Ardbeg Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Matti
Moderator
Moderator

Re: Ardbeg releases

Ongelezen berichtdoor Matti » 29 Apr 2013, 14:47

totalatool schreef:
Matti schreef:Om het even van de andere kant aan te vliegen: het is natuurlijk voornamelijk een enorme marketingstunt allemaal, dus de vraag is even of je daar überhaupt aan mee wil doen.

Dat is ook waar. Juist die marketing zorgt er ook voor dat de vraag vele malen groter is dan het aanbod, en dat een groot deel van de flessen binnenkort alsnog op eBay staat.
Maar ja, het is wel m'n trouwdag en als whiskyliefhebber is het dan gewoon leuk om daar een fles whisky als aandenken voor te hebben...

Ja, voor jou is hij bijna onontkoombaar idd ;)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 29 Apr 2013, 15:53

Matti schreef:Ja, voor jou is hij bijna onontkoombaar idd

Ik vind wel dat voor dit soort noodgevallen dan ook een uitzondering gemaakt moet worden :gnif
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Thomassie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Thomassie » 05 Mei 2013, 21:50

Vandaag maar snel nog even een Ardbeg Blasda gekocht, want ze raken snel uitverkocht en Drankgigant.nl wil er nu al € 87,50 (!) voor hebben. Vanavond maar eens kijken of ik deze 'light Ardbeg' moet compenseren met een romeo y julieta churchill.
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 05 Mei 2013, 22:19

Thomassie schreef:Vandaag maar snel nog even een Ardbeg Blasda gekocht, want ze raken snel uitverkocht en Drankgigant.nl wil er nu al € 87,50 (!) voor hebben.

Gaat op eens vlot dan. Volgens mij is de Blasda al sinds 2008 er en had het idee dat ze hem niet echt kwijtraakten. Zag hem bij veel G&G's tijdens de Wilde Whisky Dagen nog gewoon staan. Prijs van Drankgigant is idd behoorlijk aan de hoge kant.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 06 Mei 2013, 14:48

WhiteMonkey schreef:Gaat op eens vlot dan. Volgens mij is de Blasda al sinds 2008 er en had het idee dat ze hem niet echt kwijtraakten.

Ik had ook het idee dat deze expressie geflopt is...

Ik lees in een ouder bericht terug:
Ruval schreef:De Ardbeg Blasda voor € 49,85 incl. BTW

Ikzelf noemde hem ooit (maar was in den beginne; misschien zou ik het nu niet meer zo uitdrukken): "De Lowland onder de Islay"
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

reSeth11
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor reSeth11 » 06 Mei 2013, 20:49

Heeft iemand een linkje voor de "Ardbeg"-Serendipity? Kan hem nergen vinden.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Mei 2013, 21:09

reSeth11 schreef:Heeft iemand een linkje voor de "Ardbeg"-Serendipity? Kan hem nergen vinden.

Wat voor linkje bedoel je ?
Once upon a time at the Glenmorangie bottling plant, very well-aged Ardbeg was accidentally mixed with some young Glen Moray, oops! The result is this rare bottle with a great story behind it, the sort of story that would usually require a very good marketing department to think up.

Als ik op Google zoek op "ardbeg serendipity"krijg ik 11.200 resultaten ! Als ik daarmee hier op het forum zoek krijg ik 6 berichten.
0 x

reSeth11
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor reSeth11 » 06 Mei 2013, 21:18

Sorry, had het bericht al geschreven en toen moest ik opnieuw inloggen, vergat de tweede keer erbij te zetten dat ik op zoek was naar het Whiskybase linkje. Kan hem daar nergens vinden.
0 x

reSeth11
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor reSeth11 » 06 Mei 2013, 21:40

0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Mei 2013, 21:59

reSeth11 schreef:http://www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=176&whiskyid=9827#

Gevonden!

Ah, het is geen Ardbeg single malt en mag dan ook geen Ardbeg heten !!! Vond het ook al een typisch verhaal.
0 x

reSeth11
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor reSeth11 » 11 Mei 2013, 09:28

Ja, vandaar dat ik hem ook tussen "..." had gezet, maar ik dacht... dan weten de meesten wel waar ik het over heb.
Wilde hem toch, vanwege het (al dan niet marketinggericht-verzonnen) verhaal erachter aan mijn collectie toevoegen.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Ardbeg Blasda

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Mei 2013, 21:55

reSeth11 schreef:Ja, vandaar dat ik hem ook tussen "..." had gezet, maar ik dacht... dan weten de meesten wel waar ik het over heb.
Wilde hem toch, vanwege het (al dan niet marketinggericht-verzonnen) verhaal erachter aan mijn collectie toevoegen.

Dus eigenlijk net als de Ardbeg Blasda.... Die staat wel als Single Malt Whisky in WB maar is het ook niet (Ardbeg + Glen Moray) :HitHead WB heeft zeker de kleine lettertjes niet gelezen :o
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 11 Mei 2013, 21:56

Blasda is gewoon een single malt, Piet :) Of Ardbeg zelf moet het op het etiket mis hebben en dan denk ik dat de SWA wel in actie zou zijn gekomen...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Re: Ardbeg Blasda

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Mei 2013, 00:38

Matti schreef:Blasda is gewoon een single malt, Piet :) Of Ardbeg zelf moet het op het etiket mis hebben en dan denk ik dat de SWA wel in actie zou zijn gekomen...

Ik ben geen Ardbeg adept maar luisterde wel naar Ralfy. Luister maar wat hij te zeggen heeft vanaf ± 9 min 20... sterker nog, er staat ook nog wat in wit op rood bij (9:32) !

Primeurtje :P

Komt er overigens niet zo heel goed af qua score op b.v. WB.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 12 Mei 2013, 09:26

Ik zou dan ook even de comments bij die video lezen, en dan specifiek een comment door 'mhakfoort' en de reactie daarop door Ralfy ;)

De annotatie in de video is nu juist om aan te geven dat hij het mis heeft, hij bedoelde Serendipity.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”