Kilkerran (incl. "Work in progress")

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Kilkerran 'Work in progress'

Ongelezen berichtdoor MikerG » 22 Aug 2015, 23:02

AquaVitae schreef:Ik begin nu toch wel heel nieuwsgierig te worden naar de Bourbon CS. Als nog iemand een fles weet te staan voor rond de €60/€70 dan hoor ik het graag.

Je bent niet de enige denk ik... ;)
0 x
Afbeelding

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 22 Aug 2015, 23:26

Pellie schreef:Let op mijn woorden: als je alle WIP's in handen hebt, heb je een goudmijntje :-) vooral als straks de officiële 12yo ook lekker is en dat wordt ie ;-)

Ik heb hem compleet. :dancing :yes
1 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 23 Aug 2015, 00:32

mer1973 schreef:
Pellie schreef:Let op mijn woorden: als je alle WIP's in handen hebt, heb je een goudmijntje :-) vooral als straks de officiële 12yo ook lekker is en dat wordt ie ;-)

Ik heb hem compleet. :dancing :yes

+1
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Aug 2015, 00:46

Jij slaat de spijker op z'n kop denk ik.
Ik weet er nog enkele (niet allemaal) te staan en ik denk dat ik die maar aan m'n collectie ga toevoegen.
Als het niet om te "verzamelen" is dan is het wel om te drinken. Ik ben er laat bijgekomen (bij VII) maar ik ben er echt over te spreken.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 23 Aug 2015, 00:51

Peter87 schreef:

Jij slaat de spijker op z'n kop denk ik.
Ik weet er nog enkele (niet allemaal) te staan en ik denk dat ik die maar aan m'n collectie ga toevoegen.
Als het niet om te "verzamelen" is dan is het wel om te drinken. Ik ben er laat bijgekomen (bij VII) maar ik ben er echt over te spreken.

Peter de 1e kan ik nog op de kop tikken voor een leuk prijsje.
Aan deze is moeilijk aan te komen. Kan eens informeren of hij er nog 1 heeft.
1 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 23 Aug 2015, 09:43

De meeste zijn nog redelijk makkelijk aan te komen. De WIP 1 wordt al moeilijker idd, hier en daar staan er nog wat. Online wordt lastig, moet je echt bij lokale slijters kijken.
0 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 23 Aug 2015, 10:14

Pellie schreef:De meeste zijn nog redelijk makkelijk aan te komen. De WIP 1 wordt al moeilijker idd, hier en daar staan er nog wat. Online wordt lastig, moet je echt bij lokale slijters kijken.

Ik heb de set ook compleet. Twee maanden geleden in één weekend geregeld. Alleen de eerste was inderdaad 'n beetje lastig, de rest had ik zo bij elkaar.
1 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 24 Aug 2015, 10:49

Effe vraagje aan de fans in dit topic en geheel uit interesse; wat maakt de Kilkerran WIP's zo'n fijne whisky? Is ie met een andere distileerderij te vergelijken, of juist echt uniek in z'n soort?
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 24 Aug 2015, 12:26

RvdB schreef:Effe vraagje aan de fans in dit topic en geheel uit interesse; wat maakt de Kilkerran WIP's zo'n fijne whisky? Is ie met een andere distileerderij te vergelijken, of juist echt uniek in z'n soort?

De 4 (5, umami?) smaken welke allemaal aan bod komen; van zoet, via een zuurtje naar enigszins droog/ziltig en licht bitter. De neus die zoet is, en veel soorten (tropisch) fruit herbergt; meloen, ananas, groene appels (en dit vervolgens dubbelop nog eens te proeven is in de mond!). De mate waarin de neus, de body en afdronk op elkaar zijn afgesteld en géén 1 echt teleurstelt. Als echte Campbeltown whisky een heel subtiel rookje herbergt die zelfs voor mij, als zoete 'sherrybom' drinker, heel interessant is. Het feit dat het een cask strength is maar dit qua 'scherpte' totaal niet terug te vinden is. De prijs.

Enzovoort! :lekker

P.S. Hou je totaal niet van zoet? Misschien iets anders zoeken!
0 x
2 ∞ & →

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 24 Aug 2015, 15:12

RvdB schreef:Effe vraagje aan de fans in dit topic en geheel uit interesse; wat maakt de Kilkerran WIP's zo'n fijne whisky? Is ie met een andere distileerderij te vergelijken, of juist echt uniek in z'n soort?

De stijl lijkt veel op dorpsgenoot Springbank, wat op zich al een compliment is.
0 x
Afbeelding

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 24 Aug 2015, 17:25

Thanks guys, dat klinkt positief. Maar dan hebben jullie het over de bourbon uitgave neem ik aan? Is de sherry uitgave net zo'n succes?
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 24 Aug 2015, 17:28

RvdB schreef:Thanks guys, dat klinkt positief. Maar dan hebben jullie het over de bourbon uitgave neem ik aan? Is de sherry uitgave net zo'n succes?

Scoort over het algemeen iets minder dan de Bourbon maar nog steeds 86+ :goedgedaan , m.a.w. prima whisky!
0 x
2 ∞ & →

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 24 Aug 2015, 17:29

RvdB schreef:Thanks guys, dat klinkt positief. Maar dan hebben jullie het over de bourbon uitgave neem ik aan? Is de sherry uitgave net zo'n succes?

Net zo goed.

Meen zelfs laatst ergens gelezen te hebben dat Pellie zei, dat als de sherry op CS was uitgegeven dat deze misschien nog wel beter/ lekkerder was geweest.
Of vergis ik me Pellie?

Persoonlijk vind ik ze beide goed. De bourbon net iets beter.
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 24 Aug 2015, 17:30

Ik vond de bourbon en de sherry heel dicht bij elkaar zitten qua kwaliteit. Dan heb ik het wel over de WIP VII.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 24 Aug 2015, 17:34

Peter87 schreef:Ik vond de bourbon en de sherry heel dicht bij elkaar zitten qua kwaliteit. Dan heb ik het wel over de WIP VII.

Vanaf versie WIP V zijn er 2 uitgaves.
De bourbon heeft altijd aan kop gelegen. Bij de V en de VI vond ik het verschil alleen groter.

Wat Peter zegt klopt helemaal, vond zelf dat bij deze release ze inderdaad dichter bij elkaar lagen.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”