The Dalmore expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Piet
Moderator
Moderator

The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor Piet » 21 Nov 2011, 14:01

Gezien we hier nog geen onderwerp voor The Dalmore hebben ... en ik dit ei per slot toch kwijt wil, bij deze.

Op het festival in Den Haag even een praatje gemaakt met The Richard Paterson.
En dat help. Hij liet me de 1263 King Alexander III proeven en wilde ook wel op de foto.

En zo zie je maar weer..... terwijl ik die The Dalmore King Alexander III proefde had hij toch aanwijzingen die ik ter harte ga nemen (ik doe dit per slot pas 40 jaar :o !!

Op de foto ! Naast Master Blender ook een marketeer want wel op de foto met de Aurora (45yo) er tussen op de achtergrond. Die heb ik niet geproefd !

IWF2011-richard-paterson-piet-IMG_0115.JPG
IWF2011-richard-paterson-piet-IMG_0115.JPG (36.73 KiB) 3862 keer bekeken
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Nov 2011, 14:26

Jep, idem leuke ervaring gehad! Heb ook even met hem gesproken, en met zijn compagnon Romain. Heb daar The Dalmore 15yo en 18yo geproefd, waarbij ik de 15yo lekkerder vond dan de 18yo!

Ook geweldig hoe hij, bij een ander clubje, precies als op z'n you-tube video's de hele uitleg van proeven doet. De jongen wilde de dram al bijna doorslikken toen hij een kleine tik in z'n gezicht kreeg dat hij dat nog niet moest doen :P

Geweldig!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

rborghmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor rborghmans » 21 Nov 2011, 14:49

ik ga binnenkort "the Dalmore 40y ASTRUM" proeven. Ben echt eens benieuwd.
Tijdens Spirits in the Sky heb ik de King Alexander geproefd en deze vond ik al geweldig :duimop
0 x

Dropkick
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dropkick » 22 Nov 2011, 21:47

Ik ben wel een liefhebber van de gewone 12. Geen ingewikkeld, maar wel een lekker, toegankelijke en toch enigszins robuuste whisky (vergeleken met een hoop speysiders). Alhier http://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=483&start=2865 mijn ervaring met de Spey Dram uit de Rivers Collection die ik enigszins vind tegenvallen. Iemand anders hier nog expressies van geproefd?

Bij aanschaf van de Spey Dram trouwens een kleine sample (+/- 3 cl) King Alexander cadeau gekregen van de whisky-slijter (goeie kerel :)). Deze was totaal anders dan de 12 en de Spey - en erg lekker!
0 x
Afbeelding

whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 23 Nov 2011, 11:44

Die Aurora was lekker joh :hoera :duimop :duimop :bigsmile :bigsmile
0 x

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 23 Nov 2011, 13:35

Aangezien er steeds vaker naar Inverness kan worden gevlogen, moet deze distilleerderij op korte termijn wel te bezoeken zijn. Mocht iemand dit eerder hebben gedaan, zijn tips altijd welkom. Tips in de breedste zin van het woord: ook distilleerderijen in de buurt die absoluut het bezoeken waard zijn dus.

whiskysite schreef:Die Aurora was lekker joh!!

Zo dan! Lekkerste whisky die ik op het festival heb mogen proeven. :respect

rborghmans schreef:ik ga binnenkort "the Dalmore 40y ASTRUM" proeven. Ben echt eens benieuwd.
Tijdens Spirits in the Sky heb ik de King Alexander geproefd en deze vond ik al geweldig!!

Ik heb vernomen dat de 40yo zelfs nóg beter smaakt dan de 45yo. Laat even weten hoe hij smaakt?

De King Alexander staat hier in de kast. Betaalbaar juweeltje. :lol:
0 x

semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor semtex » 23 Nov 2011, 16:22

Yep, King Alex is heel mooi.
Prachtige neus. (King Alex, niet Prince Richard).
Een schoolvoorbeeld van hoe vele verschillende vaten toch elk iets kunnen bijbrengen aan een whisky.
0 x

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 28 Nov 2011, 00:16

semtex schreef:Yep, King Alex is heel mooi.
Prachtige neus. (King Alex, niet Prince Richard).
Een schoolvoorbeeld van hoe vele verschillende vaten toch elk iets kunnen bijbrengen aan een whisky.

Over twee weken ergens in het Westen van Nederland gratis te proeven, heb ik vernomen. :respect
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor Harrie » 09 Jan 2014, 11:33

Ik heb dalmore cigar malt twee keer geproefd, had er meer van verwacht. Zeker gezien de prijs en reputatie. Vond hem vrij mild, bijna flauw. Prima whisky maar voor € 70,- (en helemaal voor de reguliere € 100,-) kan ik wel een lijstje met spannendere whiskies vinden. Maar goed, smaken verschillen.
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 09 Jan 2014, 11:34

Ik heb een beetje een aversie tegen Dalmore ontwikkeld, omdat ze in mijn ogen zo onterecht de premium-kaart blijven spelen en de kwaliteit bij de prijs achterblijft.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Jan 2014, 11:41

De meeste Dalmore OB bottelingen zouden heel wat beter zijn met een hoger abv. Dat is meestal té laag.

Daardoor drinken ze dan weer heel makkelijk weg, dat wel.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 09 Jan 2014, 11:55

totalatool schreef:Ik heb een beetje een aversie tegen Dalmore ontwikkeld, omdat ze in mijn ogen zo onterecht de premium-kaart blijven spelen en de kwaliteit bij de prijs achterblijft.

idd. Het is prima whisky, maar vrijwel alle bottelingen vind ik minimaal 30% te duur (tot aan héél véél te duur).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 09 Jan 2014, 13:24

Matti schreef:
totalatool schreef:Ik heb een beetje een aversie tegen Dalmore ontwikkeld, omdat ze in mijn ogen zo onterecht de premium-kaart blijven spelen en de kwaliteit bij de prijs achterblijft.

idd. Het is prima whisky, maar vrijwel alle bottelingen vind ik minimaal 30% te duur (tot aan héél véél te duur).

Kan ik me helemaal in vinden. Eind vorig jaar zetten ze de Dalmore 25yo voor 600 pond in de markt. Een van de meest schandalig geprijsde whiskies van het moment.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Kris
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Kris » 20 Jan 2014, 10:51

Dalmore is inderdaad in't algemeen veel te duur voor wat je krijgt. Ze maken lekker spul maar te slap in mijn ogen (liever 43 of 46 %abv) waardoor het iets van body mist
En in vergelijking met anderen ... tja.
0 x
Afbeelding

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager

King Alexander III, The Dalmore

Ongelezen berichtdoor D. T. » 09 Jul 2015, 22:26

Hallo iedereen

Weet iemand wat het verschil is tussen deze 2 versies?
https://www.whiskybase.com/whisky/36788 ... xander-iii (nieuw etiket).
en
https://www.whiskybase.com/whisky/1660/ ... xander-iii (gemakkelijk 50 Euro duurder).

Op de prijs en het etiket na dus ... Zijn er smaakverschillen? Welke is de beste? Welke zouden jullie aanschaffen?

GRTZ,

D.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”