Aberlour expressies
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Re: Aberlour expressies
Zelf 42, 47 en 49 geproefd. Alledrie uitstekend en het geld meer dan waard.
Batch 50 niet geproefd, maar uit betrouwbare bron gehoord dat deze flink tegen valt.
Batch 52 dicht in de kast staan. Krijgt prima recensies, vergelijkbaar met 42, 47 en 49. Maar nog niet zelf geproefd dus.
Ben fan van de Abunadh, echte BFYB en vol smaak.
Batch 50 niet geproefd, maar uit betrouwbare bron gehoord dat deze flink tegen valt.
Batch 52 dicht in de kast staan. Krijgt prima recensies, vergelijkbaar met 42, 47 en 49. Maar nog niet zelf geproefd dus.
Ben fan van de Abunadh, echte BFYB en vol smaak.
2 x
-
verwijderde gebruiker
Moet zeggen dat de batch #53 mij erg goed beviel. Het zoete van de sherry wordt mooi gebalanceerd door het kruidige en een klein zuurtje.
Vrees dat ik ook fan ben van de A'bunadh nu. Vond de 18 jarige al erg mooi, maar de punch die de A'bunadh uitdeeld is echt prachtig.
Vrees dat ik ook fan ben van de A'bunadh nu. Vond de 18 jarige al erg mooi, maar de punch die de A'bunadh uitdeeld is echt prachtig.

2 x
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

Heeft er iemand batch #54 al geproefd of ergens een review gelezen?
Staat al te koop op Drankdozijn zie ik.
Staat al te koop op Drankdozijn zie ik.
0 x
- defeatless
- Moderator

Valt het jullie ook op dat die batches zo hard gaan de laatste tijd?
Minder dan een jaar geleden Batch #49 aangeschaft en opengemaakt, toen was #50 nog niet uit.
Nu lees ik hier al van #53.
Minder dan een jaar geleden Batch #49 aangeschaft en opengemaakt, toen was #50 nog niet uit.
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

defeatless schreef:Valt het jullie ook op dat die batches zo hard gaan de laatste tijd?
Op D12 zag ik #54 al

0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Wat ben ik weer blij met jullie opmerkzaamheid. Er net 3 besteld en over een paar dagen kan ik mijn bevindingen delen 

0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Van het weekend batch 49, 50 en 52 naast elkaar geproefd.
Batch 49 was al enkele maanden open en was heerlijk. Super whisky moet zoete tonen en veel kruiden. Daarnaast wat nootig van de olorosso.
Batch 52 maakte ik op die avond open. Was daardoor in het begin wat gesloten, maar niet onaardig. Heb hem in het glas gelaten en een uurtje later nog eens geproefd. Erg vergelijkbaar met batch 49 vond ik. Zal dus over een tijdje ook dat zoetige en kruidige hebben.
Batch 50 was een maandje open. Vergeleken met de andere twee viel hij echt enorm tegen. Geen verkeerde whisky hoor, maar bij een Abunadh Is mijn verwachting hoog en daar voldeed hij totaal niet aan.
Scherp, heeft niet dat zoete, maar een beetje een muffe lucht. Waar de andere twee nog lekkerder werden met een beetje water, werd deze nog scherper en slechter.
Batch 49 was al enkele maanden open en was heerlijk. Super whisky moet zoete tonen en veel kruiden. Daarnaast wat nootig van de olorosso.
Batch 52 maakte ik op die avond open. Was daardoor in het begin wat gesloten, maar niet onaardig. Heb hem in het glas gelaten en een uurtje later nog eens geproefd. Erg vergelijkbaar met batch 49 vond ik. Zal dus over een tijdje ook dat zoetige en kruidige hebben.
Batch 50 was een maandje open. Vergeleken met de andere twee viel hij echt enorm tegen. Geen verkeerde whisky hoor, maar bij een Abunadh Is mijn verwachting hoog en daar voldeed hij totaal niet aan.
Scherp, heeft niet dat zoete, maar een beetje een muffe lucht. Waar de andere twee nog lekkerder werden met een beetje water, werd deze nog scherper en slechter.
0 x
- hoogheid2015
- Whisk(e)y goeroe

Wat is er aan de hand met de Aberlour A'bunadh serie, batch 54 is al een tijdje uit , maar ik zie dat niemand hem nog een rating gegeven heeft op WB.
zijn de mensen een beetje A'bunadh moe.
zijn de mensen een beetje A'bunadh moe.
0 x
-
verwijderde gebruiker
Goeie vraag, zag toch voldoende mannen die hem gekocht hadden hier of interesse hadden.
Wellicht zijn ze raten op WB moe?
Wellicht zijn ze raten op WB moe?

0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Niet geplaatst op WB, wel al op 19 januari op het lijntje Aberlour Abunadh
OOOOhhh, vanavond de #54 geopend en wat een dramVergeet de 49, deze knalt er uit. De kleur is niet zo mooi rood, eerder echt oude sherry, donker noten hout. De neus is zeer spicy, engelse cake, veel sherry, stro en sinaasappels. De smaak is direct hoog in alcohol en spicy, deze hoef ik mijn vriendin niet zonder water te laten proeven (gelukkig
). donker chocola afgewisseld met kersenbonbons, lots of sherry en op het eind eikenhout. De finish dreunt ook nog een poosje na, met de smaak van kesrenbonbons en chocola, oloroso sherry. Dit is een absolute topper, weinig whisky's van deze prijsklasse met zo'n kwaliteit.
1 x
Gisteren op Hielander festival een A'Bunadh #53 geproefd, wat een fantastische whisky! Heb gelukkig nog wat samples van andere batches staan, die binnenkort ook maar eens proeven.
Ook de Aberlour 18yo geproefd, ook een hele mooie.
Maar de A'Bunadh bleek toch de topper van de avond.

0 x
Dre schreef:Gisteren op Hielander festival een A'Bunadh #53 geproefd, wat een fantastische whisky! Heb gelukkig nog wat samples van andere batches staan, die binnenkort ook maar eens proeven.
Ik heb de 18 in huis en ben erg onder de indruk. In welk opzicht is de A'Bunadh te vergelijken of juist helemaal anders dan de 18?
0 x
Michaël schreef:Ik heb de 18 in huis en ben erg onder de indruk. In welk opzicht is de A'Bunadh te vergelijken of juist helemaal anders dan de 18?
Ik heb ze beiden als heerlijk complexe whisky's ervaren, maar waar ik de 18 vooral fruitig, zoet en zacht vind, proefde ik bij de A'Bunadh naast fruitig en zoet veel meer de sherry en chocola. En toch nog wat meer complexiteit, maar vooral ook body. Niet zo vreemd ook, 59,7% ABV vs 43% bij de 18y.
De A'Bunadh ervoer ik echt als een sensatie, die bleef maar naar meer smaken.
1 x
Re: Aberlour expressie
Dre schreef:Michaël schreef:Ik heb de 18 in huis en ben erg onder de indruk. In welk opzicht is de A'Bunadh te vergelijken of juist helemaal anders dan de 18?
Ik heb ze beiden als heerlijk complexe whisky's ervaren, maar waar ik de 18 vooral fruitig, zoet en zacht vind, proefde ik bij de A'Bunadh naast fruitig en zoet veel meer de sherry en chocola. En toch nog wat meer complexiteit, maar vooral ook body. Niet zo vreemd ook, 59,7% ABV vs 43% bij de 18y.
De A'Bunadh ervoer ik echt als een sensatie, die bleef maar naar meer smaken.
Dan zal ik er werk van moeten maken om die eens te proeven en te ontdekken. Chocolade heb ik nog nooit echt heel bewust ervaren tijdens mijn prille whiskyhobby (half jaar) maar ik blijf proeven en oefenen. Heb de Glenmorangie Signet ook al op het oog wegens chocolade in te ontdekken
0 x
De A'bunadh's kunnen naar mijn mening best wat water hebben om ze lekker open te breken. Zelf wat verdunt zijn ze een klap smaakvoller dan de rest van de core range die naar mijn mening niet boven de 83-84 punten uitkomen.
2 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”