Wolfburn-expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Wolfburn-expressies

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 04 Aug 2017, 09:44

Opeth83 schreef:Ben erg benieuwd wanneer deze een beetje een leeftijd bereikt .

nog een jaartje of 6 wachten voor de eerste 10 jarige. Tenzij ze alles al gebottled hebben voor die tijd onder het mom "limited edition" ;-)
4 x

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 14 Aug 2017, 21:15

edoboomer22 schreef:tot nu toe 2 wolfburn geprobeerd en zeer over te spreken!

nu zag ik dat er een nieuwe limited uitgave zou uitkomen.

weet iemand waar die te krijgen is?

Naast de geturfde Morven (later dit jaar) is er nu de No.128. Lightly peated, genoemd naar warehouse 1 met stow-number 28 en in een oplage van 6000 flessen.
De eerste small batch uitgave van Wolfburn.
Voor zover ik weet is deze "nog" alleen te koop bij de distilleerderij en www.whisky-on-line.com

De enige review die ik tegen ben gekomen is:
https://www.thedramble.com/tastings/wol ... rn-no.128/

Op Whiskybase zijn er 4 rates die samen uitkomen op 91 maar dat lijkt mij wat te enthousiast :HitHead

:bigsmile
0 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/

kekno
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor kekno » 25 Jan 2020, 20:01

iemand deze geproefd?

Wolfburn Exclusive Bottling For Belgium And Luxembourg
57.1° - 70C 320 flessen :sst
0 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 03 Aug 2020, 18:11

1 x

Greentesoup
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Greentesoup » 03 Aug 2020, 18:56

Thanks, besteld! Klinkt best lekker!
0 x
Afbeelding

Herman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Herman » 08 Dec 2024, 12:57

Pas de 10 year versie geproefd en vond dat wel een prima dram. 46% en in chill filtered,
0 x

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 03 Jan 2025, 23:03

Hier ook een sample geproefd van de 10y. Beviel mij ook. Voor de kerst de christmas edition gehaald voor 5 tientjes. Ik vond hem in eerste instantie wat minder maar nu die enkele weken openstaat wordt hij een stuk aangenamer!
1 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 03 Jan 2025, 23:28

Heb ik zelf ook positieve ervaringen met deze distilleerderij en hoop dat ze de komende kaalslag overleven. Naar mijn idee is het veel interessanter dan menig flessenvuller gerund door multinationals of tasjesboeren.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 04 Jan 2025, 00:49

Ik heb mij laten vertellen dat de boel daar al enige tijd stil ligt. De pakhuizen liggen vol en de verkoop is naadje-pet.

Deze info is wel een maand of twee oud, misschien hebben ze nog een order gekregen nav de kerstverkopen en moeten er nu weer planken gevuld worden....
Maar het is geen best teken.
0 x

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 04 Jan 2025, 07:43

Ik hoop dat je ongelijk hebt, maar ik zou het wel kunnen begrijpen. Het is prima spul, maar niet hoogstaand of erg uitgesproken. Ik krijg zelf niet het gevoel dat ik snel weer een fles wil kopen in ieder geval. De kylver en small batch series zijn wel leuk, maar de core range daarentegen kan mij niet zo bekoren.
0 x

Herman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Herman » 04 Jan 2025, 16:18

Yvesss88 schreef:Hier ook een sample geproefd van de 10y. Beviel mij ook. Voor de kerst de christmas edition gehaald voor 5 tientjes. Ik vond hem in eerste instantie wat minder maar nu die enkele weken openstaat wordt hij een stuk aangenamer!

Dat had ik dus al ook met de 10 year old , in begin was deze nog lang niet zo smaakvol en interessant als toen de fles al even geopend was.
Als ik die variant nog eens in de aanbieding tegen kom dan koop ik deze gegarandeerd .
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 06 Jan 2025, 19:59

OptiCase schreef:Als fan van Wolfburn whiskies ...

Beste OptiCase,

Welkom op het forum, maar misschien is het verstandig dat je jezelf even voorstelt in het daarvoor bestemde gedeelte van het forum:
Even voorstellen, dat vinden we leuk !

Het komt namelijk niet zo goed over als een onbekende uit het niets een voorstel tot ruilen van flessen whisky doet. Het heeft iets met vertrouwen te maken, dat moet eerst worden gewonnen.

Daarnaast is er voor het aanbieden of ruilen van flessen whisky een apart deel van het forum opgezet:
Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes
Voor het aanbieden van flessen gelden regels waar je nu als nieuwkomer nog niet aan voldoet. Je berichten in dit topic zijn dan ook om die reden verwijderd.

Vriendelijke groet, mod Richard
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

OptiCase
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor OptiCase » 29 Jan 2025, 15:48

defeatless schreef:Ik heb mij laten vertellen dat de boel daar al enige tijd stil ligt. De pakhuizen liggen vol en de verkoop is naadje-pet.

Deze info is wel een maand of twee oud, misschien hebben ze nog een order gekregen nav de kerstverkopen en moeten er nu weer planken gevuld worden....
Maar het is geen best teken.

Waar heb je deze info gehoord of gelezen?
0 x

OptiCase
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor OptiCase » 29 Jan 2025, 15:59

Herman schreef:
Yvesss88 schreef:Hier ook een sample geproefd van de 10y. Beviel mij ook. Voor de kerst de christmas edition gehaald voor 5 tientjes. Ik vond hem in eerste instantie wat minder maar nu die enkele weken openstaat wordt hij een stuk aangenamer!

Dat had ik dus al ook met de 10 year old , in begin was deze nog lang niet zo smaakvol en interessant als toen de fles al even geopend was.
Als ik die variant nog eens in de aanbieding tegen kom dan koop ik deze gegarandeerd .

Ik vind de 10y een zeer aangename whisky. Hoewel geen hoogvlieger kon hij mij wel erg bekoren als daily dram.

De Morven vind ik een lekkere whisky om mee te beginnen in een peated themed whisky avond. Maar voor mij is de huidige topper de Small batch editie no. 177. De Aurora en Langskip ben ik niet zon grote fan van, hebben voor mij net iets te jong karakter nog.

Ik vind het gewoon knap dat een relatief nieuwe distilleerderij zich zo kan manifesteren en staande weet te houden tussen de grote jongens. Door in te spelen op ambacht, kleine hoeveelheden en voldoende variëteit in hun assortiment. Daarnaast krijg je als consument / klant snel en persoonlijk contact als je vragen hebt aan de klantenservice.
2 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 30 Jan 2025, 11:50

OptiCase schreef:
Waar heb je deze info gehoord of gelezen?

In een livestream op Patreon in de aanloop van de OSWA's van dit jaar.
Ik weet alleen niet of Ralfy dit nu zei of die kerel van Aquavitae, die van de Bon Accord
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”