Tomatin expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
Yvesss88
Senior
Senior
Berichten: 164
Lid geworden op: 24 Jan 2017, 22:16

Re: Tomatin expressies

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 14 Apr 2017, 20:48

Tottenham schreef:Iemand een van deze 2 (of beiden) al geprobeerd?


Ik ben ook benieuwd. De paar notities op wb ogen wel goed in ieder geval
1 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/

Gebruikersavatar
Tottenham
Senior
Senior
Berichten: 459
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 12:08

Re: Tomatin expressies

Ongelezen berichtdoor Tottenham » 14 Apr 2017, 21:31

Yvesss88 schreef:
Tottenham schreef:Iemand een van deze 2 (of beiden) al geprobeerd?


Ik ben ook benieuwd. De paar notities op wb ogen wel goed in ieder geval

Ik zie het nu ook ja. Komende tijd maar een beetje in de gaten blijven houden.

https://www.whiskybase.com/whisky/93633 ... eries-fire

https://www.whiskybase.com/whisky/93632 ... eries-wood
0 x

Parik
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 Nov 2014, 16:56

Re: Tomatin expressies

Ongelezen berichtdoor Parik » 05 Jun 2017, 12:53

Ik ben in het bezit van een Tomatin 1981 32y gerijpt in cask 001. Heeft iemand deze ooit geproefd?
0 x

Gebruikersavatar
dcw
Actief lid
Actief lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 Sep 2017, 14:24

Re: Tomatin expressies

Ongelezen berichtdoor dcw » 28 Dec 2017, 15:41

Afgelopen weekend wat met mijn eindejaarsbonus gaan rondgooien en nu viel het mij op dat mijn kast voornamelijk flessen van €60-€150 bevat (ong. 2/3)
Om toch de wekelijkse drammetjes gemiddeld niet te duur te houden eens beginnen rondkijken om het sub-€60 segment wat uit te breiden.

Hierbij kwam ik uit op de Tomatin Five Virtues. Heeft hier iemand ervaring mee?
Als ik er eentje in huis zou halen, zou ik waarschijnlijk voor de Earth gaan. Zowel de refill bourbon casks als de peat zijn er voor mijn smaakprofiel boenk op ;)
0 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3573
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Tomatin expressies

Ongelezen berichtdoor defeatless » 28 Dec 2017, 17:51

Geen ervaring mee. Wel weet ik dat Tomatin over het algemeen gesproken vanaf een jaar of 15 mij pas een beetje begint te smaken.
Deze is dan een uitzondering.

Ik heb toen met Scott Fraser een masterclass gedaan. Maar die NAS die ze uitbrengen zijn niet aan mij besteed, pas vanaf hun 12yo is het ook NCF en NC, wat je in een line-up met 8 whisky's er dan ook meteen uithaalt.
0 x

Gebruikersavatar
dcw
Actief lid
Actief lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 Sep 2017, 14:24

Re: Tomatin expressies

Ongelezen berichtdoor dcw » 28 Dec 2017, 21:40

defeatless schreef:Maar die NAS die ze uitbrengen zijn niet aan mij besteed, pas vanaf hun 12yo is het ook NCF en NC, wat je in een line-up met 8 whisky's er dan ook meteen uithaalt.

Volgens whiskyexchange is hij alvast NCF en uit de kleur op fotos zou ik ook meteen NC verwachten.
Ikzelf heb afgelopen jaar een 7 jaar oude gedronken. Ietsje minder dan 6 jaar op sherryvat en dan anderhalf jaar in een rum vat gefinished. Zat zalig veel vanille in (door het rum vat vermoed ik), zonder dat het eentonig werd (omdat er nog wat jong karakter aan vasthing waarschijnlijk)
0 x

kekno
Actief lid
Actief lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 Dec 2018, 09:15

Re: Tomatin expressies

Ongelezen berichtdoor kekno » 23 Feb 2026, 20:24

Dit weekend de Tomatin Tempranillo 15y geproefd was een topper, jammer genoeg nergens meer te verkrijgen.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... matin-2007
0 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten