Mystery Malt batch 5
Mystery Malt batch 5
Batch 5 van de Mystery Malts van de Thompson Bros is aangekondigd. Ik ben wel benieuwd naar ieder's ervaringen hiermee en of men mee gaat doen met #5.
Ik in elk geval wel. Niet per se om de line up (deels wel hoor, mede gezien er een 22yo peated 'Highland' whisky in zit die meer dan 6% vd totale oplage beslaat, maar puur omdat ik veel vertrouwen heb in de ethos en integriteit van de Bros. Zij geven zo veel info vrij, ze zijn zo open over hun prijzen en hoe ze die opbouwen, ze laten zo veel zien van hun inkoop- en gedachtenproces, en zijn ook gewoon jonge vaders met crappy middenklasse auto's en een droom.
Zie hier (https://www.mystery-malt.co.uk/#mmsa1) de line-up btw!
Mijn batch 3 leverde me een 12yo Inchmurrin op (lekker, heel fris en boomgaardfruitig, prima whisky), een 7yo Annandale (heel interessant, complexer dan gedacht en echt heel doordrinkbaar) en een 16yo Glen Moray van ex-Dornoch barrels (echt een prachtwhisky, met elke keer weer een interessant haakje, dan weer rood fruit, dan iets funky, dan weer speyside achtige noten en gedroogd fruit tonen). Dus ik ben zeer tevreden tot nu toe en ben van plan om tenminste 1 fles van elke komende batch te kopen en meteen te openen.
Ik in elk geval wel. Niet per se om de line up (deels wel hoor, mede gezien er een 22yo peated 'Highland' whisky in zit die meer dan 6% vd totale oplage beslaat, maar puur omdat ik veel vertrouwen heb in de ethos en integriteit van de Bros. Zij geven zo veel info vrij, ze zijn zo open over hun prijzen en hoe ze die opbouwen, ze laten zo veel zien van hun inkoop- en gedachtenproces, en zijn ook gewoon jonge vaders met crappy middenklasse auto's en een droom.
Zie hier (https://www.mystery-malt.co.uk/#mmsa1) de line-up btw!
Mijn batch 3 leverde me een 12yo Inchmurrin op (lekker, heel fris en boomgaardfruitig, prima whisky), een 7yo Annandale (heel interessant, complexer dan gedacht en echt heel doordrinkbaar) en een 16yo Glen Moray van ex-Dornoch barrels (echt een prachtwhisky, met elke keer weer een interessant haakje, dan weer rood fruit, dan iets funky, dan weer speyside achtige noten en gedroogd fruit tonen). Dus ik ben zeer tevreden tot nu toe en ben van plan om tenminste 1 fles van elke komende batch te kopen en meteen te openen.
3 x
Re: Mystery Malt batch 5
Ik heb er één van de eerste batch gekocht. Dat was een 16yo Aultmore, op rode wijnvaten. Niet iets dat ik normaalgesproken zou kopen, maar zeker een aardige dram.
1 x
Zelf meegedaan aan de vorige batch, na blind proeven (en het volledig verkeerd raden, behalve vat type) kwam ik uit op een Glasgow 4y, ook iets wat ik nooit zou aanschaffen, maar erg tevreden met de fles en ik schenk hem graag uit, dus in andere woorden : Geslaagd concept.
(sampletje te koop voor de liefhebber
)
(sampletje te koop voor de liefhebber
1 x
Hier ook meegedaan aan batch 3. Glen Scotia 11 op Port. Leuk idee en grappig voor een keer maar twijfel of ik weer mee zou doen.
1 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Omdat er eerder rode wijn en port vatrijpingen tussen zaten heb ik geen fles aan durven schaffen. Bij batch 5 zitten die er kennelijk niet tussen, da's alvast positief. Alleen nog een PX-vaatje wat soms kan tegen vallen en soms prima is.
1 x
Is er al iemand die een fles uit Batch5 heeft kunnen bemachtigen?
Ik vind nog weinig/geen verkopers buiten de UK.
Ik vind nog weinig/geen verkopers buiten de UK.
0 x
Je kan Dramtime mailen om er eentje te reserveren, de nieuwsbrief van 19/12 gaf aan dat ze in Januari binnen moeten komen in NL !
1 x
Uit onwetendheid/nieuwsgierigheid: hoe weet je wat in zo'n mysterieuze zwarte fles met een vraagteken zit? Ze maken bekend wat er allemaal in zo'n batch zit, maar wat zit er in je eigen fles? Staat het onderop op de kurk als je hem plopt ofzo?
0 x
Koning schreef:Uit onwetendheid/nieuwsgierigheid: hoe weet je wat in zo'n mysterieuze zwarte fles met een vraagteken zit? Ze maken bekend wat er allemaal in zo'n batch zit, maar wat zit er in je eigen fles? Staat het onderop op de kurk als je hem plopt ofzo?
Yep! Op de dop en op de hals, je ziet het als je het folie boven op opentrekt
2 x
dannyp44 schreef:Nieuwkomer niet voorstellen maar wel gratis advies….
Niet iedereen weet dat dit een 'regel' is hé. Het helpt soms om hier vriendelijk op te wijzen ipv... dit.
0 x
Zo een week later nog even een reactie. Is al lang opgelost maar fijn dat je ook je plasje er nog even over hebt gedaan.
Zo ga nu maar weer slapen….
Zo ga nu maar weer slapen….
0 x
We zitten niet allemaal elke dag op dit forum hoor
.
Plezierige mens, maar dat had je eerder al bewezen.
Sta maar op.
.Plezierige mens, maar dat had je eerder al bewezen.
Sta maar op.
0 x
Hij is er weer!
https://www.dramtime.nl/product/thompso ... t-batch-5/
3 flessen komen mijn kant op voor een kleine vriendenkring. Of het nu een 5yo of 27yo is, laat maar komen, die Phil en Simon Thompson kunnen veel potjes breken bij mij na alle eerdere ervaringen.
Als ik mn hoop toch kan uitspreken zou ik de 5yo Dornoch wel graag hebben, de Dalmore (de OB zou ik immers nooit meer kopen) of eens een keer een oude Jura.
Ben benieuwd naar jullie vangst en ik zal de mijne zeker delen.
3 flessen komen mijn kant op voor een kleine vriendenkring. Of het nu een 5yo of 27yo is, laat maar komen, die Phil en Simon Thompson kunnen veel potjes breken bij mij na alle eerdere ervaringen.
Als ik mn hoop toch kan uitspreken zou ik de 5yo Dornoch wel graag hebben, de Dalmore (de OB zou ik immers nooit meer kopen) of eens een keer een oude Jura.
0 x
BuBen schreef:Hij is er weer!
Hé dat is leuk.
Afgelopen vrijdag heb ik de Jura, de Miltonduff en de Aberfeldy al mogen nuttigen Dat was op het Whisky ah Strand festival, bij de stand van WhiskyBase.
2 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”