Glenfiddich bottelingen en expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Glenfiddich bottelingen en expressies

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 14 Okt 2016, 13:14

Breedút_Genietsje schreef:Whiskyprijzen.com kent de Glenfiddich Experimental Series nog niet.

Of ik zoek verkeerd...

whiskybase.com wel, gewoon even daar spieken. ;)
0 x
Afbeelding

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 14 Okt 2016, 13:19

Toch sympathiek van Glenfiddich om deze Experimental toestand aan een prijs aan te bieden die voor iedere (nieuwsgierige) liefhebber geen rib uit je lijf kost. Vooral die XX wekt mijn nieuwsgierigheid: een Glenfiddich op 47 % komen we anders niet vaak tegen.
2 x

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 14 Okt 2016, 13:30

Michaël schreef:Toch sympathiek van Glenfiddich om deze Experimental toestand aan een prijs aan te bieden die voor iedere (nieuwsgierige) liefhebber geen rib uit je lijf kost. Vooral die XX wekt mijn nieuwsgierigheid: een Glenfiddich op 47 % komen we anders niet vaak tegen.

Ik deel je mening!
De prijs is, voor een beginner/leek/fan als ik (en Peter87), erg toegankelijk! :hoera
1 x
Afbeelding

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 14 Okt 2016, 13:43

Whisky-ettenleur schreef:
Michaël schreef:Toch sympathiek van Glenfiddich om deze Experimental toestand aan een prijs aan te bieden die voor iedere (nieuwsgierige) liefhebber geen rib uit je lijf kost. Vooral die XX wekt mijn nieuwsgierigheid: een Glenfiddich op 47 % komen we anders niet vaak tegen.

Ik deel je mening!
De prijs is, voor een beginner/leek/fan als ik (en Peter87), erg toegankelijk! :hoera

De IPA-variant spreekt me op het eerste zicht minder aan: de combinatie bier/whisky boeit me als 'onwetende liefhebber' niet direct, terwijl ik dat met bijv. whisky op rumvaten wel heb. Maar mogelijk heb ik het verkeerd en is het toch een interessant project en een mooie whisky. Kijk alvast uit naar reviews en meningen hier.
1 x

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 14 Okt 2016, 13:48

Michaël schreef:

Ik deel je mening!

De IPA-variant spreekt me op het eerste zicht minder aan: de combinatie bier/whisky boeit me als 'onwetende liefhebber' niet direct, terwijl ik dat met bijv. whisky op rumvaten wel heb. Maar mogelijk heb ik het verkeerd en is het toch een interessant project en een mooie whisky. Kijk alvast uit naar reviews en meningen hier.

Ik wacht nog even op groen licht van de schatbewaarder (lees= mijn vrouw), en er dus weer wat whisky-budget is vrijgekomen...
Dan ga ik ze beide proberen.

Maar misschien (kans is groot) duurt dit nog wel even en heb ik de mogelijkheid om ze op Het Whisky Festival in Den-haag te proeven. :nat
1 x
Afbeelding

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 14 Okt 2016, 13:56

Michaël schreef:
Ik deel je mening!

Ik wacht nog even op groen licht van de schatbewaarder (lees= mijn vrouw), en er dus weer wat whisky-budget is vrijgekomen...
Dan ga ik ze beide proberen.

Maar misschien (kans is groot) duurt dit nog wel even en heb ik de mogelijkheid om ze op Het Whisky Festival in Den-haag te proeven. :nat

Veel plezier daar en mocht je een indruk kunnen opdoen van deze whisky's mag je dat hier altijd even laten weten :)
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 14 Okt 2016, 14:18

Ik deel je mening!

Het leek me in eerste instantie als whisky en bierliefhebber wel interessant idd.
Maar ik heb me allang bedacht. Kan nooit veel soeps zijn.
3 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 17 Okt 2016, 21:50

defeatless schreef:https://www.whiskybase.com/whisky/86462/glenfiddich-ipa-experiment

Altijd op whiskybase.com en whiskyprijzen.com kijken!

Sinds vandaag staan ze ook op Whiskyprijzen.com

Whiskyprijzen.com/whisky/glenfiddich-project-xx
Whiskyprijzen.com/whisky/glenfiddich-ipa-experiment-experimental-series

Alleen bij de shop die ze aanbied zijn ze uitverkocht :Scratch
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 22 Okt 2016, 16:35

Dit draadje doet een beetje vermoeden dat de IPA niet zo makkelijk te vinden is, dus ik ben maar een fles gaan halen bij Van der Heijden in Eindhoven. Hij heeft er nu nog minstens 5 staan. Ik moet zeggen dat ik aardig te spreken ben over het experiment. Echt een bier of een hop smaak haal ik er niet uit, maar hij is wat bitter en dat werkt heel aardig bij de normale Glenfiddich smaak.
0 x

Glen Dre
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Glen Dre » 23 Mar 2017, 17:59

Gister de IPA en de XX gevonden bij slijterij Kools in Drunen tegen de reguliere prijs. Beiden meegenomen en de IPA alvast geproefd. Ik vind hem eigenlijk wel erg lekker! Op de neus vind ik de IPA invloed licht aanwezig naast het fruitige Glenfiddich karakter.
De afdronk is niet heel aanwezig, maar er blijft heel lang een aangenaam bittertje hangen.
Van beide flessen stonden nog exemplaren bij genoemde slijter!
1 x
"Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten." Friedrich Nietzsche

fvopstal
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor fvopstal » 03 Apr 2017, 08:49

Voor de liefhebbers staat de IPA (weer) te koop bij Drankdozijn... ik vind het zelf wel een geslaagd experiment van Glenfiddich :goedgedaan Hij zal alleen niet in mijn top 10 whiskies komen :D
0 x

braamr
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor braamr » 28 Apr 2017, 17:56

Had al vrij in het begin een flesje Glenfiddich Project XX gekocht. Vond het verhaal mooi van 20 "kenners" die 20 vaten uit hadden gezocht en dit dan samen was gebracht...... Het leek zo een leuk verhaal. Inmiddels alweer een tijdje voorbij gegaan en inmiddels komen er steeds meer nieuwe flessen XX op de markt. Schijnt (volgens slijter) dat ze wat meer vaten hebben uitgezocht en er kennelijk meerdere batches zijn. Dat geeft me toch een nare bijsmaak bij deze whisky. Het verhaal is leuk, maar op deze manier niet echt heel bijzonder.
0 x

fvopstal
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor fvopstal » 28 Apr 2017, 18:54

braamr schreef:Had al vrij in het begin een flesje Glenfiddich Project XX gekocht. Vond het verhaal mooi van 20 "kenners" die 20 vaten uit hadden gezocht en dit dan samen was gebracht...... Het leek zo een leuk verhaal. Inmiddels alweer een tijdje voorbij gegaan en inmiddels komen er steeds meer nieuwe flessen XX op de markt. Schijnt (volgens slijter) dat ze wat meer vaten hebben uitgezocht en er kennelijk meerdere batches zijn. Dat geeft me toch een nare bijsmaak bij deze whisky. Het verhaal is leuk, maar op deze manier niet echt heel bijzonder.

Het was mij ook al opgevallen dat ondanks de beperkte oplage de flessen nog steeds overal opduiken. Achteraf gezien had ik niet zon haast hoeven te hebben om de flessen te bemachtigen :Scratch
0 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 29 Apr 2017, 10:58

Project XX; 20 vaten à 200 Liter, daar vul je ~5.700 flesjes mee.

Is dat genoeg voor deze markt, of misschien toch te veel? (bestaat er een 'te veel' ?)
Het is (gelukkig) geen nieuwe Snow Phoenix geworden...

Het verhaal dat eet een Batch 2 in omloop zou zijn lijkt mij vrij onwaarschijnlijk,
mocht dat zo zijn (bron?) dan is de 'geloofwaardigheid' van Glenfiddich wel aardig weg...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 29 Apr 2017, 12:40

Die Òrdha #1 (is de rest al uit?) was ook in een batch van 4900 en is ook nog steeds te verkrijgen. Natuurlijk niet 100% Glenfiddich, maar toch.
Ik vermoed dat ze zich een beetje proberen te begeven in het duurdere segment, maar dat het niet helemaal lukt.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”