Balvenie expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
jwdevos
Actief lid
Actief lid

Re: Balvenie expressies

Ongelezen berichtdoor jwdevos » 03 Jun 2016, 10:04

Bedankt, dan nog maar een flesje inslaan voordat deze helemaal verdwenen is of te duur gaat worden.
0 x

Zolt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Zolt » 14 Jun 2017, 17:14

Balvenie lanceert deze maand een 14 jaar oude triple cask matured peated voor de travel retail.

https://scotchwhisky.com/magazine/lates ... duty-free/
https://www.moodiedavittreport.com/the- ... -14-years/
0 x
Afbeelding

luckyacehigh
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor luckyacehigh » 23 Jun 2017, 09:04

Oh dat is inderdaad jammer! Ga ik ook nog maar een flesje kopen voor het te laat is... :goedgedaan
0 x

Maartenvd
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Maartenvd » 27 Jul 2017, 18:03

Ik zou binnenkort graag een 15yo Single Barrel Sherry Cask kopen. Kan iemand me hier helpen betreffende welke recente bottelingen er al dan niet goed zijn van kwaliteit? Laatst had ik deze geproefd en die vond ik alvast geweldig, dus ik vraag me af of elke cask hetzelfde smaakprofiel heeft?
https://www.whiskybase.com/whisky/84989 ... 5-year-old
0 x

RBwhiskyworld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 27 Jul 2017, 23:03

Het profiel zal altijd redelijk gelijk zijn aangezien de vaten daarop worden geselecteerd, maar het blijven natuurlijk Single Cask whiskies. Geen een zal precies hetzelfde zijn.
Ik zou me er zelf niet al te druk om maken welke vat t uiteindelijk wordt, ik hoor er goede verhalen over.
0 x

Maartenvd
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Maartenvd » 03 Aug 2017, 14:44

RBwhiskyworld schreef:Het profiel zal altijd redelijk gelijk zijn aangezien de vaten daarop worden geselecteerd, maar het blijven natuurlijk Single Cask whiskies. Geen een zal precies hetzelfde zijn.
Ik zou me er zelf niet al te druk om maken welke vat t uiteindelijk wordt, ik hoor er goede verhalen over.

Heb gisteren bij Massen een fles van vat 12171 aangekocht. Ziet er alvast lekker donker en geweldig uit!
1 x

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 03 Aug 2017, 22:10

Binnenkort beschikbaar Tun 1509 Batch 4 ;)

https://blog.fransmuthert.nl/2017/08/03 ... 9-batch-4/
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

BasP
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor BasP » 04 Aug 2017, 14:57

Maartenvd schreef:Heb gisteren bij Massen een fles van vat 12171 aangekocht. Ziet er alvast lekker donker en geweldig uit!

IMO, je kan niet missen met die 15y single barrel reeks. Ik heb er enkele flessen van gehad, en nog enkele andere van geproefd. Zoals al werd gezegd, steeds beetje verschillend, maar steeds erg lekker!
Het enige jammere is, vind ik, dat ze doen uitschijnen dat hij ook cask strength is, door een 'gek' alcoholpercentage van 47,8% te hanteren. Alle bottelingen na 2002 hebben echter dit percentage (voor 2002 was het steeds 50,4%)... Geen cask strength dus, maar een beetje een misleidende verkoopstruc.

In juni serveerden we die #12171 op onze tasting en die werd er quasi unaniem als beste van de avond uitgehaald! Goeie aankoop dus, benieuwd wat je er van vindt!
0 x

emerton
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor emerton » 04 Aug 2017, 16:11

1 x
Afbeelding

dunkingdutchman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dunkingdutchman » 05 Aug 2017, 07:11

Iemand enig idee hoeveel flessen er van deze gebotteld zijn?
0 x

RBwhiskyworld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 05 Aug 2017, 07:29

Ik heb het exacte aantal voor Batch 4 nog niet gehoord.
Batch 3 was 8500 flessen, en in de Tun gaat max 8000L dus dan heb je een indicatie van het maximaal mogelijk aantal flessen.
0 x

dunkingdutchman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dunkingdutchman » 05 Aug 2017, 16:41

RBwhiskyworld schreef:Ik heb het exacte aantal voor Batch 4 nog niet gehoord.
Batch 3 was 8500 flessen, en in de Tun gaat max 8000L dus dan heb je een indicatie van het maximaal mogelijk aantal flessen.

Oh ja. Thanks!
0 x

Perry Veenendaal
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Perry Veenendaal » 15 Okt 2017, 15:44

Balvenie heeft een aantal flessen tun 1509 batch 4 afgevuld met een ander product. Het gaat om flessen met code VAT 17004470. Volgens Balvenie is de inhoud van deze flessen van "of examplary quality". Balvenie heeft aangeboden de flessen om te ruilen. Ik heb begrepen dat deze flessen voor een veelvoud van de oorspronkelijke prijs worden verkocht (vergelijk het met een misdruk van postzegels). Ik heb dan ook besloten om mijn fles niet om te ruilen. Grote vraag is echter: wat zit er in?
Op whiskybase gezocht heb ik geen andere Balvenie kunnen vinden met een vatsterkte van 51,7%, gebotteld in 2017.
Wie weet meer? Zelf heb ik het idee dat de inhoud eigenlijk bestemd was voor de Compendium serie omdat Balvenie stelt dat de kwaliteit minimaal gelijkwaardig is en alleen het smaakprofiel niet overeenkomt met de 1509 #4.
Leuk puzzeltje toch?
0 x

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 16 Okt 2017, 17:12

Perry Veenendaal schreef:Balvenie heeft een aantal flessen tun 1509 batch 4 afgevuld met een ander product. Het gaat om flessen met code VAT 17004470. Volgens Balvenie is de inhoud van deze flessen van "of examplary quality". Balvenie heeft aangeboden de flessen om te ruilen. Ik heb begrepen dat deze flessen voor een veelvoud van de oorspronkelijke prijs worden verkocht (vergelijk het met een misdruk van postzegels). Ik heb dan ook besloten om mijn fles niet om te ruilen. Grote vraag is echter: wat zit er in?
Op whiskybase gezocht heb ik geen andere Balvenie kunnen vinden met een vatsterkte van 51,7%, gebotteld in 2017.
Wie weet meer? Zelf heb ik het idee dat de inhoud eigenlijk bestemd was voor de Compendium serie omdat Balvenie stelt dat de kwaliteit minimaal gelijkwaardig is en alleen het smaakprofiel niet overeenkomt met de 1509 #4.
Leuk puzzeltje toch?

Ik had dit verhaaltje idd gelezen paar dagen geleden, maar wie zegt dat jouw inhoud ook 51,7% alc. is? De label?
Er is juist in de verkeerde flessen gevuld dus ik denk dat je nog lang kan gaan zoeken naar iets anders met 51,7% alc. ;)
Kortom, je zult er niet echt achterkomen behalve door een hoop flessen van Balvenie te kopen en alles proeven en vergelijken dan heb je kans :lekker
0 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 16 Okt 2017, 18:47

Ik heb er ook een staan en ben ook wel benieuwd naar de inhoud. Als het goed is komt de brand ambassadeur binnenkort naar Nederland. ;)
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”