Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 Jan 2016, 22:45

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 31 Aug 2024, 16:53

Nieuw design voor de core range 12/15/18 jarige.

https://www.deinwhisky.de/detail/index/ ... ategory/45
0 x

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 758
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Casketje » 31 Aug 2024, 18:45

Ik vraag me af of liefhebbers nog Glendronach kopen de dag van vandaag. De 12 blijft een goede whisky met een prima prijs-kwaliteitsverhouding - en de 15 in extremis ook nog - maar de rest?
1 x

Slight
Senior
Senior
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 Okt 2023, 22:33
Locatie: Helmond

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Slight » 31 Aug 2024, 19:14

Circa 2016 erg genoten van de Allardice 18 voor €60, en de Cask Strength batch 5 voor €50. Daarna lange tijd niets meer van ze gekocht, achteraf gezien erg stom. Nu zijn de prijzen hard gestegen, en ik vraag me af of de kwaliteit ook is gestegen — ik vermoed van niet. Maar toen D12 een paar maanden terug de Glendronach Port Wood voor €50 had, kon ik geen nee zeggen. Die staat overigens nog dicht op de kast.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Michky
Actief lid
Actief lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 Nov 2024, 10:55
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Michky » 27 Nov 2024, 17:56

In Schotland een Glendronach handfilled gekocht, een 9j op PX. Geproefd en die was waanzinnig. Prijs 130eu, vrij prijzig voor een 9j maar de smaak is uitstekend.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... onach-2014
1 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3573
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor defeatless » 28 Nov 2024, 01:31

Ja, voor de whisky hoef je niet meer naar Schotland te gaan inderdaad.
Het enige wat interessant is zijn dit soort flessen. Handfilled en Distillery exclusive. Maar de Schotten weten ondertussen ook wel dat er grif betaald wordt voor zulke flessen.

Maar het blijft vaak wel een hele mooie dram, zeker omdat je ook een prettige ervaring had en dit ook meespeelt in de beleving tijdens het drinken.
0 x

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 758
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Casketje » 28 Nov 2024, 22:37

Wij zitten hier nu een maand - de enige waar ik nog zou overwegen een hand fill te kopen is Glen Moray. Ik geloof dat ze momenteel een 16 of 17 jarige op Marsala hebben die ik enkele weken geleden op Spirits in the Sky heb geproefd en die £99 moet kosten. Dat is prijs-kwaliteit nog oké. De rest hier in Speyside is letterlijk huilen met de pet op. Bij Glenfarclas bv. is er momenteel een 15-jarige voor £150. Die zal wel nog even te koop staan vermoed ik.
5 x

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 882
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 26 Dec 2024, 12:18

Iemand deze dames al geproefd, gezien en/of mogen verkrijgen. NAS, maar wel een aantrekkelijk uiterlijk.

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 26 Dec 2024, 19:09

De drie dozen zien er lekker uit.
Ruud2612 schreef:... maar wel een aantrekkelijk uiterlijk.
Tsja, uiterlijk speelt een rol voor de eerste kennismaking, maar voor een blijvende relatie gaat het toch om het innerlijk.
6 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 611
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor bodevami » 29 Dec 2024, 11:18

Ruud2612 schreef:Iemand deze dames al geproefd, gezien en/of mogen verkrijgen. NAS, maar wel een aantrekkelijk uiterlijk.

Afbeelding


Er is al een review verschenen: https://twowhiskybros.co.uk/blogs/blog/glendronach-distillery-master-s-anthology-collection
0 x

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1546
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 29 Dec 2024, 18:55

Geen vooruitgang begrijp ik.

:Cry

Groet Cor
0 x

edwin5
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 573
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 14:47

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 30 Dec 2024, 10:49

Vooruitgang was ook bijna onmogelijk.
Je verwacht wel een beetje kwaliteit maar als ik de review mag geloven is dat ver te zoeken..
0 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3573
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor defeatless » 30 Dec 2024, 13:25

NAS maar dan wel de kleuren van de 12, 15 en 18yo blijven gebruiken. Schept toch verwachtingen.....
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 30 Dec 2024, 17:45

Op de eerste (Ode to the Valley) na waren ze toch best tevreden? Alleen de P/Q is erg scheef voor een, in hun ervaring, jonge whisky.

Maar de tent is daar toch ook overgenomen door een multinational die zo snel mogelijk de investering moet terug verdienen?
Deed de vorige eigenaar dat ook, maar die had blijkbaar wat meer verstand van de markt die hij wilde bedienen
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 758
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Casketje » 30 Dec 2024, 19:56

De reptuatie van Glendronach als single malt heeft "Four Brown Men" toch wel vakkunding naar de kl* geholpen over de voorbije jaren. Na de absurde prijsstijgingen, het hele chill filtration fiasco en nu dit NAS marketingverhaal hebben ze bewezen dat ze van de single malt markt niet bepaald veel kaas gegeten hebben. Om nog maar te zwijgen over de ervaring in de distillery zelf. Vroeger werkten daar mensen met een passie voor het product - nu is het allemaal bling bling en word je ontvangen door lui die zelfs niet weten dat er vroeger überhaupt een waaier aan single casks beschikbaar was. Triest, maar voor mij is het eenvoudig: moving on, keuze genoeg. En blij zijn dat ik een hoop oudere bottelingen in m'n stash heb.
7 x

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 611
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor bodevami » 31 Dec 2024, 15:31

defeatless schreef:NAS maar dan wel de kleuren van de 12, 15 en 18yo blijven gebruiken. Schept toch verwachtingen.....


Dat zal de marketingafdeling wel weer goed bedacht hebben :?
Mocht er een keer een sampleset hiervan verschijnen, ben wel benieuwd om deze te proeven!
1 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten