Glendronach Expressies
Re: Glendronach Expressies
Nieuw design voor de core range 12/15/18 jarige.
https://www.deinwhisky.de/detail/index/ ... ategory/45
https://www.deinwhisky.de/detail/index/ ... ategory/45
0 x
Re: Glendronach Expressies
Ik vraag me af of liefhebbers nog Glendronach kopen de dag van vandaag. De 12 blijft een goede whisky met een prima prijs-kwaliteitsverhouding - en de 15 in extremis ook nog - maar de rest?
1 x
Re: Glendronach Expressies
Circa 2016 erg genoten van de Allardice 18 voor €60, en de Cask Strength batch 5 voor €50. Daarna lange tijd niets meer van ze gekocht, achteraf gezien erg stom. Nu zijn de prijzen hard gestegen, en ik vraag me af of de kwaliteit ook is gestegen — ik vermoed van niet. Maar toen D12 een paar maanden terug de Glendronach Port Wood voor €50 had, kon ik geen nee zeggen. Die staat overigens nog dicht op de kast.
0 x
Re: Glendronach Expressies
In Schotland een Glendronach handfilled gekocht, een 9j op PX. Geproefd en die was waanzinnig. Prijs 130eu, vrij prijzig voor een 9j maar de smaak is uitstekend.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... onach-2014
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... onach-2014
1 x
- defeatless
- Moderator

- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: Glendronach Expressies
Ja, voor de whisky hoef je niet meer naar Schotland te gaan inderdaad.
Het enige wat interessant is zijn dit soort flessen. Handfilled en Distillery exclusive. Maar de Schotten weten ondertussen ook wel dat er grif betaald wordt voor zulke flessen.
Maar het blijft vaak wel een hele mooie dram, zeker omdat je ook een prettige ervaring had en dit ook meespeelt in de beleving tijdens het drinken.
Het enige wat interessant is zijn dit soort flessen. Handfilled en Distillery exclusive. Maar de Schotten weten ondertussen ook wel dat er grif betaald wordt voor zulke flessen.
Maar het blijft vaak wel een hele mooie dram, zeker omdat je ook een prettige ervaring had en dit ook meespeelt in de beleving tijdens het drinken.
0 x
Re: Glendronach Expressies
Wij zitten hier nu een maand - de enige waar ik nog zou overwegen een hand fill te kopen is Glen Moray. Ik geloof dat ze momenteel een 16 of 17 jarige op Marsala hebben die ik enkele weken geleden op Spirits in the Sky heb geproefd en die £99 moet kosten. Dat is prijs-kwaliteit nog oké. De rest hier in Speyside is letterlijk huilen met de pet op. Bij Glenfarclas bv. is er momenteel een 15-jarige voor £150. Die zal wel nog even te koop staan vermoed ik.
5 x
Re: Glendronach Expressies
Iemand deze dames al geproefd, gezien en/of mogen verkrijgen. NAS, maar wel een aantrekkelijk uiterlijk.


2 x
- Reichenbach
- Moderator

- Berichten: 4439
- Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
- Locatie: Een aanzienlijk dorp
Re: Glendronach Expressies
De drie dozen zien er lekker uit.
Tsja, uiterlijk speelt een rol voor de eerste kennismaking, maar voor een blijvende relatie gaat het toch om het innerlijk.Ruud2612 schreef:... maar wel een aantrekkelijk uiterlijk.
6 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Re: Glendronach Expressies
Ruud2612 schreef:Iemand deze dames al geproefd, gezien en/of mogen verkrijgen. NAS, maar wel een aantrekkelijk uiterlijk.
Er is al een review verschenen: https://twowhiskybros.co.uk/blogs/blog/glendronach-distillery-master-s-anthology-collection
0 x
Re: Glendronach Expressies
Vooruitgang was ook bijna onmogelijk.
Je verwacht wel een beetje kwaliteit maar als ik de review mag geloven is dat ver te zoeken..
Je verwacht wel een beetje kwaliteit maar als ik de review mag geloven is dat ver te zoeken..
0 x
- defeatless
- Moderator

- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: Glendronach Expressies
NAS maar dan wel de kleuren van de 12, 15 en 18yo blijven gebruiken. Schept toch verwachtingen.....
1 x
- Reichenbach
- Moderator

- Berichten: 4439
- Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
- Locatie: Een aanzienlijk dorp
Re: Glendronach Expressies
Op de eerste (Ode to the Valley) na waren ze toch best tevreden? Alleen de P/Q is erg scheef voor een, in hun ervaring, jonge whisky.bodevami schreef:Er is al een review verschenen: https://twowhiskybros.co.uk/blogs/blog/glendronach-distillery-master-s-anthology-collection
Maar de tent is daar toch ook overgenomen door een multinational die zo snel mogelijk de investering moet terug verdienen?
Deed de vorige eigenaar dat ook, maar die had blijkbaar wat meer verstand van de markt die hij wilde bedienen
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Re: Glendronach Expressies
De reptuatie van Glendronach als single malt heeft "Four Brown Men" toch wel vakkunding naar de kl* geholpen over de voorbije jaren. Na de absurde prijsstijgingen, het hele chill filtration fiasco en nu dit NAS marketingverhaal hebben ze bewezen dat ze van de single malt markt niet bepaald veel kaas gegeten hebben. Om nog maar te zwijgen over de ervaring in de distillery zelf. Vroeger werkten daar mensen met een passie voor het product - nu is het allemaal bling bling en word je ontvangen door lui die zelfs niet weten dat er vroeger überhaupt een waaier aan single casks beschikbaar was. Triest, maar voor mij is het eenvoudig: moving on, keuze genoeg. En blij zijn dat ik een hoop oudere bottelingen in m'n stash heb.
7 x
Re: Glendronach Expressies
defeatless schreef:NAS maar dan wel de kleuren van de 12, 15 en 18yo blijven gebruiken. Schept toch verwachtingen.....
Dat zal de marketingafdeling wel weer goed bedacht hebben
Mocht er een keer een sampleset hiervan verschijnen, ben wel benieuwd om deze te proeven!
1 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten





