Mystery Malt batch 5

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Type-R
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Mystery Malt batch 5

Ongelezen berichtdoor Type-R » 05 Feb 2026, 19:21

Ondertussen ook op gevonden op WhiskyBase Shop en Van der Heijden in Eindhoven. ;)
1 x

jer03n
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jer03n » 07 Feb 2026, 23:07

Ook te vinden bij Dramtime.
Ik heb eerst geproefd en toen pas onder de zegel gekeken.
Het bleek de Isle of Harris 7yo.
2 x
Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 07 Feb 2026, 23:19

Ik heb zojuist ook mn flessie open gemaakt, heb de 16y glenburgie. Erg fruitig drammetje!
5 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

hfos
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor hfos » 08 Feb 2026, 13:32

Ik heb er gisteren ook maar een gekocht (bij vd Heijden). Het bleek een 13yo Loch Lomond. Nog niet geproefd, geur is wel uitstekend.
3 x
Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 08 Feb 2026, 17:07

hfos schreef:Ik heb er gisteren ook maar een gekocht (bij vd Heijden). Het bleek een 13yo Loch Lomond. Nog niet geproefd, geur is wel uitstekend.

Dat is toch diegene op port vat?
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

BuBen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor BuBen » 08 Feb 2026, 21:19

Ik heb de Jura 17yo weten te pakken! Heavily peated Jura en ik vind het prachtig. Dit is niet je huis-tuin-en-keuken Jura botteling zeg en ik proef hoe Jura de buurvrouw van Islay en de Mull of Kintyre is.. pfiew!
2 x

sanders_spirit
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor sanders_spirit » 06 Mar 2026, 07:26

Ik heb vorige week nog een fles besteld en dat bleek de 7 jaar oude Ardnamurchan te zijn, unpeated Golden Promise.

Een funky dram met veel smaak. Doet wat denken aan een gran cru of witbier (zal het gerst zijn). In de afdronk wordt hij wat droog en komt de houtinvloed duidelijk terug.
1 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 06 Mar 2026, 10:30

Geinig concept, weinig ervaring met PST, en wat dat betreft dus ook wel een drempel om daadwerkelijk tot aanschaf over te gaan. Scores voor batch 5 beloven ook niet veel (83-85 over het algemeen), uitschieters naar boven daar gelaten. Twijfel, twijfel.

North highlands, 22yo, peated, iemand een idee? Zal haast wel een Ardmore moeten zijn.
1 x
2 ∞ & →

BuBen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor BuBen » 06 Mar 2026, 14:56

squaadgras schreef:Geinig concept, weinig ervaring met PST, en wat dat betreft dus ook wel een drempel om daadwerkelijk tot aanschaf over te gaan. Scores voor batch 5 beloven ook niet veel (83-85 over het algemeen), uitschieters naar boven daar gelaten. Twijfel, twijfel.

North highlands, 22yo, peated, iemand een idee? Zal haast wel een Ardmore moeten zijn.

Heel waarschijnlijk Ardmore, maar het kan nog peated Glenturret (Ruadh Maor), peated Loch Lomond of Ben Nevis zijn. Die laatste twee bottelen ze vaak en graag, maar desalniettemin is Ardmore het meest waarschijnlijk.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”