Kilchoman expressies en releases

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 11 Sep 2014, 11:06

@ Bishlouk, ik zie geloof ik dat je op whiskybase de port wood niet zo fijn vond, immers weinig punten.
maar mijn frans ce ne pas bien, dus wat vond je er feitelijk niet goed aan ?
0 x

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 11 Sep 2014, 12:30

Bishlouk schreef:Wat ik heb gehoord (van goede bronen ;) ) is dat de PX cask zal voor TasTToe en Drankenshop Broekmans gebotteld worden, en dat The Nectar zal een Oloroso cask bottelen. Wait and see ;)

Hij is gekocht bij tasttoe. De kans is ook groot dat dat allemaal sowieso nog via the nexctar gaat, dus het maakt niet uit. Angelo kan ik ook een uitbrander geven als het echt moet ;)
Maar dat komt wel in orde.
0 x

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 11 Sep 2014, 12:32

JacobaEd schreef:@ Bishlouk, ik zie geloof ik dat je op whiskybase de port wood niet zo fijn vond, immers weinig punten.

Er waren er nog die hem niet lekker vonden...

Ik persoonlijk vond het niet slecht, geen topwhisky, maar zeker drinkbaar. Op de neus zit je erg hard met de porto, dat rode fruit. Op de smaak overheerst de kilchoman peat. Als je wat water druppelt komt die porto weer meer naar voor...
Als je graag porto drinkt gaat deze best goed meevallen, maar ik zou toch aanraden: try before you buy. Of je moest echt een port wood verzamelaar zijn ;)
0 x

Bishlouk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Bishlouk » 11 Sep 2014, 14:10

jdoucet schreef:
JacobaEd schreef:@ Bishlouk, ik zie geloof ik dat je op whiskybase de port wood niet zo fijn vond, immers weinig punten.

Er waren er nog die hem niet lekker vonden...

Ik persoonlijk vond het niet slecht, geen topwhisky, maar zeker drinkbaar. Op de neus zit je erg hard met de porto, dat rode fruit. Op de smaak overheerst de kilchoman peat. Als je wat water druppelt komt die porto weer meer naar voor...
Als je graag porto drinkt gaat deze best goed meevallen, maar ik zou toch aanraden: try before you buy. Of je moest echt een port wood verzamelaar zijn ;)

Inderdaad, ik heb het niet lekker gevonden.

Moeilijk voor mij om in het Nederlands te verklaren, sorry :oops: . In kort: Alcool te veel aanwijzig.
(misschien Google trad kan U helpen met mijn Franstalig mening van Whiskybase ? ;) )
0 x
Het Nederlands is niet mijn moedertaal, mijn excuses voor de fouten

Samples te ruilen of verkopen
Mijn whiskyblog (in het Frans)

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 19 Sep 2014, 10:08

Kilchoman bracht recentelijk een experimental cask uit ( de port wood) Nu zijn er geruchten dat er ook een Rum wood en een Sauterne wood en een Madeira wood liggen te rijpen in het Kilchoman warehouse. Wie weet daar meer van en wie heeft er een idee wanneer die uitkomen ?
0 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 03 Okt 2014, 11:10

totalatool schreef:...Ze hebben bij mijn weten nog niets gebotteld dat ouder is dan zes jaar, ondanks dat ze al sinds 2005 produceren...

Ze komen in de buurt... van de nieuwsbrief;
Dear Edwin,
---8<---
The Original Cask Strength release is a vatting of ex-bourbon barrels Bottled at 59.2% ABV. This special edition is 5 years old and at cask strength. The nose and palate have soft peat packed full of ripe fruit and citrus notes with a long clean finish.
Kilchoman Original Cask Strength will be available from today on the online shop and throughout our worldwide markets in the coming days. The RRP is £69
Slainte,
Kilchoman Team

Wel een verrassing, want volgens mij hebben ze het daar op de tastings niet over gehad...
... maar ik kan het oog gemist hebben natuurlijk.

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 03 Okt 2014, 11:13

edwinedje schreef:
totalatool schreef:...Ze hebben bij mijn weten nog niets gebotteld dat ouder is dan zes jaar, ondanks dat ze al sinds 2005 produceren...

Ze komen in de buurt... van de nieuwsbrief;

The Original Cask Strength release is a vatting of ex-bourbon barrels Bottled at 59.2% ABV. This special edition is 5 years old and at cask strength.

Tja, ik vind vijf jaar toch echt nog ver verwijderd van acht, vooral ook teleurstellend dat ze dus juist weer niet iets ouders bottelen.
0 x
Afbeelding

Winner
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Winner » 03 Okt 2014, 12:12

De Kilchoman Distillery is geopend eind december 2005. In 2005 is er dus niet of nauwelijks gedistilleerd. Begin 2006 vloog de Kiln in de brand zodat ook een groot deel van dat jaar weinig is geproduceerd vanwege de herbouw. En behoorlijke delen van de productie van 2007 en 2008 is in eerste instantie gebruikt voor de allereerste bottelingen en b.v. de Kilchoman 2007 Vintage.

Dan blijven er dus niet zo veel vaten meer over. De voorraad die nog wel over is ligt rustig te rijpen voor de eerste 10 y.o. etc. Dan kom je dus alweer uit bij 2008. En dat is dus 5 tot 6 jaar oud. De tijd gaat gelukkig niet sneller.

Naast de Kilchoman Cask Strength Release komt er binnenkort ook weer een single cask botteling aan. Een PX vat uit 2009.
Deze is wel alleen voor NL.

Oh ja, er is geen sprake van een Sauterne of wat voor ander vatsoort release dan ook.
1 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 06 Okt 2014, 10:17

Ik heb ook niet zien aankomen dat ze de cask strength gaan uitbrengen. Tijdens de european tour tasting heb ik het ze niet horen zeggen. kijk er wel naar uit, met de herfst voor de deur lijkt het me de perfecte whisky ... vuurkorfje aan .... lekkere dram... kan niet wachten :lekker
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 06 Okt 2014, 10:26

De Original Cask Strength reeds geproefd bij z'n voorstelling in Parijs. Hij is goed, zeker als je weet dat 'ie maar 5 jaar oud is, maar niet echt verrassend... m'n voorkeur gaat toch uit naar de single cask sherry releases, die zijn meestal echt top!
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 07 Okt 2014, 15:23

is er al een beeld welke winkels de original cask strength als eerste gaan krijgen ? Neem even aan dat niemand hem nog heeft zien staan in nederlandse winkels
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 17 Okt 2014, 09:22

JacobaEd schreef:is er al een beeld welke winkels de original cask strength als eerste gaan krijgen ? Neem even aan dat niemand hem nog heeft zien staan in nederlandse winkels

Ik heb hem binnen, mooie nieuwe kleur doos, maar toch wel weer fors bedrag voor een fles. Dit keer 5 jaar oude whisky
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 25 Nov 2014, 09:12

De volgende Kilchoman club botteling is een cask strength whisky, met een na rijping op madeira vat.
Minder dan 400 flseesen heb ik vernomen
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

8 jaar oude Kilchoman SC

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 05 Dec 2014, 10:07

Volgens mij is dit de eerste 8 jaar oude kilchoman botteling ooit.
Uiteindelijk gaat de eerste 10 jaar oude dus ook binnen nu en 2 jaar uitkomen is mijn verwachting

http://www.whiskybase.com/whisky/59068

Helaas niet in NL te koop, maar als iemand een fles kan krijgen hoor ik het graag
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 08 Dec 2014, 19:33

Ik heb zojuist een Mac Beatha gekocht.
Dat is een Caol Ila whisky, maar gebotteld door Kilchoman..
Wat is daar nu het verhaal achter, wie helpt me aan wat verdere info over het ontstaan van die flessen en waarom Kilchoman dit gedaan heeft.

Dank :hoedaf
Ed
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”