Laphroaig expressies en bottelingen
Re: Laphroaig expressies en bottelingen
Leuk dat ze deze terugbrengen, met weer een volledige rijping op bourbonvaten! Fijn dat Laphroaig hun vaten weer langer kan laten rijpen.
De oude 18 vond ik een mooie, 10 jaar terug kon je die nog voor onder de €60 krijgen. Heb nog een flesje bewaard, misschien in de toekomst vergelijken als de prijs voor de nieuwe wat zakt.
De oude 18 vond ik een mooie, 10 jaar terug kon je die nog voor onder de €60 krijgen. Heb nog een flesje bewaard, misschien in de toekomst vergelijken als de prijs voor de nieuwe wat zakt.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Zo'n vijf jaar geleden er €90 voor betaald bij Van Erp in Groningen. Was toen al geen standaard fles meer.Koning schreef:De oude 18 vond ik een mooie, 10 jaar terug kon je die nog voor onder de €60 krijgen.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Heeft iemand toevallig een Laphroaig 25 CS open staan en zou ik daar een sample van kunnen overnemen of ruilen?
Al lange tijd benieuwd naar deze whisky en wel eens overwogen zo'n fles aan te schaffen.
Mochten er meer liefhebbers zijn om met samples deze fles te delen, dan zou ik hem alsnog aan kunnen schaffen
Al lange tijd benieuwd naar deze whisky en wel eens overwogen zo'n fles aan te schaffen.
Mochten er meer liefhebbers zijn om met samples deze fles te delen, dan zou ik hem alsnog aan kunnen schaffen
0 x
bodevami schreef:Heeft iemand toevallig een Laphroaig 25 CS open staan en zou ik daar een sample van kunnen overnemen of ruilen?
Ik heb de fles helaas niet, maar heb ook interesse in een sample hiervan. Mocht dit verder vorm krijgen dan houd ik me aanbevolen.
0 x
cor0566 schreef:https://www.catawiki.com/nl/l/85619573-laphroaig-25-years-old-2014-cask-strength-edition-original-bottling-70cl
Heb je hem?
0 x
Inmiddels toch maar zelf een Laphroaig 25 CS aangeschaft: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/189410/laphroaig-25-year-old
Werd ik later getipt dat deze bij The Old Pipe in de aanbieding was, jammer en een gemiste kans!
Toch bied ik hier wel samples van aan, want heb hem uiteraard al geproefd. Potdikkie, geen spijt van mijn aankoop!
Dus mocht er interesse zijn, stuur me maar een PB!
Werd ik later getipt dat deze bij The Old Pipe in de aanbieding was, jammer en een gemiste kans!
Toch bied ik hier wel samples van aan, want heb hem uiteraard al geproefd. Potdikkie, geen spijt van mijn aankoop!
2 x
bodevami schreef:Inmiddels toch maar zelf een Laphroaig 25 CS aangeschaft: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/189410/laphroaig-25-year-old
Mooie fles zeg!
Ik heb gebruik gemaakt van die aanbieding van The Old Pipe en deze meegepikt: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old.
Het gaat om de 2019 editie, zie dat jij de 2021 editie hebt. Ik ga hem ook in mijn samplelijst zetten

0 x
Koning schreef:bodevami schreef:Inmiddels toch maar zelf een Laphroaig 25 CS aangeschaft: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/189410/laphroaig-25-year-old
Mooie fles zeg!
Ik heb gebruik gemaakt van die aanbieding van The Old Pipe en deze meegepikt: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old.
Het gaat om de 2019 editie, zie dat jij de 2021 editie hebt. Ik ga hem ook in mijn samplelijst zetten
Nice, die stond idd bij de Old Pipe, maar een ander iemand had dezelfde editie als die ik heb bij de Old Pipe. Dus misschien hadden ze meerdere edities.
Leuk om te vergelijken iig!
0 x
Laphroaig komt met een nieuwe 30 jarige. Voor €900,- staat ie bij je op tafel!? Nog niet eens heel gek, wat vinden de Laphroaig kenners?
0 x
Ik twijfel, net een 25 bemachtigd voor € 310,-. De 25 standaard is € 450,-. Is de 30, 2x zoveel, dat geld waard?
0 x
Lakervt schreef:Ik twijfel, net een 25 bemachtigd voor € 310,-. De 25 standaard is € 450,-. Is de 30, 2x zoveel, dat geld waard?
Dat is natuurlijk persoonsafhankelijk. De 25 is voor die prijs(300 a 350) nog wel zijn geld waard. Heb er onlangs ook een open getrokken, ik vind het een dikke 90 punten dram. 450 euro vind al wel erg duur. En 900 euro voor een 30-jarige OB is in de huidige markt nog niet eens absurd duur, maar hij zal vast niet dubbel zo goed zijn als de 25. Ik reken het altijd om naar de prijs per cl. Ben je bereid 5 euro per CL (dus 10 a 15e per glas) te betalen voor een dijk van een dram, of zelfs nog meer voor nog ouder of bijzonderder spul? De prijs-kwaliteitsverhouding is in ieder geval losgezongen op dat prijsniveau
1 x
Koning schreef:Lakervt schreef:Ik twijfel, net een 25 bemachtigd voor € 310,-. De 25 standaard is € 450,-. Is de 30, 2x zoveel, dat geld waard?
Dat is natuurlijk persoonsafhankelijk. De 25 is voor die prijs(300 a 350) nog wel zijn geld waard. Heb er onlangs ook een open getrokken, ik vind het een dikke 90 punten dram. 450 euro vind al wel erg duur. En 900 euro voor een 30-jarige OB is in de huidige markt nog niet eens absurd duur, maar hij zal vast niet dubbel zo goed zijn als de 25. Ik reken het altijd om naar de prijs per cl. Ben je bereid 5 euro per CL (dus 10 a 15e per glas) te betalen voor een dijk van een dram, of zelfs nog meer voor nog ouder of bijzonderder spul? De prijs-kwaliteitsverhouding is in ieder geval losgezongen op dat prijsniveau
Ik reken ook om naar prijs per dram. Niets mis mee om voor een goed glas (2cl) 10 a 15 euro te betalen. 2 wijntjes op t terras kosten me meer en dan drink ik nog prut ook. Ik weet t wel hoor
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
Ik weet niet hoe jullie rekenen maar
900 / 70 = € 12.85
x 2 = € 26
x 3 = € 38
Dat worden wel bedragen...
900 / 70 = € 12.85
x 2 = € 26
x 3 = € 38
Dat worden wel bedragen...
4 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”