Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor fjharms » 31 Mar 2022, 16:19

Daan schreef:Iemand anders met enige verbazing het mailtje van Whiskybase zonet gelezen?
Stukje over de "pre-2016" GlenDronachs die ze nu aanbieden.
Afgezien van de belachelijke prijzen bedoel ik dan he :P

Nou, daar viel ik wel steil van achterover!
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 758
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Casketje » 31 Mar 2022, 16:22

Daan schreef:Afgezien van de belachelijke prijzen bedoel ik dan he :P

Die horen inderdaad gerust thuis in het "Waar kan je mee lachen" topic.
1 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 Sep 2012, 15:02
Locatie: omgeving Breda

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Roland... » 31 Mar 2022, 16:45

Daan schreef:
Roland... schreef:Ik vind dat ze bij de Whiskybase shop, jou wel 'n flesje naar eigen keuze mogen opsturen!! :goedgedaan


Als jij de petitie start teken ik hem van harte :hoera


Ik denk dat ze vanuit Rotterdam wel even contact met jou opnemen... :schotland
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 882
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 24 Jan 2023, 12:14

Iemand een idee wanneer er weer een exemplaar van de 28 tot 33 yo uitkomt?
0 x

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1546
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 24 Jan 2023, 12:30

Wow.
0 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2760
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Daan » 24 Jan 2023, 12:52

Ruud2612 schreef:Iemand een idee wanneer er weer een exemplaar van de 28 tot 33 yo uitkomt?


Bedoel je die batches die ze eens in de zoveel tijd uitbrengen?
Dat mensen die daadwerkelijk kopen :o
Dat verbaast mij als hardcore-GlenDronach fan zelfs.

(OT: batch 17 is van zomer 2019, batch 18 is van eind 2020, en 19 van voorjaar 2022, volgens die logica zou ik zeggen najaar 2023 op z'n vroegst)
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 882
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 24 Jan 2023, 13:09

Daan schreef:
Ruud2612 schreef:Iemand een idee wanneer er weer een exemplaar van de 28 tot 33 yo uitkomt?


Bedoel je die batches die ze eens in de zoveel tijd uitbrengen?
Dat mensen die daadwerkelijk kopen :o
Dat verbaast mij als hardcore-GlenDronach fan zelfs.

(OT: batch 17 is van zomer 2019, batch 18 is van eind 2020, en 19 van voorjaar 2022, volgens die logica zou ik zeggen najaar 2023 op z'n vroegst)


Ja die bedoel ik inderdaad. Ben heel benieuwd naar de retail prijzen daarvan. Zie ze wel eens voorbij komen, maar ben benieuwd voor welke prijs ze in de schappen (kunnen) komen.
0 x

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 882
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 24 Jan 2023, 13:10

cor0566 schreef:Wow.

Dus :P
0 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2760
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Daan » 24 Jan 2023, 13:34

Ruud2612 schreef:ben benieuwd voor welke prijs ze in de schappen (kunnen) komen.


Zou m'n borst natmaken als ik jou was.
Batch 18-19 zijn in elk geval (online) nog volop verkrijgbaar.
Een greep uit wat de prijzen doen voor bijvoorbeeld een aantal '93-ers, van 27+ jaar:

Batch 18 Oloroso uit 93, 27yo : vanaf +/- € 650
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... onach-1993

Batch 19 Oloroso uit 93, 28yo : vanaf +/- € 800
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... onach-1993
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1546
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 24 Jan 2023, 17:29

Dat bedoel ik met " Wow " .

Groet Cor
1 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2760
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Daan » 24 Jan 2023, 17:50

Denk dat dat inderdaad wel duidelijk is Cor ;) De rest van ons denkt het ook wel gok ik.

Mijn advies zou zijn: kijk of je nog een leuke pre-2017 Allardice op de kop kunt tikken.
Is slechts 1/4 tot 1/3 van bovenstaande prijzen maar qua ervaring (vind ik) zeker in hetzelfde straatje.
Batch bottelingen koop ik zelf al best een tijd niet meer in webshops of veilingen vanwege de absurde prijzen.
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3106
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 24 Jan 2023, 18:17

North Star komt eerdaags met een 31yo volgens hun site/FB
1 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2760
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Daan » 24 Jan 2023, 18:49

Rien68 schreef:North Star komt eerdaags met een 31yo volgens hun site/FB


Ik dacht nog even snel "wat moet dat wel niet kosten, een arm en een been?"

Blijkbaar is je eerste kind ook een optie (van de FB pagina, opmerking van NSS):
"Well I had to sell my first born to make this work" :P
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 24 Jan 2023, 18:50

Ruud2612 schreef:Iemand een idee wanneer er weer een exemplaar van de 28 tot 33 yo uitkomt?

Toch wel typerend dat er bijna 10 maanden tussen dit bericht en het voorgaande zit. Glendronach, ooit een grote voor de liefhebbers.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3106
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 24 Jan 2023, 19:19

Daan schreef:
Rien68 schreef:North Star komt eerdaags met een 31yo volgens hun site/FB


Ik dacht nog even snel "wat moet dat wel niet kosten, een arm en een been?"

Blijkbaar is je eerste kind ook een optie (van de FB pagina, opmerking van NSS):
"Well I had to sell my first born to make this work" :P


Bizar he. Bij NSS zijn de prijsjes ook niet zo leuk meer
2 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten