The Glenlivet range

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
AquaVitae
Senior
Senior

Re: The Glenlivet range

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 08 Nov 2020, 14:44

Freddy schreef:
Wel veel fruitigheid, maar vaak een allemansvriend. Er zijn weinig Glenlivets die me lang bij blijven.[/quote]

Wel een goeie ervaring met de Nádurra 16 jaar range.
Nog een flesje van open staan en nog 1 op voorraad.[/quote]

Dat het een allemansvriend is, wil niet zeggen dat ik er geen goede ervaringen mee heb. De oude 12yo, de captain's reserve, de 18yo en ook de oude 16yo Nadurra's zijn goed te drinken, maar ook snel weer vergeten als het glas leeg is.
2 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 08 Nov 2020, 15:15

Hij is nu in de aanbieding voor net onder de 40,- euro.

Dan is het prijsverschil met 'de gewone' wel heel klein...
Glenlivet-12.jpg
Glenlivet-12.jpg (88.66 KiB) 2858 keer bekeken
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 08 Nov 2020, 16:58

AquaVitae schreef:
Freddy schreef:
Wel veel fruitigheid, maar vaak een allemansvriend. Er zijn weinig Glenlivets die me lang bij blijven.

Wel een goeie ervaring met de Nádurra 16 jaar range.
Nog een flesje van open staan en nog 1 op voorraad.[/quote]

Dat het een allemansvriend is, wil niet zeggen dat ik er geen goede ervaringen mee heb. De oude 12yo, de captain's reserve, de 18yo en ook de oude 16yo Nadurra's zijn goed te drinken, maar ook snel weer vergeten als het glas leeg is.[/quote]
Glenlivet van the italian car series en die van de daily Dram waren anders serieuze toppers maar wel zeer over the top sherry..
..
:smullen
1 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 01 Dec 2020, 21:42

Die 12yo Illicit Still is best wel goed! En niet slechts 20% beter zoals de ABV doet geloven, deze is echt 2x zo goed! Vol, ongepolijst (wat goed is) en een goede afdronk. :smullen Stond voor 32,95 te koop op berlinbottle.de, binnen een paar minuten uitverkocht!

Ik denk dat ik nog een extra flesje haal......als back-up natuurlijk. :hoedaf
4 x

Dax
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dax » 02 Dec 2020, 09:43

Volgens mij is dit hem of niet? Bij D12 in de aanbieding.

https://drankdozijn.nl/artikel/fles-the ... -malt-70cl
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 02 Dec 2020, 10:39

Dax schreef:Volgens mij is dit hem of niet? Bij D12 in de aanbieding.

https://drankdozijn.nl/artikel/fles-the ... -malt-70cl

jazeker!
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Dec 2020, 14:04

https://drankdozijn.nl/artikel/fles-the-glenlivet-12-years-illicit-still-single-malt-70cl
Een verassend goed sappie dit! Altijd afwachten wat de inhoud doet als er zo’n jibber jabber marketing verhaaltje omheen is gebouwd. Maar dit is goede whisky voor een eerlijke prijs!
1 x
Afbeelding

Wolf2112
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 10 Dec 2020, 19:58

Cask1988 schreef:https://drankdozijn.nl/artikel/fles-the-glenlivet-12-years-illicit-still-single-malt-70cl
Een verassend goed sappie dit! Altijd afwachten wat de inhoud doet als er zo’n jibber jabber marketing verhaaltje omheen is gebouwd. Maar dit is goede whisky voor een eerlijke prijs!

Ik vind het jibber jabber verhaaltje (leuk woord, trouwens :bigsmile ) wel leuk eigenlijk. De whisky is wat mij betreft ok, maar zeker niet de 86 punten die nu op whiskybase staan. Het is een mooie allemansvriend, maar geen heel bijzondere whisky
1 x

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 12 Dec 2020, 18:36

Filmpje over glenlivet illicit still vanuit de distilleerderij
1 x

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 12 Dec 2020, 18:41

'a little bit of water', da's een halve kuip dat ie erin giet :Scratch
1 x
Afbeelding
(open flessen)

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 12 Dec 2020, 20:51

dannyp44 schreef:...Filmpje over glenlivet illicit still vanuit de distilleerderij
Wellicht toch geen eenmalige actie deze whisky.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Dax
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dax » 13 Mei 2021, 18:32

Leuke fles gekregen van een collega: Glenlivet Carribean Reserve. Finished in rum barrels.
Voor mij een verrassende combi en best lekker. Redelijk zoet zowel in geur als smaak. Afdronk wel wat vlak en kort.
Toch een aanrader voor de €35,-
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... an-reserve
2 x

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 13 Mei 2021, 21:13

Dax schreef:Leuke fles gekregen van een collega: Glenlivet Carribean Reserve. Finished in rum barrels.
Voor mij een verrassende combi en best lekker. Redelijk zoet zowel in geur als smaak. Afdronk wel wat vlak en kort.
Toch een aanrader voor de €35,-
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... an-reserve

Mn schoonbroer vond hem ook prima! Bij de Gall nu €30,39 (incl. verzenden!)
0 x

CigarJoe
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Glenlivet Illicit Still limited edition

Ongelezen berichtdoor CigarJoe » 20 Mei 2021, 23:01

defeatless schreef:Hoi!

Welkom op het forum, misschien je eigen ook even voorstellen? Even voorstellen, dat vinden we leuk !

Wat betreft je vraag: dat weet niemand tenzij ze dat bij Glenlivet vertellen. Ik neem aan dat het deze is?
Daar zijn geen vaten van gemaakt, wel zijn er een onbekend aantal flessen van gemaakt.
En als ik de boel zo bekijk (prijs, verkrijgbaarheid, BSverhaal op de fles, strakke reclame op de website, thumbers en cocktails op de foto's) gok ik op 50k+ flessen.

Maar zoals Ralfy ooit zei: "Niets is voor de eeuwigheid, dus alles is gelimiteerd".

Grappig,

Deze fles verbaasde me zodanig in positieve zin dat het mede de aanleiding was om me bij dit forum aan te sluiten. In zoverre zelfs dat ik misschien nog een fles haal, iets wat ik nimmer doe voordat het op is. Begin er achter te komen dat wat ik prettig vind meestal niet onder de 46% zit.
En dat is dan allemaal met deze post vastgelegd, wie weet kijk ik daar over lange tijd op terug :P

Ah ja ik heb recent ook de Glenlivet 18 in huis (die van 43%) en als je me zou laten kiezen.. :dancing dan weet ik het nog zo net niet en dat zegt weer wat over deze fles.

Cheers
0 x
"Do I look like I give a dram? I do hope so!"

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Glenlivet Illicit Still limited edition

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 22 Mei 2021, 12:33

CigarJoe schreef:
defeatless schreef:Hoi!

Welkom op het forum, misschien je eigen ook even voorstellen? Even voorstellen, dat vinden we leuk !

Wat betreft je vraag: dat weet niemand tenzij ze dat bij Glenlivet vertellen. Ik neem aan dat het deze is?
Daar zijn geen vaten van gemaakt, wel zijn er een onbekend aantal flessen van gemaakt.
En als ik de boel zo bekijk (prijs, verkrijgbaarheid, BSverhaal op de fles, strakke reclame op de website, thumbers en cocktails op de foto's) gok ik op 50k+ flessen.

Maar zoals Ralfy ooit zei: "Niets is voor de eeuwigheid, dus alles is gelimiteerd".

Grappig,

Deze fles verbaasde me zodanig in positieve zin dat het mede de aanleiding was om me bij dit forum aan te sluiten. In zoverre zelfs dat ik misschien nog een fles haal, iets wat ik nimmer doe voordat het op is. Begin er achter te komen dat wat ik prettig vind meestal niet onder de 46% zit.
En dat is dan allemaal met deze post vastgelegd, wie weet kijk ik daar over lange tijd op terug :P

Ah ja ik heb recent ook de Glenlivet 18 in huis (die van 43%) en als je me zou laten kiezen.. :dancing dan weet ik het nog zo net niet en dat zegt weer wat over deze fles.

Cheers

Grappig, ik heb recent de Illicit h2h met de 18y op 43% geproefd. Was een oudere versie van de 18y en heb helaas geen WB nummer. De 18y won voor mij op alle fronten. Wat me vooral opviel was dat de Illicit veel meer gesloten was en de 18y veel frisser.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”