DIAGEO SPECIAL RELEASES 2019 – FIRST LOOK [Was: 2018]
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Re: DIAGEO SPECIAL RELEASES 2018 – FIRST LOOK
Volgens mij worden er behoorlijke grote batches uitgebracht. Veel van de specials van vorig jaar zijn ook nog gewoon verkrijgbaar. Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk of de 'reguliere' 12 nu verdwijnt. Het is in elk geval gerijpt op hetzelfde soort vaten en gebotteld met een vergelijkbaar alcoholpercentage.
0 x
Breedút_Genietsje schreef:Ik denk dat ik ook maar eens een doosje Laga ga bestellen,
deze kun je toch gewoon makkelijk weer flippen voor een kleine € 200,- ?
Gewoon opdrinken, wordt je veel blijer van. Geld is maar geld..
0 x
HammerHead schreef:Maar even hier of moet er elk jaar een opnieuw een topic voor worden aangemaakt?
Nieuwe Diageo special releases 2019, en maar even de prijzen die D12 gaat rekenen erbij gezet:Cardhu 14-Year-Old: Smooth and generous, a small batch double matured for two years in Amontillado sherry-seasoned hogsheads € 135
Cragganmore 12-Year-Old: An unusual smoky expression of a Speyside classic, never released before, matured in refill American oak casks € 90
Dalwhinnie 30-Year-Old: Extra-mature & gentle highland malt with rich flavours from over thirty years of maturation in refill hogsheads and butts € 500
Lagavulin 12-Year-Old: Powerful & peaty, the king of Islay, a small batch of Lagavulin matured in refill American oak casks € 120
Mortlach 26-Year-Old: Rich & bold, a small batch of ‘ The Beast of Dufftown’ matured in first-fill Pedro Ximenez/Oloroso-seasoned casks € 1700
Pittyvaich 29-Year-Old: A 1989 ghost, double matured in Pedro Ximenez & Oloroso sherry seasoned casks € 365
Talisker 15-Year-Old: Rugged & smoky, made by the sea, the first ever release of Talisker as a 15 year old, matured only in freshly charred American oak hogshead € 125
The Singleton of Glen Ord 18-Year-Old: A previously unreleased expression of lively rich fruit & spiced oak matured in freshly charred American oak hogshead € 155
Opvallend (nou ja):
- 't is weer een hoop geld
- een bezopen hoge prijs voor de Mortlach!
- nogmaals een Pittyvaich
- de Lagavulin 12 zit nu blijkbaar in de overkoepelende special release serie en wordt maar weer eens 20% duurder.
- de Talisker en Cragganmore zijn wellicht nog interessant, mits voldoende kwaliteit
Wat n prijzen... de Mortlach springt er wel uit in negatieve zin. Laat ook maar

0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Re: DIAGEO SPECIAL RELEASES 2019 – FIRST LOOK [Was: 2018]
Geef Diageo eens ongelijk:
Als de flessen 'voor kostprijs' op de markt worden gezet gaan ze alsnog naar de verzamelaar en flippers
en worden ze dus niet gedronken...
Nu ook, alleen staan ze wat langer in de schappen, wat met zo'n opvallende koker toch weer reclame is voor het merk...
Ik heb de stille hoop dat de 'tweedehands' markt voor dit soort flessen een keer verzadigd is
en de flessen voor weggeefprijzen van de hand gedaan worden...
Als de flessen 'voor kostprijs' op de markt worden gezet gaan ze alsnog naar de verzamelaar en flippers
Nu ook, alleen staan ze wat langer in de schappen, wat met zo'n opvallende koker toch weer reclame is voor het merk...
Ik heb de stille hoop dat de 'tweedehands' markt voor dit soort flessen een keer verzadigd is
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- Reichenbach
- Moderator

Wat een truttige etiketten.
Marjolein Bastin?
Zie ik liever een paardenbek met een paar benen.
Marjolein Bastin?
Zie ik liever een paardenbek met een paar benen.
7 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Hahaha
Inderdaad erg suffe etiketten zeg..
Inderdaad erg suffe etiketten zeg..

0 x
vind de etiketten ook
heb de serie vanaf 2007, deze past daar niet bij
heb de serie vanaf 2007, deze past daar niet bij
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

'Vaste klanten' blijven toch wel kopen...
Maar er moet een nieuw publiek enthousiast gemaakt worden om óók deze, iets duurdere fles te kopen.
En gezien het succes van de Game of Thrones serie gaat dat vast lukken...
Ik weet het niet, maar ik ben nog niet enthousiast.
Mijn whisky hoeft geen fancy etiket...
[edit]
Laura zegt: Lijkt wel erg wijverig, past niet bij het imago van whisky
[/edit]
Precies; dat.
Maar er moet een nieuw publiek enthousiast gemaakt worden om óók deze, iets duurdere fles te kopen.
En gezien het succes van de Game of Thrones serie gaat dat vast lukken...
Ik weet het niet, maar ik ben nog niet enthousiast.
Mijn whisky hoeft geen fancy etiket...
[edit]
Laura zegt: Lijkt wel erg wijverig, past niet bij het imago van whisky
[/edit]
Precies; dat.
0 x
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Breedút_Genietsje schreef:Geef Diageo eens ongelijk:
Ik geef ze ongelijk... Als die flessen gefaseerd de markt opkomen tegen een normale prijs dan worden ze gekocht om te drinken. Ik vind je argument van flippers echt totaal niet relevant, als je die denkwijze volgt dan kan iedereen beter z’n verkoopprijs X 2 doen en als je dan commentaar van je klant krijgt zeg je gewoon ‘Tsja, als we het voor een normale prijs brengen komen ze bij woekeraars terecht dus dan kunnen we dan beter zelf de woekeraar uithangen’
Imho ben je volslagen van de pot gerukt als je voor deze flessen de hoofdprijs betaalt, het is over het algemeen een totaal ontspoorde prijs - kwaliteit verhouding, laat staan als een flipper er nog € 100 bovenop zet. Ik kan geen medelijden opbrengen met mensen die zelf niet opletten en dan de releaseprijs + 50% betalen.
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Ja, in de ideale wereld wordt alles eerlijk verdeelt..
Helaas, is dat niet de realiteit.
Ik had het liever ook anders gezien.
Helaas, is dat niet de realiteit.
Ik had het liever ook anders gezien.
0 x
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Tsja..., de gekte wordt toch echt voor een heel groot deel veroorzaakt door FOMO van de liefhebbers die net naast een flesje krijgen en dan bereid zijn het dubbele te betalen. Dus die wereld houden degenen die bereid zijn achterlijke bedragen te betalen toch echt zelf in stand, samen met distilleries en veel IB’s die hun release zo verdelen dat het bij zoveel retailers tegelijk ligt dat het zowat op is voor het de schappen raakt..., laat staan dat je kunt proeven voor je koopt
Die irritatie is mede 1 van de redenen dat we Whiskydudes zijn gestart; niet alles in 1 x op de markt ‘dumpen’, mogelijkheid tot proeven & faire prijzen. Zo ingewikkeld is t toch allemaal niet, bijvoorbeeld 3006 doet ‘t ook op deze manier. Al merkte ik dat er hier bij sommigen ook Girvan FOMO was, geheel ten onrechte uiteraard.
Die irritatie is mede 1 van de redenen dat we Whiskydudes zijn gestart; niet alles in 1 x op de markt ‘dumpen’, mogelijkheid tot proeven & faire prijzen. Zo ingewikkeld is t toch allemaal niet, bijvoorbeeld 3006 doet ‘t ook op deze manier. Al merkte ik dat er hier bij sommigen ook Girvan FOMO was, geheel ten onrechte uiteraard.
1 x
De Laga staat nu voor 89,99 bij Whiskysite, da's niet onaardig.
Dirk
Dirk
0 x
En weg
.. Gisteravond 46 stuks op voorraad.
.. Gisteravond 46 stuks op voorraad.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”