Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Sander79
Senior
Senior

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 30 Sep 2025, 17:29

Paulini schreef:ik heb er ook 1, schijnen onderweg te zijn. Moet zeggen; verzendkosten van 18 pond én invoerrecht straks.. meh... :boos

Ja dat is wel een minpuntje, voor eerdere releases ging dat nog via een 3rd party in de EU en scheelde dat in de kosten. Ben benieuwd hoeveel erbij komt..
0 x

AndyDelft
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 02 Okt 2025, 11:11

Paulini schreef:Was ook een ballot voor een springbank, Springbank 8yo Madeira 54.7% 70c

Iemand succesvol?

Ja, ook ingeloot. Fles incl verzenden is 80 euro. Kijken wat er bij komt,
maar eerdere ervaring van Springbank met Madeira (de 17 :D ) is veelbelovend.
0 x
Andy
Afbeelding

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 03 Okt 2025, 15:05

Cor - Vinabc schreef:
DiXi schreef:
Cor - Vinabc schreef:
Adviesprijs €70? Dan kan je als slijter beter bijstand gaan aanvragen. In Nederland gaat dat iig niet lukken, de €70 dan.

Het feit dat Fourcroy zich daar dan kennelijk niet aan houdt verandert daar natuurlijk niets aan..

Ik kom die prijs nergens tegen. Wel prijzen van £75-78. Heb jij een linkje naar die adviesprijs?

Nee sorry, heb geen linkje, dat is gebaseerd op wat ze mij onlangs in de winkel bij de distilleerderij vertelden. (in euro in Europa)

Heb hem zelf voor €67 bij de lokale slijter gekocht, dus zal er niet ver vanaf zitten…
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 04 Okt 2025, 18:19

DiXi schreef:
Cor - Vinabc schreef:
DiXi schreef:
Het feit dat Fourcroy zich daar dan kennelijk niet aan houdt verandert daar natuurlijk niets aan..

Ik kom die prijs nergens tegen. Wel prijzen van £75-78. Heb jij een linkje naar die adviesprijs?

Nee sorry, heb geen linkje, dat is gebaseerd op wat ze mij onlangs in de winkel bij de distilleerderij vertelden. (in euro in Europa)

Heb hem zelf voor €67 bij de lokale slijter gekocht, dus zal er niet ver vanaf zitten…

Is dit een Babylonische spraakverwarring? Kilkerran 16 van dit jaar voor €67? Of bedoel je Springbank 5 voor dat geld?
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 08 Okt 2025, 21:57

Cor - Vinabc schreef:
DiXi schreef:
Cor - Vinabc schreef:

Is dit een Babylonische spraakverwarring? Kilkerran 16 van dit jaar voor €67? Of bedoel je Springbank 5 voor dat geld?

Ik vrees dat je gelijk hebt, dat is wat ik heb betaald voor de 5 jarige 100 proof
2 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 09 Okt 2025, 13:09

8yo Springer ook binnen. Hoefde aan de deur niets te betalen. Zal nog wel komen denk ik.
zal voorlopig nog niet open gaan, : moet" eerst wat vd Kilkerran sc flessen leegmaken :Slainte
2 x

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 10 Okt 2025, 11:29

De Kilkerran 16 heb ik ook gekocht, was voor mij 87 euro wat netjes overeenkomt met de 75 GBP waar hij in de UK voor ging. Hoe die minder dan dat zou kosten weet ik niet tenzij je hem ergens haalt waar de accijns lager zijn oid. De 100 Proof heb ik laten liggen, de zeer jonge age statements kunnen mij in de ervaring vaak niet helemaal bekoren. Wil hem graag een keer proeven om te kijken of deze anders is maar gezien het een nieuwe regular release / core range wordt heb ik de eerste ronde even laten gaan.
2 x

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 28 Okt 2025, 09:48

Snowy schreef:En de nieuwe releases staan weer voor de deur..

https://88bamboo.co/blogs/news/springba ... -tQxwnLzRx

Springbank 10 Year Old Fino Cask
Springbank 10 Year Old Local Barley

Gaan ze nog dit jaar komen of pas volgend jaar, iemand? Cor?
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 30 Okt 2025, 22:41

Normaal eens per kwartaal nieuwe SB. Q4 nog niets gehad en vorig jaar zat in Q4 de sherryvaten. Dus die zal nu ook wel weer komen. Local Barley is Q1 normaal.
Maar er is wel een andere local barley, maar dan van Arran ;)
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”