengt liever nu een hoop whisky op de markt dan binnen pakweg 10 jaar. Komt daar nog eens bij dat ze bij de overname gigantisch veel hebben ge-reracked op actieve first fill sherry, dus dat is ook wel sneller klaar dan een refill bourbon.
1 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

edwin5 schreef:Hoe werkt zoiets, is dat normaal of is er zoveel van beschikbaar? Wie bepaald dit tempo?
Bij de overname eind 2018 was een gigantische voorraad rustende vaten inbegrepen. Deze worden door Billy en team gererackt (single cask bottelingen) of gemarried tot de core range en geblend voor de MacNair's bottelingen.
Het productieproces is in 2018/2019 gewijzigd en men is toen ook begonnen om peated spirit te maken. Alleen deze is tot nu toe uitgebracht onder de naam Meikle Tòir. Wanneer de eerste bottelingen uit gaan komen van ongeturfde whisky geproduceerd onder het nieuwe bewind is nog niet bekend.
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Heeft de heer Walker naar mijn idee wart meer gevoel voor handel op lange termijn dan de gemiddelde investeerder in een multinational.
Met de aankoop van Glendronach heeft hij een schat aangeboord en deze op de markt gezet op een manier zo als de 'echte liefhebbers' deze het liefst ziet.
Glendronach krijgt een goede naam en wordt daardoor ook interessant voor investeerders met meer geld dan verstand.
Verstandig om te verkopen op het juiste moment (warenhuizen leeg?) en kijken of je het kunstje nog een keer kan herhalen met de opbrengst.
Haalt de tijd ons uiteindelijk allemaal in, zelfs de heer Walker. Hij heeft blijkbaar haast (geen idee of hij kinderen heeft die geïnteresseerd zijn in de branche)..
Met de aankoop van Glendronach heeft hij een schat aangeboord en deze op de markt gezet op een manier zo als de 'echte liefhebbers' deze het liefst ziet.
Glendronach krijgt een goede naam en wordt daardoor ook interessant voor investeerders met meer geld dan verstand.
Verstandig om te verkopen op het juiste moment (warenhuizen leeg?) en kijken of je het kunstje nog een keer kan herhalen met de opbrengst.
Haalt de tijd ons uiteindelijk allemaal in, zelfs de heer Walker. Hij heeft blijkbaar haast (geen idee of hij kinderen heeft die geïnteresseerd zijn in de branche)..
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Dubbel..
Laatst gewijzigd door Jimbeau op 10 Jan 2025, 01:36, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x
Reichenbach schreef:
Zijn zoon Alistair zet met zijn Infrequent Flyers wel wat leuke dingen in de markt..

1 x
Jimbeau schreef:Zijn zoon Alistair zet met zijn Infrequent Flyers wel wat leuke dingen in de markt..
Hij heeft dan ook wel toegang tot leuke vaten via papa.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”