Bruichladdich en zijn range

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Bruichladdich en zijn range

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 25 Feb 2014, 10:21

Matti schreef:Was de Scottish Barley niet de vervanger voor de Laddie Classic? Volgens mij blijft de Laddie 10 wel los bestaan.

Ja, maar Scottish Barley is 50% ABV (en Laddie Classic was 46% ABV).
0 x

tomzev
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor tomzev » 04 Mar 2014, 22:01

totalatool schreef:Ik mag toch hopen dat ze niet al hun whisky nu superjong gaan bottelen, want dan is Bruichladdich in de nabije toekomst een NAS-only-merk.

Na de overname is het duidelijk waar de prioriteiten liggen bij Bruichladdich. Ze hebben het in ieder geval totaal verbruid bij de echte fans.
0 x

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 05 Mar 2014, 11:26

Ik heb op het moment thuis de Port Charlotte 10 Heavily Peated. Nu ben ik aan het bekijken waar ik mijn 25% korting bij de Gall aan ga besteden en de enige Port Charlotte op de website is Port Charlotte Scottisch Barley Heavily Peated. Zijn de twee verschillend genoeg om ze allebei te hebben?
Wat ik er zo snel van begrijp is dat de Scottish Barley 50% is en (waarschijnlijk?) jongere whisky is dan de 10 jarige. Persoonlijk vind ik de Port Charlotte Peat Project wat beter dan de 10 jarige (ook jongere whisky, maar volgens mij wel gewoon 46% alcohol), maar ik heb ze nooit naast elkaar gedronken om te kijken welke nu de beste PC is.

Graag uw advies.
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 05 Mar 2014, 11:47

ik geef wel eens een proeverij, en dan hoor ik van de mannen vooral dat ze het een foute lichtblauwe fles vinden, je weet wel die laddie ten. Nu had ik dit weekend een proverij waar alleen maar vrouwen waren, en die kochten de fles gewoon al omdat de fles zo een mooi kleur heeft.. ik bedoel maar. Whiskygenot kan je op veel verschillende manieren beleven
0 x

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 05 Mar 2014, 11:53

Jamaar ik bedoel Port Charlotte Scottish Barley en niet Bruichladdich Scottisch Barley.

Port Charlotte koop ik ook vanwege de kokers! (Maar vooral vanwege de smaak en de kokers lijken wel allemaal op elkaar).
0 x

pieske86
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pieske86 » 26 Mar 2014, 21:57

Iemand een idee wanneer de octomore 6.3 zal komen?
0 x

hasel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor hasel » 28 Mar 2014, 10:15

heb nog een PC 11 en octomore 6.2 in de aanbieding. iemand interesse?
0 x

maltje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor maltje » 30 Mar 2014, 18:01

In mei gaan wij enkele distilleerderijen bezoeken,o.a. die van Bruichladdich.
De "gewone" flessen kunnen we beter hier kopen vanwege de taxen,maar zijn er daar "speciallekes" te vinden waar ik eventueel naar moet uitkijken?

mvg
0 x

tomzev
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor tomzev » 21 Mei 2014, 14:23

Mocht er iemand naar Feis Ile gaan dan heb ik zeer grote interesse in een fles Feis Ile 2014 Octomore Discovery....
0 x

tomzev
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor tomzev » 15 Sep 2014, 21:54

Ik heb uiteindelijk een fles Octomore Discovery weten te bemachtigen via een vriend. Helaas is de fles tijdens het transport gaan lekken waardoor de verzamelaarswaarde eigenlijk 0 is. Ik ben nu van plan om de fles te gaan samplen. Is er interesse?
0 x

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 16 Okt 2014, 09:14

Bij mijn Port Charlotte An Turas Mor zat een Bruichladdich boekje met daarin de "Bruichladdich x4+3". Is deze whisky nog nooit vermeld op dit forum? Een spannend verhaal over vier-dubbele distillatie, 90% alcohol en weet ik wat. Op de Whiskyexchange kost deze drie-jarige whisky (!) 80 pond! Van der Zuylen heeft een "Bruichladdich X4" voor € 45,- en heeft verder:
Van der Zuylen schreef:Deze X4 heeft een overvloed van aroma’s, is puur en absoluut niet zomaar een gemaakt surrogaat van wodka. Het is de authentieke usquebaugh, de spirit van de Vikings, bekend bij de voorouders van de bewoners van het eiland Islay. Die konden en wilden toen niet wachten op de rijping van de spirit, zoals wij nu ook niet doen. Dus geniet van de historie en prachtige aroma’s van de X4.

Dat klinkt allemaal wel interessant.

Wie kent deze whisky?
0 x

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 16 Okt 2014, 09:33

Ik ken m niet, maar ik vind het een slap stukje marketing om 4x distillaat een overvloed aan smaken te noemen. Zeker als je daarmee whiskyliefhebbers aanspreekt.
Ik denk dat het op wodkapubliek is gericht. Hoe vaker gedistilleerd, hoe minder aroma en hoe meer het enkel naar alcohol smaakt is mij geleerd.
0 x

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 16 Okt 2014, 16:32

Maar Wodka heeft natuurlijk geen drie jaar op een vat gezeten. Deze naar verluid met 90%. Zou dat een andere werking van het hout hebben? Aan de andere kant, er moet wel weer veel water bij om 'm van 90% op 50% te krijgen...
0 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 16 Okt 2014, 17:16

De octomore Discovery is ook 4x gedestilleerd. De X4 schijnt erg veel alcohol invloed te hebben (duhh). De Discovery is de opvolger van de X4, 7 jaar op een oloroso sherrybutt gelegen. Lekkere whisky, ik vind hem alleen te ver doorgeslagen. Daarom onlangs mijn octomore Discovery toch maar van de hand gedaan.
Met een whiskybase score voor de X4 van 67,00 met 30 stemmen zou ik hem lekker laten staan..
Ik vraag me dan wel af of er nog wat ligt te rijpen dan..
0 x
Afbeelding

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 17 Okt 2014, 08:57

Ok bedankt. Misschien eens kijken of ik eerst ergens een sample kan vinden misschien.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”