pieters87 schreef:en wat mag die reden dan wel zijn als ik zo benieuwd mag zijn. Overname rond die periode door de Japanners?
Yep, spijker op z'n kop

pieters87 schreef:en wat mag die reden dan wel zijn als ik zo benieuwd mag zijn. Overname rond die periode door de Japanners?

Reichenbach schreef:Ik denk dat enige verdieping in vintage bij wijnjaren meer zin heeft. En dan ook nog streek georiënteerd.
Voor een specifieke distilleerderij kan het interessant zijn om uit te zoeken of er ooit een grote verandering in het productieproces heeft plaats gevonden; andere eigenaar met ander inkoop- en verkoopbeleid; nieuwe ketels, andere wijze van stoken en/of koelen. De aankoop van een ander type gerst.
Maar of dat allemaal in 1995 is gebeurd?

pieters87 schreef:Hierin is een statistiek met aantal new make produced tussen 1951 en 2016. Hieruit blijkt dat 1995 in ieder geval niet piekte in new make productie. Dus er is niet extra geproduceerd over de gehele industrie.
Ruud1983 schreef:
Dit verklaart nog niks over de andere merken, of waarom specifiek 1995, maar het is wel een interessant spoor. Wat betreft specifiek 1995: als ze besluiten een gedeelte van de voorraad te verkopen, zou het logisch kunnen zijn om een reeks opeenvolgende vaten van de hand te doen. Die dan toevallig allemaal uit 1995 komen.
pieters87 schreef:Is er geweten in welke blends die andere malts verwerkt zaten?
pieters87 schreef:en 9/10 mss allemaal aan 1 speler doorverkoopt om ze nadien te traden met andere Indy's?
Ruud1983 schreef:pieters87 schreef:Is er geweten in welke blends die andere malts verwerkt zaten?

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten