Glenmorangie expressies en bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Goodfella
Senior
Senior

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Goodfella » 12 Jan 2014, 17:33

Afbeelding

Zo te zien wordt het - net als de Sonnalta PX en de Finnealta - een NAS bottling. Het zal wel weer net z'n schaarse fles worden als de Ealanta. De voorgangers Artein en Finnealta worden volgens mij nog wel aangeboden, maar nadat die man in zijn boekje vermeld had dat het 'de beste whisky van het jaar' was die Ealanta niet meer aan te slepen. Waren daar echt maar 4500 flessen van zoals op WB vermeld staat, en is het echt z'n goede whisky?

Dat laatste is natuurlijk strikt persoonlijk, maar toch ben ik wel benieuwd wat de ervaringen zijn van hen die 'm geproefd hebben.
0 x
Afbeelding

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Goodfella
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Goodfella » 17 Jan 2014, 16:27

En ondertussen biedt Whiskybase de Glenmorangie Companta aan. €105,00 schoon aan de haak. Dat vind ik aardig aan de prijs, toch weer twee tientjes meer dan de Ealanta toen die fles net uit kwam - als ik me niet vergis. Laat staan de Finnealta en de Artein, die laatste heb ik volgens mij nog voor minder dan €65 aangeschaft.
0 x
Afbeelding

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 17 Jan 2014, 17:13

Dat komt ervan wanneer de almachtige heer Murray zn voorganger tot beste whisky van 2013 benoemd...
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 17 Jan 2014, 18:11

Drankdozijn zal hem denk ik voor een euro of 80 wel te koop hebben volgende week.
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 18 Jan 2014, 09:43

Bij Best of Whisky staat hij voor € 92 euro...
0 x
Afbeelding

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 18 Jan 2014, 13:45

Alleen helaas al uitverkocht :(
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

kurt brugge
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor kurt brugge » 06 Feb 2014, 08:12

Heeft er iemand smaak ervaring met de cellar 13 ? Heb er zonet een paar op de kop tikken maar weet nt of het mijn smaak zal zijn.

De glenmorangie original lust ik wel maar weet niet of deze cellar mijn smaak zal zijn.

kurt.
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 06 Feb 2014, 10:16

kurt brugge schreef:Heeft er iemand smaak ervaring met de cellar 13 ?

Is dat die literfles die ooit in de travel retail te krijgen was? Ik ken hem niet, maar ik meen dat er wel vraag naar is.
0 x
Afbeelding

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 06 Feb 2014, 12:29

kurt brugge schreef:Heeft er iemand smaak ervaring met de cellar 13 ? Heb er zonet een paar op de kop tikken maar weet nt of het mijn smaak zal zijn.

De glenmorangie original lust ik wel maar weet niet of deze cellar mijn smaak zal zijn.

kurt.

Ik heb zelf nog een geopende fles cellar 13 staan.
Hij is niet schokkend anders dan de original, maar heeft net iets meer vanille.
Het is ook een 10 yo trouwens, met een abv van 43%.
;)
0 x
Afbeelding

kurt brugge
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor kurt brugge » 07 Feb 2014, 11:33

ok, bedankt voor de uitleg, we gaan toch vanavond de tasting van het glenmorangie assortiment inzetten.

Zonet zijn de flessen toegekomen , dus drinken en genieten vanavond. :Slainte

Een vraagje, zijn er handellaars waar we aan schappelijke prijzen de whisky kunnen kopen?
Niet dat 50 a 60 € aan een fles whisky niet waard is maar als je verschillende flessen wilt kopel loopt die handel we op van prijs.
0 x

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 07 Feb 2014, 13:12

kurt brugge schreef:ok, bedankt voor de uitleg, we gaan toch vanavond de tasting van het glenmorangie assortiment inzetten.

Zonet zijn de flessen toegekomen , dus drinken en genieten vanavond. :Slainte

Een vraagje, zijn er handellaars waar we aan schappelijke prijzen de whisky kunnen kopen?
Niet dat 50 a 60 € aan een fles whisky niet waard is maar als je verschillende flessen wilt kopel loopt die handel we op van prijs.

Hier alvast de mooie en interessante website van onze goeie vriend Matti! :goedgedaan

http://www.drankvinder.nl/
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

yanouk
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor yanouk » 24 Mar 2014, 14:01

Ik heb besloten om een fles Glenmorangie aan te gaan schaffen, nu twijfel ik tussen de standaard 10 yo of ga ik toch voor de Nectar d'Or, waar ik in dit onderwerp veel positiefs overlees. Welke raden jullie aan? of toch een andere? ik heb namelijk nog geen ervaring met Glenmorangie Whisky
0 x
Afbeelding

“Too much of anything is bad, but too much good whisky is barely enough.” - Mark Twain

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 24 Mar 2014, 15:37

yanouk schreef:Ik heb besloten om een fles Glenmorangie aan te gaan schaffen, nu twijfel ik tussen de standaard 10 yo of ga ik toch voor de Nectar d'Or, waar ik in dit onderwerp veel positiefs overlees. Welke raden jullie aan? of toch een andere? ik heb namelijk nog geen ervaring met Glenmorangie Whisky

Ik ben zelf een groot liefhebber van de Nectar d'Or, dus die kan ik je zeker aanraden. Ik heb overigens nog geen enkele Glenmorangie gedronken die me tegenviel. De 10yo is ook een prima whisky, die kun je gerust aanschaffen. Niks mis mee! De Quinta Ruban en de Lasanta vind ik beide ook erg lekker.
0 x
Afbeelding

yanouk
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor yanouk » 24 Mar 2014, 16:49

ElwinB schreef:
yanouk schreef:Ik heb besloten om een fles Glenmorangie aan te gaan schaffen, nu twijfel ik tussen de standaard 10 yo of ga ik toch voor de Nectar d'Or, waar ik in dit onderwerp veel positiefs overlees. Welke raden jullie aan? of toch een andere? ik heb namelijk nog geen ervaring met Glenmorangie Whisky

Ik ben zelf een groot liefhebber van de Nectar d'Or, dus die kan ik je zeker aanraden. Ik heb overigens nog geen enkele Glenmorangie gedronken die me tegenviel. De 10yo is ook een prima whisky, die kun je gerust aanschaffen. Niks mis mee! De Quinta Ruban en de Lasanta vind ik beide ook erg lekker.

Hmm allemaal lekker dus! denk dat ik dan eerst de 1o yo bestel en dan later de Nectar d'Or. kan ik een kleine proeverij houden haha :D
0 x
Afbeelding

“Too much of anything is bad, but too much good whisky is barely enough.” - Mark Twain

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 24 Mar 2014, 18:59

yanouk schreef:
ElwinB schreef:Ik ben zelf een groot liefhebber van de Nectar d'Or, dus die kan ik je zeker aanraden. Ik heb overigens nog geen enkele Glenmorangie gedronken die me tegenviel. De 10yo is ook een prima whisky, die kun je gerust aanschaffen. Niks mis mee! De Quinta Ruban en de Lasanta vind ik beide ook erg lekker.

Hmm allemaal lekker dus! denk dat ik dan eerst de 10 yo bestel en dan later de Nectar d'Or. kan ik een kleine proeverij houden haha :D

Ik heb zelf eerst de Nectar d'Or gekocht en daarna de standaard 10 y.o., maar vind ze ook beide erg smakelijk. De 10 y.o. is cleaner en heeft een zoete citrus arrival, de Nectar is rijker en wat romiger.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”