Arran expressies en bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
wouster
Senior
Senior

Re: Arran expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor wouster » 18 Okt 2016, 16:17

Nou mooi de boot gemist ondanks heftig F5'en :(
Als iemand tips heeft waar ik hem ook kan kopen tegen een niet-idiote prijs houd ik me aanbevolen! :hoedaf
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Okt 2016, 16:51

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp er werkelijk geen hout van dat mensen op fancy verpakkingen en gebakken lucht marketing verhalen duiken als een stel zombies op een dooie hond.

En maar klagen dat spul allemaal zo duur wordt. Allemaal als gekken klikken om 85 punten spul in het mandje te krijgen. Terwijl de 90 punten single casks minder kosten en die blijven staan. In ieder geval ietsje langer...
5 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 18 Okt 2016, 18:50

Oogadal schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp er werkelijk geen hout van dat mensen op fancy verpakkingen en gebakken lucht marketing verhalen duiken als een stel zombies op een dooie hond.

En maar klagen dat spul allemaal zo duur wordt. Allemaal als gekken klikken om 85 punten spul in het mandje te krijgen. Terwijl de 90 punten single casks minder kosten en die blijven staan. In ieder geval ietsje langer...

Mooi toch! Is maar goed dat ze er geen bijzondere whisky in stoppen want het wordt toch nauwelijks gedronken, bijkomend voordeel, de lekkere whisky wordt in betaalbare flessen geduwd... Laten we hopen dat de laatste hype "19y old Glenrothes van Whiskybroker" lekker smaakt :bigsmile
1 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 18 Okt 2016, 19:17

Oogadal schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp er werkelijk geen hout van dat mensen op fancy verpakkingen en gebakken lucht marketing verhalen duiken als een stel zombies op een dooie hond.

Ik begrijp het ergens wel. Het staat mooi in een collectie en de prijs is niet waanzinnig...
Er zijn nu eenmaal mensen die vallen voor mooie verpakkingen. En er zijn er die alles van Arran verzamelen.
Waarom kiezen mensen anders ook nog voor digipacks, elpees, gebonden boeken ipv pockets,... ?
Hoeveel mensen kopen er een wagen, fiets, motor,... omdat hij zo mooi of exclusief is?
Als het puur logisch en budgettair moet zijn kan je de dure merken skippen.
Je moet trouwens toch gewoon van punt a naar b. Maar ik kan je verzekeren dat dit bij de meeste mensen niet werkt.

Ik heb het trouwens onlangs nog eens gezegd maar hoeveel mensen kopen whisky op basis van kleur?
Gisteren was er al een heel gedoe rond de Glenrothes van whiskybroker.
Op welke basis wordt die gekocht? Uitzicht, kleur?
Want volgens mij heeft nog niemand 'm geproefd...
OK hij is niet duur maar het zou best kunnen dat je voor dat geld een betere whisky koopt.
1 x

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 18 Okt 2016, 19:29

Tsja, blijft een gok idd, en ja hij heeft een mooie kleur. Dat maakt de verwachting nog hoger.
Nu maar hopen dat de nieuwe Arran niet z'n mooie kleur heeft, want dat zou zonde zijn als deze in de boekenkast staat :bigsmile
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Okt 2016, 19:55

Dyson81 schreef:Mooi toch! Is maar goed dat ze er geen bijzondere whisky in stoppen want het wordt toch nauwelijks gedronken, bijkomend voordeel, de lekkere whisky wordt in betaalbare flessen geduwd... Laten we hopen dat de laatste hype "19y old Glenrothes van Whiskybroker" lekker smaakt :bigsmile

Tsja, eens. Maar de Glenrothes 19 yo van WhB is nou precies geen hype whisky..., dat is een drink whisky. En wat betreft kleur; ik koop niks obv kleur omdat het werkelijk niets zegt over de kwaliteit. Maar dat er mensen zijn die dat wel doen geeft aan dat er dus nog steeds markt is voor A150 whisky. Het zal misschien verwend zijn, of weet ik veel, maar ik koop alleen de Ardbeg Uigedail die in % is teruggebracht, maar voor de rest hier alleen caskstrength, non chill- filtered en non coloured.
Als ik iets in m'n whisky wil doen kan ik dat zelf wel.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 18 Okt 2016, 20:02

Oogadal schreef:Tsja, eens. Maar de Glenrothes 19 yo van WhB is nou precies geen hype whisky..., dat is een drink whisky. En wat betreft kleur; ik koop niks obv kleur omdat het werkelijk niets zegt over de kwaliteit. Maar dat er mensen zijn die dat wel doen geeft aan dat er dus nog steeds markt is voor A150 whisky. Het zal misschien verwend zijn, of weet ik veel, maar ik koop alleen de Ardbeg Uigedail die in % is teruggebracht, maar voor de rest hier alleen caskstrength, non chill- filtered en non coloured.

Ik bedoelde het ook sarcatisch van de hype whisky, ik ben het helemaal met je eens dat het een drink whisky is, daarnaast geen fancy verpakking waarvoor men ook niet hoeft te betalen :lekker
Laatst gewijzigd door Dyson81 op 18 Okt 2016, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 18 Okt 2016, 20:04

Oogadal schreef:
Dyson81 schreef:Mooi toch! Is maar goed dat ze er geen bijzondere whisky in stoppen want het wordt toch nauwelijks gedronken, bijkomend voordeel, de lekkere whisky wordt in betaalbare flessen geduwd... Laten we hopen dat de laatste hype "19y old Glenrothes van Whiskybroker" lekker smaakt :bigsmile

Tsja, eens. Maar de Glenrothes 19 yo van WhB is nou precies geen hype whisky..., dat is een drink whisky. En wat betreft kleur; ik koop niks obv kleur omdat het werkelijk niets zegt over de kwaliteit. Maar dat er mensen zijn die dat wel doen geeft aan dat er dus nog steeds markt is voor A150 whisky. Het zal misschien verwend zijn, of weet ik veel, maar ik koop alleen de Ardbeg Uigedail die in % is teruggebracht, maar voor de rest hier alleen caskstrength, non chill- filtered en non coloured.

Geen hype kwestie durf ik te betwijfelen...
Gisteren was er hier en op Facebook heel wat animo om met z'n allen deze botteling te kopen.
En wat de kleur betreft spreek ik niet over jou hoor maar over heel wat liefhebbers.
Wat je vereisten betreft, daar kan ik inkomen maar dan neem ik aan dat je deze Glenrothes niet gekocht hebt?
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Okt 2016, 20:06

Eeeeeh, niet gekocht? Ik koop best veel bij de Whiskybroker. Maar wat hij aanlengt loop ik omheen. Deze dus niet :bigsmile
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

wouster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wouster » 18 Okt 2016, 20:08

Ik volg je helemaal, echter met deze Whisky gaat het mij wel om de verpakking, de feeling en het verhaal er omheen. Ik heb de Smugglers edition 1 (en hopelijk binnenkort ook edition 2) op kantoor in de boekenkast. Hier drink ik ultrabeperkt een "memoriabel-moment-glaasje" uit, maar het dient vooral als "sfeermaker" en conversation-starter, waarbij elke gast goed gaat op het verhaal, de bijzondere verpakking en hiermee hebben we direct een goed gesprek. In dit geval ben ik dus zeker bereid om op blind vertrouwen en een mooie verpakking een 100+ euro voor een 85-punten fles te kopen.
In general ben ik het overigens helemaal met je eens :Proost
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 18 Okt 2016, 20:09

Oogadal schreef:Eeeeeh, niet gekocht? Ik koop best veel bij de Whiskybroker. Maar wat hij aanlengt loop ik omheen. Deze dus niet :bigsmile

Hoe bedoel je? Deze dus niet gekocht?
Want zowel de Glenrothes als,de 2 bottelingen van vandaag zijn NIET cask strength.
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Okt 2016, 20:19

Dan moet ik met 'm in de slag, want gisteren stond er bij cask strength!
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 18 Okt 2016, 20:26

Oogadal schreef:Dan moet ik met 'm in de slag, want gisteren stond er bij cask strength!

Dat moet je dan inderdaad doen! ;)
Gisteren was duidelijk gecommuniceerd door hun op Facebook dat hij niet cask strength is.
Ze hebben er nadrukkelijk bij gezegd dat het op het etiket staat als het cask strength is.
En op de foto's van de fles zie je geen cask strength staan.
Net zoals bij de Bowmores vandaag...
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 18 Okt 2016, 20:29

This Single Malt Scotch Whisky distilled at Glenrothes Distilery was filled into a 480 litre Spanish Oak sherry butt on 28th April 1997 and matured for over 19 years before being bottled by Whiskybroker on 17th October 2016. Each bottle is individually numbered. The cask yielded 643 x 700ml bottles at a strength of 53.5% vol.

Lijkt me gewoon CS hoor?
Laatst gewijzigd door squaadgras op 18 Okt 2016, 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
2 ∞ & →

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 18 Okt 2016, 20:33

squaadgras schreef:This Single Malt Scotch Whisky distilled at Glenrothes Distilery was filled into a 480 litre Spanish Oak sherry butt on 28th April 1997 and matured for over 19 years before being bottled by Whiskybroker on 17th October 2016. Each bottle is individually numbered. The cask yielded 643 x 700ml bottles at a strength of 53.5% vol.

Lijkt me gewoon CS hoor?

Nope, héél zeker van niet.
Er is een discussie geweest over het aantal flessen en welk type vat het geweest is.
In die discussie hebben de mensen van Whiskybroker laten weten dat deze NIET cask strength is.
En in die discussie hebben ze dus duidelijk gezegd at het op het etiket staat als het cask strength is.
Staat het er niet op, dan is het het niet.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”