Balvenie expressies
Re: Balvenie expressies
Leuk on te lezen
. Ik ben trouwens wel benieuwd of dit nu ook inhoud dat batch 1 nu "op" is of dat deze een tijdje samen zullen bestaan (los van de winkelvoorraden die er natuurlijk nog zullen zijn).
Vorig jaar een distillery toer gedaan bij Balvenie en toen de nieuwe Tun 1509 zien staan, ik meen dat ze er maar eentje hebben en deze nu dus zullen hergebruiken voor de 2e batch? Iemand enig idee?

Vorig jaar een distillery toer gedaan bij Balvenie en toen de nieuwe Tun 1509 zien staan, ik meen dat ze er maar eentje hebben en deze nu dus zullen hergebruiken voor de 2e batch? Iemand enig idee?
0 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
- totalatool
- Forum goeroe
MBC schreef:Vorig jaar een distillery toer gedaan bij Balvenie en toen de nieuwe Tun 1509 zien staan, ik meen dat ze er maar eentje hebben en deze nu dus zullen hergebruiken voor de 2e batch? Iemand enig idee?
Correct. Er is er maar één met nummer 1509.
0 x
De Tun is een zogenaamd 'marrying vat' waarin een selectie vaten wordt leeggegoten om een tijdje aan elkaar te wennen voor ze worden gebotteld.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Iemand ervaring met de Balvenie 16yr Triple Cask?
En hoe is de 14yr Caribbean Cask? Hoe sterk is de invloed van de rum op deze whisky?
En hoe is de 14yr Caribbean Cask? Hoe sterk is de invloed van de rum op deze whisky?
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe
Arjan1985 schreef:Iemand ervaring met de Balvenie 16yr Triple Cask?
In de Carbibean Cask proef je duidelijke zomers/Caribische invloeden; zomers fruit, ananas, gedroogd fruit, etc. Overigens is het wel Balvenisch 'subtiel' gebotteld, dus geen overkill. Ik vind het een toppertje.
Naar de 16yo TC ben ik ook benieuwd omdat ik die regelmatig op het vliegveld zie staan... wie o wie?
1 x
2 ∞ & →
- edwinedje
- Forum goeroe
squaadgras schreef:Arjan1985 schreef:Iemand ervaring met de Balvenie 16yr Triple Cask?
In de Carbibean Cask proef je duidelijke zomers/Caribische invloeden; zomers fruit, ananas, gedroogd fruit, etc. Overigens is het wel Balvenisch 'subtiel' gebotteld, dus geen overkill. Ik vind het een toppertje.
Naar de 16yo TC ben ik ook benieuwd omdat ik die regelmatig op het vliegveld zie staan... wie o wie?
Een paar jaar geleden stond er een The Balvenie promotie stand op Edinburgh Airport.
Ik heb hem toen kunnen proeven en heb hem toen gelijk meegenomen.
Helaas kan ik je geen proefnotities geven, maar hij is van de The Balvenie kwaliteit...
Dus je kan je er eigenlijk geen buil aan vallen als je van de The Balvenie range houd.

0 x

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- Peter_vintage1992
- Senior
Ook ik kan bevestigen dat de 14yo caribean cask een erg goeie whisky is. Heb mijn notities niet bij de hand, maar kan me herrinneren dat je zeker een subtile smaakinvloed van de rum mee krijgt
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
- edwinedje
- Forum goeroe
edwinedje schreef:squaadgras schreef:Arjan1985 schreef:Iemand ervaring met de Balvenie 16yr Triple Cask?
Een paar jaar geleden stond er een The Balvenie promotie stand op Edinburgh Airport.
Ik heb hem toen kunnen proeven en heb hem toen gelijk meegenomen.
Helaas kan ik je geen proefnotities geven, maar hij is van de The Balvenie kwaliteit...
Dus je kan je er eigenlijk geen buil aan vallen als je van de The Balvenie range houd.
Even ter verduidelijking....mijn bericht ging over de 16y/o Triple Cask...
Hoewel de Caribbean Cask ook een prima botteling is...

1 x

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Heeft iemand van jullie enig idee waarom The Balvenie Signature Batch 4 sinds zeer recent voor redelijk bizarre prijzen op de Marketplace van WB staat en vorige week (voor een net wat minder belachelijke prijs) op de veiling van Catawiki voor €71 weg ging?
0 x
Nickolaas schreef:Heeft iemand van jullie enig idee waarom The Balvenie Signature Batch 4 sinds zeer recent voor redelijk bizarre prijzen op de Marketplace van WB staat en vorige week (voor een net wat minder belachelijke prijs) op de veiling van Catawiki voor €71 weg ging?
Zijn niet meer te koop en volgend wij was Batch 4 alleen voor de USA en de 5 ook niet te koop alleen voor Nederland ,zo ver mijn kennis

1 x
- defeatless
- Moderator
In ieder geval was batch 4 niet uitsluitend voor USA aangezien ik van m'n broertje die bij de Mitra werkte er destijds eentje voor m'n verjaardag heb gehad.
Was goed spul, maar niets vergeleken met de TUN.
0 x
defeatless schreef:In ieder geval was batch 4 niet uitsluitend voor USA aangezien ik van m'n broertje die bij de Mitra werkte er destijds eentje voor m'n verjaardag heb gehad.
Heb die van mij inderdaad ook gewoon via D12 gekocht volgens mij. Combiklapper met de DW als ik het goed heb. Maar waarom de wat vreemde veilingprijzen? Discontinued?
0 x
Nickolaas schreef:defeatless schreef:In ieder geval was batch 4 niet uitsluitend voor USA aangezien ik van m'n broertje die bij de Mitra werkte er destijds eentje voor m'n verjaardag heb gehad.
Heb die van mij inderdaad ook gewoon via D12 gekocht volgens mij. Combiklapper met de DW als ik het goed heb. Maar waarom de wat vreemde veilingprijzen? Discontinued?
jip Discontinued
1 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”