Littlemill expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Littlemill expressies

Ongelezen berichtdoor Toontje » 21 Okt 2015, 20:15

nigel_tufnel schreef:Tja, normale prijzen in deze tijden... :cry:

Haha maakt niet uit hoor, ik proef wel wat anders.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 21 Okt 2015, 20:17

noble schreef:Daar ik (nog) geen veiling prijzen heb kunnen vinden, enig idee wat de verkoop waarde zou zijn?

Ja hoor, ergens tussen de laatst bekende winkelprijs (de WB prijs dus) en de absurde prijs.... Bij disclosed is het trouwens net wat de gek er voor geeft.

Als er trouwens een retailer een zeldzame fles online aanbiedt dan staat die prijs gelijk als WB prijs.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 22 Dec 2018, 12:26

Er is toch een verhaal dat ik hier graag zou willen meedelen.
Er is sinds deze week blijkbaar een nieuwe Littlemill botteling van Hart Brothers.
Het gaat om een 28yo botteling van 360 flessen voor België.
Nu is deze vreemd genoeg (ondanks 360 flessen) nergens meer te vinden in een shop.
Sterker nog een heleboel shops hebben zelfs hun beloofde flessen nooit gezien.
Na heel wat telefoontjes kreeg ik het verhaal te horen dat er blijkbaar een aantal particulieren het merendeel van de flessen heeft opgekocht.
En dit om deze daarna mondjesmaat terug op de markt te brengen tegen een aanzienlijke meerprijs.
In hoeverre dit verhaal klopt weet ik niet maar ik wou het forum hiervan toch graag op de hoogte brengen.
Het enige wat we hieraan kunnen doen is deze botteling te negeren en de "opkopers/investeerders" met hun flessen te laten zitten.
Als dit verhaal klopt is het een trieste zaak en wederom iets waardoor de prijzen zullen stijgen.

Voor diegenen die deze botteling toch absoluut willen kopen weet dat de releaseprijs zo'n 250-260 euro was.
Zodoende weet je hoeveel je de "investeerders" sponsort.
10 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 22 Dec 2018, 13:19

nigel_tufnel schreef:Als dit verhaal klopt is het een trieste zaak en wederom iets waardoor de prijzen zullen stijgen.
Dat is tegenwoordig toch eerder regel dan uitzondering?
Opgekocht door 'investeerders' en direct met pallets tegelijk het warenhuis in om er voorlopig niet meer uit te komen.
Aan ieder de keus om er aan mee te doen, we leven in een vrij land (denken we tenminste).
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 22 Dec 2018, 14:07

Reichenbach schreef:Dat is tegenwoordig toch eerder regel dan uitzondering?
Opgekocht door 'investeerders' en direct met pallets tegelijk het warenhuis in om er voorlopig niet meer uit te komen.
Aan ieder de keus om er aan mee te doen, we leven in een vrij land (denken we tenminste).

Eerder regel dan uitzondering?!
Dit is toch de eerste keer dat ik zo'n frappant voorbeeld zie.
Een botteling waarvan een paar personen tientallen (waarschijnlijk zelfs boven de 100) flessen van kopen?
Nog nooit eerder meegemaakt...
0 x

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 22 Dec 2018, 14:10

Reichenbach schreef:
nigel_tufnel schreef:Als dit verhaal klopt is het een trieste zaak en wederom iets waardoor de prijzen zullen stijgen.

Het probleem is dat de importeur hier redelijk in eigen voet heeft geschoten. Het grootste deel van de flessen zou opgekocht zijn door 3 personen -merendeel NL'ers, wat ironisch is voor een botteling voor BE- en dat hier en daar toch nog eentje naar een shop is kunnen gaan (ik weet 1 shop met 1 fles). De grote winkels hebben helemaal niets gekregen, en die zijn daar niet bepaald gelukkig mee. Dus de importeur heeft particulieren verkozen boven zijn vaste professionele afnemers, redelijk bizar. Dit lijkt een nieuw dieptepunt in deze graaicultuur!
Ik vermoed dat er nog wel eens mensen zijn die graag 250€ voor zo'n fles gaven om te proeven en die echt van het profiel houden.

PS, een veiligheid inbouwen: moesten de shops die geen flessen hadden gekregen toch uit het niets met nog wat flessen op de proppen komen, hebben ze ons goed liggen gehad. Maar ik vermoed van niet.
5 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 22 Dec 2018, 15:04

Malinois schreef:
Reichenbach schreef:

Het probleem is dat de importeur hier redelijk in eigen voet heeft geschoten. Het grootste deel van de flessen zou opgekocht zijn door 3 personen -merendeel NL'ers, wat ironisch is voor een botteling voor BE- en dat hier en daar toch nog eentje naar een shop is kunnen gaan (ik weet 1 shop met 1 fles). De grote winkels hebben helemaal niets gekregen, en die zijn daar niet bepaald gelukkig mee. Dus de importeur heeft particulieren verkozen boven zijn vaste professionele afnemers, redelijk bizar. Dit lijkt een nieuw dieptepunt in deze graaicultuur!
Ik vermoed dat er nog wel eens mensen zijn die graag 250€ voor zo'n fles gaven om te proeven en die echt van het profiel houden.

PS, een veiligheid inbouwen: moesten de shops die geen flessen hadden gekregen toch uit het niets met nog wat flessen op de proppen komen, hebben ze ons goed liggen gehad. Maar ik vermoed van niet.

Heel bizar als het waar is dat de particulieren voorkeur hebben gehad boven de zakelijke klanten. Het is niet alsof het moeilijk zou zijn geweest om de 360 flessen te verkopen onder je vaste klanten. Daarnaast is het waarschijnlijk een schijntje van je jaar distributie/omzet.
Heel bizar dat je hiervoor je reputatie verknalt.
2 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 22 Dec 2018, 16:30

Geen last van ondervonden. Ik heb 285€ betaald in een Belgische Shop. Weliswaar maar 1tje kunnen vastkrijgen omdat de slijter geen vaste klant is bij de leverancier.
Merry Christmas :bigsmile

Edit: ook gezien in NL en GE shops, ondertussen wel al uitverkocht. Aan respectievelijk 330 en 395€

81D3A2B9-EED7-4EF7-89C1-FE0267F9EF96.jpeg
81D3A2B9-EED7-4EF7-89C1-FE0267F9EF96.jpeg (212.03 KiB) 2223 keer bekeken
2 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 22 Dec 2018, 19:02

Bram84 schreef:Geen last van ondervonden. Ik heb 285€ betaald in een Belgische Shop. Weliswaar maar 1tje kunnen vastkrijgen omdat de slijter geen vaste klant is bij de leverancier.
Merry Christmas :bigsmile

Edit: ook gezien in NL en GE shops, ondertussen wel al uitverkocht. Aan respectievelijk 330 en 395€

81D3A2B9-EED7-4EF7-89C1-FE0267F9EF96.jpeg

Proficiat Bram :goedgedaan
Swapje doen? Heb nog wel een appeltje staan hier en daar..... :bigsmile
1 x

Guron
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Guron » 22 Dec 2018, 19:09

Ik heb van goede bron bij HB is mijn licht opgestoken en het verhaal klopt wel. Volgens hem zijn er 12 flessen in omloop gegaan. Dus proficiat Bram, your one of the 12 ;).

Spijtige zaak wel, sampletje Bram ;)
1 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 22 Dec 2018, 19:17

Nope, spijtig genoeg ben ik ook maar een tussenpersoon. Deze fles gaat tegen aankoop naar iemand van het forum. Hij heeft me de tip een aantal weken gegeven en gevraagd om eens te horen in Belgie. Ik had er uiteraard meerdere besteld, maar slechts 1 ontvangen... dus eigenlijk ben ik hier aan t pochen met iemand anders’ flessie... maar toch :bigsmile
2 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 22 Dec 2018, 19:21

Ff reageren op de distributie. Hoe kan een IB rechtstreeks leveren aan particulieren? Staat de wet dit toe, dacht dat UK dezelfde regels hieromtrent heeft... toch? :Scratch
1 x

Guron
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Guron » 22 Dec 2018, 19:29

Eigenlijk is dees wel de klucht van de eeuw he. Spijtig Bram. Maarten koop die fles ;)
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 22 Dec 2018, 19:30

Bram84 schreef:Nope, spijtig genoeg ben ik ook maar een tussenpersoon. Deze fles gaat tegen aankoop naar iemand van het forum. Hij heeft me de tip een aantal weken gegeven en gevraagd om eens te horen in Belgie. Ik had er uiteraard meerdere besteld, maar slechts 1 ontvangen... dus eigenlijk ben ik hier aan t pochen met iemand anders’ flessie... maar toch :bigsmile

Jaja, mijn dank is en blijft zeer groot Bram! Blijft prettig over en weer te weten dat we elkaars flessen niet afsnoepen! :respect
(Andersom keer met een hele oude Cameronbridge gehad als ik t me goed herinner...?)
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Guron
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Guron » 22 Dec 2018, 19:33

Bram84 schreef:Ff reageren op de distributie. Hoe kan een IB rechtstreeks leveren aan particulieren? Staat de wet dit toe, dacht dat UK dezelfde regels hieromtrent heeft... toch? :Scratch

Ik heb je vraag doorgespeeld. Bn us benieuwd ;)
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”