June 13, 2013 – The Balvenie will release the latest batch of Malt Master David Stewart’s special Tun 1401 single malt later this week at the distillery’s Whisky Fête in London this week. The event will celebrate craftspeople and their creations, and will be held from June 13-15.
Stewart creates his Tun 1401 bottlings by selecting special casks of The Balvenie from the distillery’s inventory to be blended together in Tun 1401, one of the vatting tuns at the distillery. Batch #8 came from 9 American Oak casks and three European Oak ex-sherry barrels, and is being bottled at 50.2% ABV.
Balvenie expressies
Balvenie TUN1401 Batch 8
http://whiskycast.com/the-balvenie-to-r ... ngle-malt/
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- edwinedje
- Forum goeroe

Re: Balvenie expresies
edwinedje schreef:Als ik goed ben ingelicht door de meneer van The Balvenie op Edinburgh Airport;
Vanaf recent is de Triple Cask exclusief verkrijgbaar op het vliegveld.
Ik was in de veronderstelling alleen op de Schotse Vliegvelden.
Echter ik heb de 12 en 16 ook op Schiphol zien staan. De 16 moest E82,95 kosten.
{Da's natuurlijk excl. Vliegticket}

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- totalatool
- Forum goeroe

Re: Balvenie expresies
edwinedje schreef:edwinedje schreef:Als ik goed ben ingelicht door de meneer van The Balvenie op Edinburgh Airport;
Vanaf recent is de Triple Cask exclusief verkrijgbaar op het vliegveld.
Ik was in de veronderstelling alleen op de Schotse Vliegvelden.
Echter ik heb de 12 en 16 ook op Schiphol zien staan. De 16 moest E82,95 kosten.
{Da's natuurlijk excl. Vliegticket}
Ik heb ze beide zien staan in Abu Dhabi en de 12 gekocht als dorstlesser in Azië. De fles is inmiddels bijna half leeg, met nog een week te gaan.
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Re: Balvenie expressies
The Balvenie heeft naast de reguliere bottelingen ook een aantal komende en gaande varianten.
Deze zijn opgenomen in hun Archives.
- En de US lijkt weer andere weer te geven tov de NL site; afhankelijk of ik op mijn werk 'kijk' via een USA Server of thuis via de NL provider.
Is er ergens te achterhalen welke expressie in welke jaren gevoerd zijn (distilled en/of bottled)?
- en eventueel inhoudsmaten (1000, 750, 700, 200, 50 etc etc)
Voor sommige staat het vermeld op de Whiskybase, maar voor velen blijft het vaag.
Alle info is welkom

Deze zijn opgenomen in hun Archives.
- En de US lijkt weer andere weer te geven tov de NL site; afhankelijk of ik op mijn werk 'kijk' via een USA Server of thuis via de NL provider.
Is er ergens te achterhalen welke expressie in welke jaren gevoerd zijn (distilled en/of bottled)?
- en eventueel inhoudsmaten (1000, 750, 700, 200, 50 etc etc)
Voor sommige staat het vermeld op de Whiskybase, maar voor velen blijft het vaag.
Alle info is welkom

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
edwinedje schreef:Is er ergens te achterhalen welke expressie in welke jaren gevoerd zijn (distilled en/of bottled)?
Ik heb even voor je in Malt Whisky Yearbook (MWY) 2014, Ingvar Ronde gekeken maar helaas zeker niet uitputtend.
Over een aantal releases wordt nog al generiek gesproken, zo ook over "Among the limited releases there is .....".
Ik heb geen idee of er ergens een compleet overzicht is.
Het zou zo maar onderdeel van een marketingstrategie uit kunnen maken om dat juist niet heel inzichtelijk te maken.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- edwinedje
- Forum goeroe

Bedankt Piet... daar was ik al een beetje bang voor.
Ik had al een beetje gezocht op Whiskybase naar een Expert, maar de members met Balvenie in hun Nickname zijn dat iig niet. Wellicht maar eens een mailtje aan wagen aan The Balvenie zelf.
Een distillery bezoek zit ook nog steeds in de planning dus....
Ik had al een beetje gezocht op Whiskybase naar een Expert, maar de members met Balvenie in hun Nickname zijn dat iig niet. Wellicht maar eens een mailtje aan wagen aan The Balvenie zelf.
Een distillery bezoek zit ook nog steeds in de planning dus....
0 x
De Balvenie Doublewood vind ik echt een schatje...mooie ronde koker en fles. Sierlijk schrift. De smaak rond als een negerinnenkont, hij vormt bijna een echt snoepje als je hem lang genoeg over je tong laat rollen.
Nu vraag ik me af hoe deze DW zich verhoudt tot de Caribean Cask? En wat zijn die "Tun" flessen precies die ik van Balvenie voorbij zie komen?
Welke Balvenie is jou favoriet?
Nu vraag ik me af hoe deze DW zich verhoudt tot de Caribean Cask? En wat zijn die "Tun" flessen precies die ik van Balvenie voorbij zie komen?
Welke Balvenie is jou favoriet?
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

rizzx schreef:En wat zijn die "Tun" flessen precies die ik van Balvenie voorbij zie komen?
Welke Balvenie is jouw favoriet?
Mijn favoriete Balvenie is de enige Tun 1401 die ik open heb staan: batch 8.
Balvenie Tun 1401 is een marrying tun, waarin David Stewart inmiddels negen keer een batch van ongeveer acht tot tien oude casks Balvenie heeft laten "marryen" tot een small batch release die in veler ogen zeer veel waar voor zijn geld biedt. Er zitten vaten in van meer dan 40 jaar oud en als ik me niet vergis niet jonger dan een jaar of 22.
0 x
Dank voor je oplettendheid met betrekking tot mijn spelling
Die tun batches gaan voor een hoop geld zie ik, dat wordt sparen...
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

rizzx schreef:Dank voor je oplettendheid met betrekking tot mijn spelling![]()
Ze zijn tot nu toe volgens mij allemaal nog op de markt gekomen voor onder de €200.
0 x
totalatool schreef:rizzx schreef:Dank voor je oplettendheid met betrekking tot mijn spelling![]()
Ze zijn tot nu toe volgens mij allemaal nog op de markt gekomen voor onder de €200.
Dat is toch nog steeds een hoop geld
(Of het dat geld waard is staat hier overigens volledig buiten!)
0 x
rizzx schreef:Voor nu boven mijn budget...misschien eens een sample
Teun heeft batch 3,4,5,6 als samples
http://www.bruichladdies.nl/images/online%20samples.xls
0 x
Nice one thanks, ook prijzig voor de hoeveelheid maar het zal het vast en zeker waard zijn..
0 x
Ik verblijf momenteel in het huis van mijn schoonfamilie en wil graag bij de lokale slijter een fles whisky aanschaffen. De slijter heeft, afgaande op de website, geen heel uitgebreid aanbod, maar wel zowel een Balvenie 12 y.o. DoubleWood (36 Euro) als een 12 y.o Signature (49 Euro) in het assortiment. Welke van de twee zouden jullie aanraden? Ik heb de DoubleWood als eens eerder gedronken en die beviel me prima, maar is de Signature beter/interessanter en daarmee het extra geld waard?
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”