Tamdhu expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
JoachimV10
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Tamdhu expressies

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 29 Apr 2021, 13:22

Iemand de Tamdhu Batch Strength 5 al geprobeerd?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/165046/tamdhu-batch-strength

Zat verkeerd in een levering en twijfel om hem te houden nu.. Dat is anders weer een gedoe om dat terug te sturen etc. Van de Tamdhu 15 ben ik alleszins wel (grote) fan
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 29 Apr 2021, 13:24

JoachimV10 schreef:Iemand de Tamdhu Batch Strength 5 al geprobeerd?

Zat verkeerd in een levering en twijfel om hem te houden nu.. Dat is anders weer een gedoe om dat terug te sturen etc. Van de Tamdhu 15 ben ik alleszins wel (grote) fan

Is appels en peren denk ik. 15yo 46% vs CS NAS. Je kunt t altijd proberen natuurlijk maar als ie gratis omgewisseld kan worden zou ik eieren voor m’n geld kiezen :)
1 x
Afbeelding

JoachimV10
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 29 Apr 2021, 13:43

Cask1988 schreef:

Is appels en peren denk ik. 15yo 46% vs CS NAS. Je kunt t altijd proberen natuurlijk maar als ie gratis omgewisseld kan worden zou ik eieren voor m’n geld kiezen :)

Haha, het was voor deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/172036/knockdhu-2008-vw

De 15 heb ik open staan :)
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 29 Apr 2021, 14:08

Cask1988 schreef:

Ja en nee, je hebt zeker een punt want het zijn absoluut niet dezelfde drams, maar het is wél dezelfde distillery.
Qua karakter ontlopen die 2 elkaar minder dan zegge een Tamdhu en een Islay ofzo.
In mijn herinnering is de Batch Strength wat minder verfijnd, heftiger (jonger, meer alcohol, scherper) maar zeker geen slechte whisky.

Als je de 15yo lekker vindt, bevalt de CS batch je misschien ook prima (was bij mij wel het geval).
Ook al ben ik zelf ook meer fan van de 15. Misschien kun je het op een leuk akkoordje gooien? (besparing verzend- en afhandelkosten ofzoiets).
:Slainte
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

L_Gillian
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor L_Gillian » 06 Mei 2021, 14:18

Hé Joachim,
Ik heb ze hier beiden open gehad (15 en Batch 004) en ben ook fan van beiden, ze bieden namelijk elk iets heel anders!
Als je al ervaring hebt met whisky op vatsterkte dan zit je met die Tamdhu helemaal niet mis.

Onaangelengd is hij best pittig en blijft de neus wat in de achtergrond, gelukkig kan hij heel wat water verdragen, een pak meer dan elke andere sherry BS’s die ik erlangs heb gehad.
Eens geopend met wat water is hij zeer donker-fruitig en een werkelijke donkere chocoladebom, iets minder fruit en meer aarde en koffie in de mond en een heerlijke lichtfruitige chocoladetoets als finish.

Persoonlijk viel hij beter in de smaak dan Glengoyne’s CS die te scherp kruidig bleef en wat verdronk als ik er water bijvoegde, ook fruitiger en minder kruidig dan mijn Glenfarclas CS 13yo, om je maar een idee te geven. :goedgedaan
2 x

GreatBobski
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor GreatBobski » 08 Sep 2021, 22:30

De 15 Years single malt vind ik echt fantastisch van Tamdhu.
Prijs gaat langzaam omhoog, maar as-we-speak bij D12 in de aanbieding voor 72,50.
Voor dat bedrag heb je echt een heerlijke sherry-knaller (eventueel met een heel klein beetje water drinken)!
3 x

edwin5
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 09 Sep 2021, 19:48

Mee eens zeg dit al een tijdje. Lekker spul!
0 x

JoachimV10
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 05 Okt 2021, 12:42

Afgelopen weekend de Tamdhu Batch Strength 5 geproefd, lekker zeg! Scoort op WB niet zo heel hoog, maar ik vind dat ie niet moet onderdoen voor de A'Bunadh. Niet echt goedkoop voor een NAS, maar dat is de A'Bunadh ondertussen ook niet meer.

Voor gesherriede whisky's staat Tamdhu voorlopig op 1 voor mij :goedgedaan
4 x
Afbeelding
(open flessen)

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 19 Okt 2021, 10:38

JoachimV10 schreef:Afgelopen weekend de Tamdhu Batch Strength 5 geproefd, lekker zeg! Scoort op WB niet zo heel hoog, maar ik vind dat ie niet moet onderdoen voor de A'Bunadh. Niet echt goedkoop voor een NAS, maar dat is de A'Bunadh ondertussen ook niet meer.

Voor gesherriede whisky's staat Tamdhu voorlopig op 1 voor mij :goedgedaan

Op boubon vat ook niet slecht. Op het laatste IWS festval proefden Cask1988 en ik een 18y oude Tamdhu bij de Cadenhead stand. Een dram from the days long gone. Gelukkig kon ik bij The Old Pipe nog een flesje scoren. Staat hier nog op z'n beurt te wachten om te openen.
Laatst gewijzigd door Erik1908 op 20 Okt 2021, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 20 Okt 2021, 11:04

Erik1908 schreef:
Op boubon vat ook niet slecht. Op het laatste IWS festval proefden Cask1988 en ik een 18y oude Tamdhu bij de Cadenhead stand. Een dram from the days long gone. Gelukkig kon ik bij The Old Pipe nog een flesje scoren. Staat hier nog op z'n beurtte wachten om re openen.

En wat te denken van deze Tamdhu '97 die Cask1988 bij het eerste HWFTF had ingezet?
Heb deze zelf nog steeds dicht staan, wordt toch eens tijd voor een 'plop'. Hele fijne Tamdhu.
1 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 20 Okt 2021, 11:30

Ik moet me toch eens wat meer verdiepen in deze stokerij. Vrij onbekend en dus onbemind. Die 15y OB komt op de wishlist en ik ga eens snuffelen in de sample-lijsten van deze en gene hier op het forum.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 20 Okt 2021, 13:17

zelf deze tijden geleden gehad waarover ik ook erg positief was; https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... u-1984-cwc

Ziet ze niet heel veel verschijnen als IB, nu komen er wel weer wat meer OB flesjes maar ze gebruiken veel voor in de blend, waaronder famous grouse wat wat mij betreft ook wel een van de betere goedkope blends is/.
1 x

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 20 Okt 2021, 13:54

Erik1908 schreef:Ik moet me toch eens wat meer verdiepen in deze stokerij. Vrij onbekend en dus onbemind. Die 15y OB komt op de wishlist en ik ga eens snuffelen in de sample-lijsten van deze en gene hier op het forum.

Bij de CasQueteers kun je nog een vatdeel scoren.
0 x
Afbeelding

Jarno
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jarno » 20 Okt 2021, 14:26

Ook leuk om te proberen is deze nieuwe Tamdhu https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... cigar-malt
0 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 20 Okt 2021, 14:42

Jarno schreef:Ook leuk om te proberen is deze nieuwe Tamdhu https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... cigar-malt

Die lijkt me idd niet verkeerd :bigsmile

Groet Cor
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”