Arran expressies en bottelingen
Re: Arran expressies en bottelingen
Gewoon soldaat maken, waar het ook voor gemaakt is.
Gisteren de Millennium open gemaakt. Meer dan prima whisky!!
Gisteren de Millennium open gemaakt. Meer dan prima whisky!!
0 x
Was er al bang voorBouncer schreef:Tja, zal moeilijk worden om de Devil's Punchbowl Chapter I nog onder de 200 euro te vinden...

0 x
Weet iemand nog waar ik een fles chapter III op de kop kan tikken? Ik ben telkens te laat en is reeds uitverkocht voordat ik een bestelling kan plaatsen. online of regio limburg.
0 x
Roelv schreef:Weet iemand nog waar ik een fles chapter III op de kop kan tikken? Ik ben telkens te laat en is reeds uitverkocht voordat ik een bestelling kan plaatsen. online of regio limburg.
Nog moeilijk te vinden. Op Whiskybase zijn er die hun fles verkopen...maar dan spreek je al over 135 euro + verzendkosten...
0 x
Heeft één van jullie al de Arran 18 geproefd?
Zo ja, wat is je ervaring ermee?
Ben erg benieuwd!
Ben erg benieuwd!
0 x
Wolf2112 schreef:Heeft één van jullie al de Arran 18 geproefd?
Ben erg benieuwd!
ja, in een line-up met de 14 , 12cs, sauternes en 3 single casks op bourbon.. ik vind hem niet echt goed. De 12 cs (batch4) is veel beter. Het probleem is dat hun 14 en 18 beiden volledig op 2nd en 3rd refill sherry rijpen waardoor zelfs de 18 nog een scherpe granige indruk geeft. De 12 Cs ligt nog een aantal maand op verse sherry en bourbon. Dat komt de nogal scherpe Arran ten goede. Trouwens, op de tasting waren quasi alle 30 aanwezigen van mening dat de 12 cs beter was.
Als je moet kiezen zou ik dus niet twijfelen
0 x
Gisteren de 18 geproefd.
Ik vond deze heerlijk. Dus als de 12 CS nog beter is...
Wat mij betreft is de 18 een topper, maar - zoals Ralfy altijd zegt: give it time in the glass.
Vandaar dat ik deze dram eerst een paar uurtjes heb laten ademen.
En ik vond de smaak fantastisch. Veel tropisch fruit.
Klein beetje water toevoegen deed de whisky geen goed, ik zou het bij hoogstens 1 druppel houden.
Dus de Arran 18 is wat mij betreft zeker aanbevolen.
Ik vond deze heerlijk. Dus als de 12 CS nog beter is...
Wat mij betreft is de 18 een topper, maar - zoals Ralfy altijd zegt: give it time in the glass.
Vandaar dat ik deze dram eerst een paar uurtjes heb laten ademen.
En ik vond de smaak fantastisch. Veel tropisch fruit.
Klein beetje water toevoegen deed de whisky geen goed, ik zou het bij hoogstens 1 druppel houden.
Dus de Arran 18 is wat mij betreft zeker aanbevolen.
Laatst gewijzigd door Wolf2112 op 23 Apr 2015, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
In juni brengt Arran voor het eerst exclusief een single cask op de markt voor hun White Stag-community. Gisteravond heb ik die kunnen proeven tijdens een tweet tasting. Ik was er erg over te spreken. De officiële aankondiging zal nog wel komen, maar ik ga zeker (beetje afhankelijk van de prijs) proberen een fles te bemachtigen.
2 x
Gisteren voor het eerst kennisgemaakt met de Arran Machrie Moor. En ik moet bekennen dat het me zeker niet
is tegengevallen. Voor z'n prijs een heerlijke whisky!
is tegengevallen. Voor z'n prijs een heerlijke whisky!
0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

thijs100 schreef:In juni brengt Arran voor het eerst exclusief een single cask op de markt voor hun White Stag-community. Gisteravond heb ik die kunnen proeven tijdens een tweet tasting. Ik was er erg over te spreken. De officiële aankondiging zal nog wel komen, maar ik ga zeker (beetje afhankelijk van de prijs) proberen een fles te bemachtigen.
Deze White Stag botteling is vanochtend online gegaan voor 95 pond. Wilde er wel eentje bestellen totdat ik zag dat de verzendkosten 30 pond gingen worden. Laat dan maar...

0 x
Caledonians schreef:thijs100 schreef:In juni brengt Arran voor het eerst exclusief een single cask op de markt voor hun White Stag-community. Gisteravond heb ik die kunnen proeven tijdens een tweet tasting. Ik was er erg over te spreken. De officiële aankondiging zal nog wel komen, maar ik ga zeker (beetje afhankelijk van de prijs) proberen een fles te bemachtigen.
Deze White Stag botteling is vanochtend online gegaan voor 95 pond. Wilde er wel eentje bestellen totdat ik zag dat de verzendkosten 30 pond gingen worden. Laat dan maar...
Ik was ook geinteresserd, maar £95 is ±130€... al duur voor een 18y whisky, vind ik. En als de verzendkosten £30 zijn... dan wordt het heeeeeel te duur
Sptijtig... (wel, tenminste kan ik met dit geld een andere fles kopen... zoals een Littlemill bij voorbeeld
)
0 x
Het Nederlands is niet mijn moedertaal, mijn excuses voor de fouten
Samples te ruilen of verkopen
Mijn whiskyblog (in het Frans)
Samples te ruilen of verkopen
Mijn whiskyblog (in het Frans)
Caledonians schreef:thijs100 schreef:In juni brengt Arran voor het eerst exclusief een single cask op de markt voor hun White Stag-community. Gisteravond heb ik die kunnen proeven tijdens een tweet tasting. Ik was er erg over te spreken. De officiële aankondiging zal nog wel komen, maar ik ga zeker (beetje afhankelijk van de prijs) proberen een fles te bemachtigen.
Ik zit momenteel in Mexico, dus het was hier 4 uur 's nachts toen die fles online kwam. Ik ben opgestaan om er eentje te kunnen kopen, maar Arran heeft de verkoop van hun eerste limited edition voor members mooi verprutst. Ook hier (net als bij Ardbeg, Laphroaig etc.) crashte de website. Zijn al die distilleerderijen nou zo dom, of wij zo slim? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om je voor te bereiden op een enorme hoeveelheid bezoekers?
Toen ik kort daarna hier las dat verzendkosten 30 pond bedragen, ben ik snel weer in bed gaan liggen. Jammer hoor. Volgende week zal de eerste wel op Catawiki aangeboden worden.
2 x
Binnenkort komt Arran met een nieuwe trilogie, met als concept "Smugglers" dit wordt een peated serie.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”