Laphroaig 15yo OB

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
JayDie
Moderator
Moderator

Re: Laphroaig 15yo OB

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Mei 2010, 20:26

Daarnaast is een Laphroaig (of Ardbeg) als beginnen best heftig, of niet?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Mei 2010, 21:08

JayDie schreef:Daarnaast is een Laphroaig (of Ardbeg) als beginnen best heftig, of niet?

Valt wel mee vind ik. Vooral de QC is heel doenbaar naar mijn mening net omdat die zoet is. Natuurlijk is er redelijk wat rook en turf mee gemoeid, maar dat wordt wat gecompenseerd door de houtsmaak van het vat. Een Ardeg als eerste is wel heftig, maar na mijn allereerste Arbeg (de Ten) ben ik als een blok gevallen voor Islay whisky's.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Mei 2010, 21:49

Voor een beginner zou ik toch voorzichtig zijn met een hele (en wellicht dure) fles heavy Islay o.i.d.

Een vriend die al heel wat achter de kiezen heeft vond afgelopen week Makers Mark, Imperial en The Glenlivet lekker maar vond de Talisker 10yo al té medicinaal en heeft zijn Laphroaig 10yo na een half jaar nog steeds aangebroken staan terwijl een fles meestal binnen wat weken leeg is..... Je kunt er dus echt op afknappen.

Ikzelf ben ook terughoudend, niet zozeer met peat maar wel met medicinal-peat !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Mehdi
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Mehdi » 13 Mei 2010, 22:18

Wow, dit zijn zeer leuke reacties wat mij toch al een beetje een beeld geeft aan de zoveel onbekende namen!

@ Johan Brugge: die quarter cask ga ik zeker proberen en waarschijnlijk dit weekend even aanschaffen.
Ergens sta ik wel voor de iets hardere smaken open maar zoals jezelf zegt dat er nog zoveel zachte zijn die te ontdekken zijn.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Mei 2010, 23:11

Mehdi,

Mocht je het nog niet gezien hebben dan zou je zeker dit onderwerp even door moeten nemen: Wat komt er ná Glenfiddich of mijn eerste malt ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Leon Zonneveld
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Leon Zonneveld » 05 Okt 2010, 13:19

Zie net dit Topic en kan aangeven dat de 15-jarige Laphroaig afgelopen weekend pas uit het assortiment is verdwenen. :o .

Hij heeft al die tijd online en in de winkel gestaan. Het is niet altijd makkelijk om het assortiment updated te houden, maar ik ben toch wel in de veronderstelling dat de online whiskyshops hier altijd hard mee bezig zijn inclusief mijzelf.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”