Bowmore expressies en bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Peater
Actief lid
Actief lid

Re: Bowmore expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Peater » 29 Sep 2015, 15:32

Tonny schreef:Koffienoten? :bigsmile

Bowmore Darkest misschien?

Da's gewoon Laimrig met water ;)
0 x
Afbeelding

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 29 Sep 2015, 16:24

Jammer kan geen foto plaatsen, bestand te groot, maar met laimrig wordt daar de feis ile 15 jr botteling van 2011 mee bedoelt ? Of zijn er nadien meerdere bottelingen onder de "naam" laimrig uitgebracht ?
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 29 Sep 2015, 16:50

pim schreef:Jammer kan geen foto plaatsen, bestand te groot, maar met laimrig wordt daar de feis ile 15 jr botteling van 2011 mee bedoelt ? Of zijn er nadien meerdere bottelingen onder de "naam" laimrig uitgebracht ?

De Laimrig is bij mijn weten geen Feis Ile editie.
En er zijn inderdaad verschillende batches (4) van de Laimrig.
0 x

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 29 Sep 2015, 17:09

nigel_tufnel schreef:De Laimrig is bij mijn weten geen Feis Ile editie.

Er bestaat wel een Laimrig die is uitgebracht voor de Feis Ile 2011.
https://www.whiskybase.com/whisky/21954/bowmore-laimrig
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 29 Sep 2015, 17:17

Ach, het is me duidelijk, enne die feis ile 2011 a 55 pond had ik toen snel gekocht, wachtrij voorbij, geld op de toonbank, winkel uit, want we moesten 20 minuten later bij laphroaig wezen voor een kookworkshop.. En vele jaren later is hij op...1 vd betere bowmore's op sherry, ach ik troost mij, met een hele rij bowmore oa batch 1 en in herinnering een memorable Tour en tasting in de ondergrondse warehouse en daarna in de "bar".. Later in die week gehad.
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 29 Sep 2015, 18:19

Gister voor het eerst de Bowmore Laimrig op (sample); man, dat is goed spul zeg, helemaal mijn ding: Vol in de sherry met een vleugje turfrook.. mmm. Binnenkort maar eens een flesje van aanschaffen.
3 x
2 ∞ & →

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 29 Sep 2015, 18:39

squaadgras schreef:Gister voor het eerst de Bowmore Laimrig op (sample); man, dat is goed spul zeg, helemaal mijn ding: Vol in de sherry met een vleugje turfrook.. mmm. Binnenkort maar eens een flesje van aanschaffen.

Meer dan een vleugje toch?
Maar inderdaad een toppertje. Ik heb hem dit jaar voor het eerst gekocht en hij was al heel snel meer dan 3 kwart leeg.
Daar wil ik er standaard 1 van op voorraad hebben naast de oogie en de revival.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 29 Sep 2015, 18:49

Klopt, haha. Gewoon in het smoelwerk vol, maar vleugje klinkt zo lekker :lekker Ik moet de Oogie nog proberen, schande!
1 x
2 ∞ & →

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 22 Nov 2015, 16:17

26 Mar 2014, 20:38
trmuthert schreef:Daarnaast is het het vermelden waard dat de Legend deze zomer verdwijnt en vervangen wordt door de Small Batch. (...) Meer info over de Small Batch vindt je hier: http://blog.fransmuthert.nl/2014/03/25/ ... all-batch/

Ik kwam deze expressie tegen in een Duitse drankhandel folder (Trink & Spare / Trinkgut / Edeka).

Op de website van Bowmore (http://www.bowmore.com/whiskies/) staat ook nog de Legend. De Small Batch staat tussen de Legend en 12yo in. Geen idee of de Small Batch daar feitelijk ook staat? Of is het een marketing truck en is de Small Batch gelijk aan de Legend?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

easmits
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor easmits » 25 Nov 2015, 14:01

Ach, 'small batch' zal weer net een andere vatting zijn dan de legend (is die nou gediscontinueerd?). Maar de naam small batch is gewoon een marketing term die in het huidige klimaat past waarin de 'zeldzaamheid' en 'exclusiviteit' van whisky wordt benadrukt om de prijzen op te drijven. Aangezien alle bottelingen in batches worden uitgebracht en deze small batch ruim voorradig is zouden ze het net zo goed op elke expressie kunnen zetten. De enige die term naar mijn mening terecht gebruikt is Cadenhead...
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 25 Nov 2015, 17:35

easmits schreef:Ach, 'small batch' zal weer net een andere vatting zijn dan de legend (is die nou gediscontinueerd?). Maar de naam small batch is gewoon een marketing term die in het huidige klimaat past waarin de 'zeldzaamheid' en 'exclusiviteit' van whisky wordt benadrukt om de prijzen op te drijven. Aangezien alle bottelingen in batches worden uitgebracht en deze small batch ruim voorradig is zouden ze het net zo goed op elke expressie kunnen zetten. De enige die term naar mijn mening terecht gebruikt is Cadenhead...

prijs optedrijven ? weet niet over welke bowmore jij het hebt maar de small batch kost amper 30 euro :P :P
0 x

easmits
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor easmits » 25 Nov 2015, 18:07

Haha, best veel voor een NAS ;) En duurder dan de Legend. Maar de 'beperkte' oplages van Ardbeg zijn idd een beter voorbeeld.
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 25 Nov 2015, 18:21

snap wel wat je bedoelt is net zoals met de Arran The Illicit Stills 8700 flessen noem ik nou niet een beperkte oplage of zoals de valhalla serie pak weg de freya 19000 flessen lijkt in mijn ogen een gigantische hoeveelheid beperkte oplage noem ik eerder zoals de Littlemill 1990 HB 312 flessen :duimop :duimop
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 27 Nov 2015, 09:28

brechtvds schreef:prijs optedrijven ? weet niet over welke bowmore jij het hebt maar de small batch kost amper 30 euro :P :P

Heb hem aangeschaft en ook de 12yo (nog eens) erbij. Kan ik ze mooi naast elkaar proeven. De Small Batch voor € 26,99, de 12yo voor € 29,99. Bij de Core Range op de website van Bowmore staat de Legend voor de Small Batch. Geen idee of die flessen 'chronologisch' staan.

Ik laat later weten wat ik ervan vind!
1 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 10 Feb 2016, 12:18

De Bowmore Devil's Casks Batch 3 wordt nu zelfs al voor 115 euro aangeboden. Bowmore heeft echt gegokt en verloren met deze release. Voor een belachelijke prijs in de markt gezet, maar je ziet 'm nu steeds vaker voor dit soort lage prijzen. Hoewel laag in dit geval ook relatief is, want 115 euro is nog steeds veel meer dan de 70 euro die Batch 2 oorspronkelijk kostte.
4 x
Afbeelding | Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”