leuke series verzamelen
Re: leuke series verzamelen
Ik heb de volgende series compleet:
- Valhalla reeks
- Black Art van Bruichladdich
Ik spaar momenteel/ben op zoek naar:
- Annual releases van Ardbeg
- Murray & Mcdavid "Mission Gold Series"
- Bruichladdich Cuvee series
- Darkness! van Master of Malt
- Valhalla reeks
- Black Art van Bruichladdich
Ik spaar momenteel/ben op zoek naar:
- Annual releases van Ardbeg
- Murray & Mcdavid "Mission Gold Series"
- Bruichladdich Cuvee series
- Darkness! van Master of Malt
0 x
-
setvondamme
- Nieuwkomer

Leuk te zien wat mensen allemaal sparen. Zelf spaarbank flessen uit mijn geboortejaar 1989. Zijn allemaal nog redelijk betaalbaar en te vinden.
0 x
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

ik probeer te sparen wat ik lekker vind.... jammer alleen dat ik ze meestal open 
1 x
Vooral wat ik lekker vind! Bowmore (44 flessen dicht), Clynelish (33 flessen dicht) en Littlemill (bijna 70 flessen dicht)
daarnaast wel de Eiling Lim serie voltallig - straks komt de Caol Ila uit - die ik kwalitatief erg straf vind. Maar wel serieus aan de prijs! De enige serie die ik volledig wil.
Ook probeer ik waar nog kan flessen Silver seal IB te verzamelen, al zijn de nieuwe releases gewoon te duur, dus zal het blijven bij hier en daar nog wat oud spul opslaan. Dit zijn de 2 lijnen die me er van weerhouden alleen maar Bowmore, Clynelish en Littlemill te kopen
Af en toe nog eens een leuk flesje Samaroli of SMWS en we zijn rond.
daarnaast wel de Eiling Lim serie voltallig - straks komt de Caol Ila uit - die ik kwalitatief erg straf vind. Maar wel serieus aan de prijs! De enige serie die ik volledig wil.
Ook probeer ik waar nog kan flessen Silver seal IB te verzamelen, al zijn de nieuwe releases gewoon te duur, dus zal het blijven bij hier en daar nog wat oud spul opslaan. Dit zijn de 2 lijnen die me er van weerhouden alleen maar Bowmore, Clynelish en Littlemill te kopen
Af en toe nog eens een leuk flesje Samaroli of SMWS en we zijn rond.
0 x
compleet:
- Highland Park Valhalla serie
- Arran Devil's Punch Bowl
- Ardbeg Very Young- Still Young, Almost There, Renaissance
On going:
- Arran Smuggler's
- Bowmore Devil's Cask
- Bowmore Tempest
- Glendronach Cask Strength
- Glenmorangie Private range
- Laphroaig Cask Strength
- Octomore's
Afgehaakt na 1 of meerdere flessen:
- Aberlour A'bunadh- Port Charlotte PC serie
- Brora Annual releases
- Lagavullin 12 jaar CS
- Lagavulin Distiller's Editions
- Port Ellen Annual releases
Je kunt het net zo gek maken als je wilt, maar over het algemeen is het makkelijker om een serie bij te houden dan halverwege in te stappen.
- Highland Park Valhalla serie
- Arran Devil's Punch Bowl
- Ardbeg Very Young- Still Young, Almost There, Renaissance
On going:
- Arran Smuggler's
- Bowmore Devil's Cask
- Bowmore Tempest
- Glendronach Cask Strength
- Glenmorangie Private range
- Laphroaig Cask Strength
- Octomore's
Afgehaakt na 1 of meerdere flessen:
- Aberlour A'bunadh- Port Charlotte PC serie
- Brora Annual releases
- Lagavullin 12 jaar CS
- Lagavulin Distiller's Editions
- Port Ellen Annual releases
Je kunt het net zo gek maken als je wilt, maar over het algemeen is het makkelijker om een serie bij te houden dan halverwege in te stappen.
0 x
Series verzamelen is idd wel leuk te doen. Heb er al een aantal gehad en inmiddels weer weggedaan. Ik ben ook met de flora en fauna begonnen, ik had er 21 van de 26, maar dan alleen de gewone bottelingen, dus niet de whitecaps en de versie met kistjes. Toen het me te duur werd, ben ik ermee gekapt.
Wel compleet heb ik de oude single cask serie van Arran, die vierkante geribbelde dozen met handgeschreven labels, dat zijn er 19 en een lust voor het oog met al die verschillende kleuren.
Ook van Arran, maar dat is nog in wording, heb ik de Smugglers en de White Stag, dus daar komen er nog een paar van.
Port Ellen annual releases heb ik compleet t/m 13, daarna werden de prijzen mij te gortig. Ik twijfel of ik deze flessen eruit doe, en mij weer op een andere serie stort.
Tenslotte de Tony Koehl serie, dat zijn er vier.
Wel compleet heb ik de oude single cask serie van Arran, die vierkante geribbelde dozen met handgeschreven labels, dat zijn er 19 en een lust voor het oog met al die verschillende kleuren.
Ook van Arran, maar dat is nog in wording, heb ik de Smugglers en de White Stag, dus daar komen er nog een paar van.
Port Ellen annual releases heb ik compleet t/m 13, daarna werden de prijzen mij te gortig. Ik twijfel of ik deze flessen eruit doe, en mij weer op een andere serie stort.
Tenslotte de Tony Koehl serie, dat zijn er vier.
1 x
ik ben van willen, rondneuzen, kopen kopen kopen, er naar kijken kort genieten en weer wegdoen / openmaken en snel door naar de volgende bevlieging
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

leuk om te zien wat er zoal aan series verzameld wordt, gelukkig ben ik niet de enige addict
Maakt af en toe ook wel weer hebberig wanneer ik een serie voorbij zie komen die ik nog niet ken. Voorlopig maar eerst even zien of ik mijn series compleet kan krijgen, valt toch al niet mee

0 x
Ik doe een poging op de maccallan reeks "fine oak" voorlopig bescheiden met de 12yo en de 18yo maar we doen ons best.
We zien wel hoe het verder gaat.
We zien wel hoe het verder gaat.
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Ik richt mij niet echt op series (meer) tegenwoordig. De enige die ik 'compleet' heb is de CS-serie van Dronach (omdat het mijn favo distillery is..). Daarnaast wel de betere batches van A'Bunadh staan. Misschien in de toekomst, al ben ik mij steeds meer gaan richten op wat ik echt 100% lekker vind - en dus ook open gaat!
0 x
2 ∞ & →
Geinig dat Glendronach CS gespaard wordt door velen. Hier ook. Ik heb eigenlijk helemaal niets met sparen maar dit is begonnen met een "ongelukje".
Ik had een CS#1 gekocht en vond die zo ontzettend lekker dat ik na ongeveer halve fles nog een nieuwe heb gekocht. Eerste fles leeg, tweede geopend, half leeg... Daarna tijdje geen whisky meer gedronken. Niet omdat ik m niet lekker meer vond maar gewoon .. whisky moe ofzo (kan t me nu niet meer voorstellen maar goed...).
Jaar niets gedronken (misschien wel langer). Batch #3 was ondertussen al uit en ik had mijn #1 nog staan, nam n slok en dacht... Damn doe maar meer van dit
. Toen gaan zoeken en kon ik die #1 nergens meer vinden bij slijterijen. Ik balen. #2 nog ergens gevonden en #3 geproefd bij dezelfde slijter en vond ze beiden weer lekker. #2 ging snel leeg en ik weer online zoeken naar vervanging. In Duitsland gevonden 2 flessen #2 besteld en ook meteen maar een #3 erbij en wat schetst mijn verbazing. Er wordt een #1, een #2 en een #3 geleverd. Ik heb er maar geen melding van gemaakt
Dus ... opeens had ik een mooi rijtje ... Deze ben ik aan gaan vullen. Stiekem tussendoor nog wel wat #1 en #2 gescoord (en opgedronken) op dit forum voor veel meer geld dan ik ervoor betaalde in eerdere gevallen maar ik vind ze gewoon lekker, kon t niet laten om in te springen als ze aangeboden worden maar ben nu gestopt.
Ik blijf de serie aanvullen maar ga niet meer zoveel geld uitgeven voor oudere versies want hoe goed ik #1 en #2 ook vond, hij is mij niet 40 euro meer waard dan #3, #4, #5 en waarschijnlijk #n.
Daarnaast "verzamel" ik flessen uit mijn geboortejaar (1980) zodat ik mijn zoon en aankomende 2e kind een fles uit mijn geboortejaar kan geven en om er op mijn verjaardag iets bijzonders te kunnen drinken
Maar ook daar geldt (net als CS) alleen omdat ik t lekker vind. Ik ga geen Bourbon of Lagavullin uit 1980 kopen want bourbon en Islay whiskies zijn niet mijn ding 
Ik had een CS#1 gekocht en vond die zo ontzettend lekker dat ik na ongeveer halve fles nog een nieuwe heb gekocht. Eerste fles leeg, tweede geopend, half leeg... Daarna tijdje geen whisky meer gedronken. Niet omdat ik m niet lekker meer vond maar gewoon .. whisky moe ofzo (kan t me nu niet meer voorstellen maar goed...).
Jaar niets gedronken (misschien wel langer). Batch #3 was ondertussen al uit en ik had mijn #1 nog staan, nam n slok en dacht... Damn doe maar meer van dit
Daarnaast "verzamel" ik flessen uit mijn geboortejaar (1980) zodat ik mijn zoon en aankomende 2e kind een fles uit mijn geboortejaar kan geven en om er op mijn verjaardag iets bijzonders te kunnen drinken
1 x
Lucs schreef:Geinig dat Glendronach CS gespaard wordt door velen. Hier ook. Ik heb eigenlijk helemaal niets met sparen maar dit is begonnen met een "ongelukje".
Jaar niets gedronken (misschien wel langer). Batch #3 was ondertussen al uit en ik had mijn #1 nog staan, nam n slok en dacht... Damn doe maar meer van dit. Toen gaan zoeken en kon ik die #1 nergens meer vinden bij slijterijen. Ik balen. #2 nog ergens gevonden en #3 geproefd bij dezelfde slijter en vond ze beiden weer lekker. #2 ging snel leeg en ik weer online zoeken naar vervanging. In Duitsland gevonden 2 flessen #2 besteld en ook meteen maar een #3 erbij en wat schetst mijn verbazing. Er wordt een #1, een #2 en een #3 geleverd. Ik heb er maar geen melding van gemaakt
Dus ... opeens had ik een mooi rijtje ... Deze ben ik aan gaan vullen. Stiekem tussendoor nog wel wat #1 en #2 gescoord (en opgedronken) op dit forum voor veel meer geld dan ik ervoor betaalde in eerdere gevallen maar ik vind ze gewoon lekker, kon t niet laten om in te springen als ze aangeboden worden maar ben nu gestopt.
Ik blijf de serie aanvullen maar ga niet meer zoveel geld uitgeven voor oudere versies want hoe goed ik #1 en #2 ook vond, hij is mij niet 40 euro meer waard dan #3, #4, #5 en waarschijnlijk #n.
Daarnaast "verzamel" ik flessen uit mijn geboortejaar (1980) zodat ik mijn zoon en aankomende 2e kind een fles uit mijn geboortejaar kan geven en om er op mijn verjaardag iets bijzonders te kunnen drinkenMaar ook daar geldt (net als CS) alleen omdat ik t lekker vind. Ik ga geen Bourbon of Lagavullin uit 1980 kopen want bourbon en Islay whiskies zijn niet mijn ding
Als ik #1 nog eens aantref, dan zou ik hem wel kopen. Zou alleen niet weten waar die nog te krijgen is
0 x
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

Naarmate je kennis wat vordert wordt series verzamelen steeds minder interessant, merk ik ook bij mezelf.
Ik koop liever uiteenlopende toppertjes van verschillende distillerijen.
Ik koop liever uiteenlopende toppertjes van verschillende distillerijen.
1 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”