Ballindalloch

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Ballindalloch

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 10 Sep 2024, 19:19

Toevallig dit weekend in een hotel op en van het Ballindalloch Estate verbleven. En dus ook verschillende expressies geprobeerd.
Met name de bourbon gerijpte kunnen mij wel bekoren maar vind ze ook wel behoorlijk overpriced.
Toevallig brachten ze ook vorige week een 8yo single cask PX gerijpt uit. Alleen bij de distillery te koop, in een speciale hand-engraved bottle……£278…….Koekkoek :HitHead
5 x
Afbeelding

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor bodevami » 10 Sep 2024, 19:41

Fat Bastard! schreef:Toevallig dit weekend in een hotel op en van het Ballindalloch Estate verbleven. En dus ook verschillende expressies geprobeerd.
Met name de bourbon gerijpte kunnen mij wel bekoren maar vind ze ook wel behoorlijk overpriced.
Toevallig brachten ze ook vorige week een 8yo single cask PX gerijpt uit. Alleen bij de distillery te koop, in een speciale hand-engraved bottle……£278…….Koekkoek :HitHead

Niet gekocht? :Scratch
1 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 10 Sep 2024, 19:54

bodevami schreef:Niet gekocht? :Scratch

Deze niet, maar twee andere snoepjes pasten net tussen de vuile shirts, sokken en pendekkers :gnif
2 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 10 Sep 2024, 22:51

Twee weken geleden toevallig nog het alleraardigste bruggetje over de Avon met aan de zijkant die oude poort naar Ballindalloch Castle staan bekijken. Daarna keihard voorbij de distillery gecrosst. Wel nog even gezwaaid... :bigsmile
1 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 11 Sep 2024, 15:14

HammerHead schreef: Daarna keihard voorbij de distillery gecrosst. Wel nog even gezwaaid... :bigsmile

Weet je David, ook al vindt je hun bottelingen te duur, de distillery is sowieso een bezoekje waard. Alles zit in een bestaande boerenstal gepropt die echt netjes, met respect voor de bestaande bouw, verbouwd is.
Zeker een leuk contrast als je daarna een fabriek als Glenfiddich of Glenlivet bezoekt.
4 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 11 Sep 2024, 17:26

Snap ik, paste gewoon niet in onze planning en het zou de derde distillery van de dag zijn geweest. Ik kreeg mijn reisgenoten niet mee, die wilden door naar Cairngorms nat.park. Maar op de (huidige) prijzen na zeker een interssante distillery (net als Daftmill).
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”