Mystery Malt batch 5
Re: Mystery Malt batch 5
Ook te vinden bij Dramtime.
Ik heb eerst geproefd en toen pas onder de zegel gekeken.
Het bleek de Isle of Harris 7yo.
Ik heb eerst geproefd en toen pas onder de zegel gekeken.
Het bleek de Isle of Harris 7yo.
2 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Ik heb zojuist ook mn flessie open gemaakt, heb de 16y glenburgie. Erg fruitig drammetje!
5 x
Ik heb er gisteren ook maar een gekocht (bij vd Heijden). Het bleek een 13yo Loch Lomond. Nog niet geproefd, geur is wel uitstekend.
3 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

hfos schreef:Ik heb er gisteren ook maar een gekocht (bij vd Heijden). Het bleek een 13yo Loch Lomond. Nog niet geproefd, geur is wel uitstekend.
Dat is toch diegene op port vat?
0 x
Ik heb de Jura 17yo weten te pakken! Heavily peated Jura en ik vind het prachtig. Dit is niet je huis-tuin-en-keuken Jura botteling zeg en ik proef hoe Jura de buurvrouw van Islay en de Mull of Kintyre is.. pfiew!
2 x
-
sanders_spirit
- Nieuwkomer

Ik heb vorige week nog een fles besteld en dat bleek de 7 jaar oude Ardnamurchan te zijn, unpeated Golden Promise.
Een funky dram met veel smaak. Doet wat denken aan een gran cru of witbier (zal het gerst zijn). In de afdronk wordt hij wat droog en komt de houtinvloed duidelijk terug.
Een funky dram met veel smaak. Doet wat denken aan een gran cru of witbier (zal het gerst zijn). In de afdronk wordt hij wat droog en komt de houtinvloed duidelijk terug.
1 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Geinig concept, weinig ervaring met PST, en wat dat betreft dus ook wel een drempel om daadwerkelijk tot aanschaf over te gaan. Scores voor batch 5 beloven ook niet veel (83-85 over het algemeen), uitschieters naar boven daar gelaten. Twijfel, twijfel.
North highlands, 22yo, peated, iemand een idee? Zal haast wel een Ardmore moeten zijn.
North highlands, 22yo, peated, iemand een idee? Zal haast wel een Ardmore moeten zijn.
1 x
2 ∞ & →
squaadgras schreef:Geinig concept, weinig ervaring met PST, en wat dat betreft dus ook wel een drempel om daadwerkelijk tot aanschaf over te gaan. Scores voor batch 5 beloven ook niet veel (83-85 over het algemeen), uitschieters naar boven daar gelaten. Twijfel, twijfel.
Heel waarschijnlijk Ardmore, maar het kan nog peated Glenturret (Ruadh Maor), peated Loch Lomond of Ben Nevis zijn. Die laatste twee bottelen ze vaak en graag, maar desalniettemin is Ardmore het meest waarschijnlijk.
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Nu 2 PST Mystery Malts op van batch 5 die ronduit matig zijn (Auchroisk 13yo, Glen Scotia 11yo). Ik zou bijna zeggen 'ik snap dat je er een Mystery Malt van maakt'; anders raak je het aan de straatstenen niet kwijt. Geen ervaringsdeskundige met PST wat dat betreft (ik weet dat ze heel goed spul hebben gebotteld in het verleden), máár dit is wel echt een flinke teleurstelling.
3 x
2 ∞ & →
Mooi om alle reviews binnen te zien lopen. Over smaak valt niet te twisten! Ik heb de Scotia van batch 5 ook gedronken en was erg positief verrast. Zo ook mijn Campbeltown hatende buddy, die deze GS 11 eindelijk een goede whisky uit mijn whisky walhalla vond..
Laat maar doorkomen die Mystery Malt ervaringen, goed en slecht!
Laat maar doorkomen die Mystery Malt ervaringen, goed en slecht!
1 x
- Petrovitski
- Senior

Ik had twee flesjes besteld en omdat ik mijnnieuwsgierigheid niet kon bedwingen, moesten deze direct open.
De eerste was de 5 jaar oude Annandale. Tja, die smaakte jong, turvig en was leuk om te proeven. Ik denk wel dat hier potentie zit, maar ik vond deze eigenlijk nog niet helemaal "af" (85 punten)
De tweede was de "lightly peated highland" van 21 jaar oud. Die was inderdaag (heel) licht geturfd, wat fruitig met een lekkere nasmaak. (87 punten)
De Annandale was eigenlijk wat duur voor wat het was, de Secret highland was een koopje (21 jaar oud voor 70 euro). Dus al met al was ik er wel blij mee.
De eerste was de 5 jaar oude Annandale. Tja, die smaakte jong, turvig en was leuk om te proeven. Ik denk wel dat hier potentie zit, maar ik vond deze eigenlijk nog niet helemaal "af" (85 punten)
De tweede was de "lightly peated highland" van 21 jaar oud. Die was inderdaag (heel) licht geturfd, wat fruitig met een lekkere nasmaak. (87 punten)
De Annandale was eigenlijk wat duur voor wat het was, de Secret highland was een koopje (21 jaar oud voor 70 euro). Dus al met al was ik er wel blij mee.
2 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Het idee is best leuk, begrijp mij niet verkeerd. Maar voor de prijs verwacht ik meer. Als je een beetje rondneust kan je flesjes van 88-89 pt. vinden, dan vind ik een (uit coulance) 83 pt. borrel echt ondermaats. Hoeft echt niet allemaal 88 pt. te zijn natuurlijk, maar als je de scores van batch 5 nu bekijkt - da’s niet best. Koop ik liever wat samples van de interessante MM flesjes.
3 x
2 ∞ & →
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

squaadgras schreef:Nu 2 PST Mystery Malts op van batch 5 die ronduit matig zijn (Auchroisk 13yo, Glen Scotia 11yo). Ik zou bijna zeggen 'ik snap dat je er een Mystery Malt van maakt'; anders raak je het aan de straatstenen niet kwijt. Geen ervaringsdeskundige met PST wat dat betreft (ik weet dat ze heel goed spul hebben gebotteld in het verleden), máár dit is wel echt een flinke teleurstelling.
Verbaast me niets, er zat zeker 10% - 15% van dit soort recipes for disaster (rode wijn, port, STR, dechar/rechar) tussen de afgelopen batch. Precies de reden dat ik geen flessen van deze mystery malts koop. Het concept is leuk bedacht, maar de kans op een fles waar ik mild gezegd niets aan ga vinden is me veel te groot.
1 x
-
sanders_spirit
- Nieuwkomer

Ik vind het wel heerlijk, juist om de reden dat je niet weet wat je krijgt, maar ik ben ook wel een gokker. Ik koop ook altijd in mijn comfortzone en dit forceert je daar uit als je een keer 'pech' hebt. Ik had mijn Ardna unpeated GP ook anders nooit gekocht, maar ben er best blij mee. De gemiddelde ratings van een batch zijn weer een ander verhaal natuurlijk. Wie weet dat de volgende het weer iets beter doet.
1 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”