Ardbeg Expressies
-
- Top bijdrager
-
- Whisk(e)y goeroe
Re: Ardbeg Expressies
defeatless schreef:green-hornet schreef:JeffreyRotterdam schreef:
Weet iemand iets over wat deze gaat kosten?
Slijter wist het ook nog niet,maar heb hem besteld.
En toen ging die voor €350,-......
Tja, dan kunnen er Zweedse distilleries failliet gaan en productiestops worden aangekondigd in Wales, maar zolang er mensen blind 40% bottelingen voor eender welk bedrag bij de slijter blijven bestellen is de gekte nog niet voorbij hoor.
Maar wie weet tikt ie de €100 niet aan...

3 x
-
- Actief lid
defeatless schreef:green-hornet schreef:JeffreyRotterdam schreef:
Weet iemand iets over wat deze gaat kosten?
Dat is toch niet normaal, de 19 is op 46.x % is al 275 en dat vind ik eigenlijk al te duur nu komt er een 17 jaar op 40% Die vroeger populair was dus daarom vragen we er zoveel voor, belachelijk!
Ik ben best wel een Ardbeg liefhebber maar die geldwolverij gaat daar echt verandering in brengen! Je voelt je toch gewoon uitgemolken als je nog wat van ze koopt

2 x
-
- Moderator
JeffreyRotterdam schreef: hoop dat ze weer wat leuks uit brengen voor een normale prijs, en dat kan prima, dat hebben ze zelf laten zien met de Ardbeg 8 for discussion die kan nu ook gewoon voor 60 euro verkocht worden.
Dat komt omdat die met pallets tegelijk teruggestuurd worden vanuit Azië. Die raakten ze aan de straatstenen niet meer kwijt.
Ik ga hier niet vertellen hoeveel Woudenberg als Ardbeg Ambassy ervan heeft verkocht, maar het waren er meer dan je zou verwachten. Denk aan honderden flessen

0 x
-
- Actief lid
defeatless schreef:JeffreyRotterdam schreef: hoop dat ze weer wat leuks uit brengen voor een normale prijs, en dat kan prima, dat hebben ze zelf laten zien met de Ardbeg 8 for discussion die kan nu ook gewoon voor 60 euro verkocht worden.
Dat komt omdat die met pallets tegelijk teruggestuurd worden vanuit Azië. Die raakten ze aan de straatstenen niet meer kwijt.
Ik ga hier niet vertellen hoeveel Woudenberg als Ardbeg Ambassy ervan heeft verkocht, maar het waren er meer dan je zou verwachten. Denk aan honderden flessen![]()
Ja ik heb de foto's gezien een pallet vol, niet bij Woudenberg maar bij een andere Ardbeg Ambassy en die zal er ook wel een hele berg van hebben verkocht dat is een aanname ken de cijfers niet maar ongeacht je verhaal over Azië als Ardbeg 17 jaar van 40% mag toch nooit geen 350 euro gaan kosten, hoe populair die ook geweest mag zijn in die tijd.
(Laat je niet weerhouden wanneer je hetzelf wel intressant vind puur mijn mening, voel je niet bezwaard.)
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
JeffreyRotterdam schreef:defeatless schreef:JeffreyRotterdam schreef: hoop dat ze weer wat leuks uit brengen voor een normale prijs, en dat kan prima, dat hebben ze zelf laten zien met de Ardbeg 8 for discussion die kan nu ook gewoon voor 60 euro verkocht worden.
Ik ga hier niet vertellen hoeveel Woudenberg als Ardbeg Ambassy ervan heeft verkocht, maar het waren er meer dan je zou verwachten. Denk aan honderden flessen![]()
Ja ik heb de foto's gezien een pallet vol, niet bij Woudenberg maar bij een andere Ardbeg Ambassy en die zal er ook wel een hele berg van hebben verkocht dat is een aanname ken de cijfers niet maar ongeacht je verhaal over Azië als Ardbeg 17 jaar van 40% mag toch nooit geen 350 euro gaan kosten, hoe populair die ook geweest mag zijn in die tijd.
(Laat je niet weerhouden wanneer je hetzelf wel intressant vind puur mijn mening, voel je niet bezwaard.)
De 17 jarige van het verleden vond ik iig geen hoogvlieger, sorry aan de die-hards.
Groet Cor
0 x
-
- Moderator
JeffreyRotterdam schreef:maar ongeacht je verhaal over Azië als Ardbeg 17 jaar van 40% mag toch nooit geen 350 euro gaan kosten, hoe populair die ook geweest mag zijn in die tijd.
Ik vind die tasjes, horloges, champagne etc van hun ook niet het geld waard. Maar ze zetten nu eenmaal in een niche af.
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
-
- Top bijdrager
JeffreyRotterdam schreef:defeatless schreef:green-hornet schreef:
Dat is toch niet normaal, de 19 is op 46.x % is al 275 en dat vind ik eigenlijk al te duur nu komt er een 17 jaar op 40% Die vroeger populair was dus daarom vragen we er zoveel voor, belachelijk!
Ik ben best wel een Ardbeg liefhebber maar die geldwolverij gaat daar echt verandering in brengen! Je voelt je toch gewoon uitgemolken als je nog wat van ze koopthoop dat ze weer wat leuks uit brengen voor een normale prijs, en dat kan prima, dat hebben ze zelf laten zien met de Ardbeg 8 for discussion die kan nu ook gewoon voor 60 euro verkocht worden.
Verwacht een RRP van rond de 180-210 euro (ergens iets gelezen over 190 of 200 euro obv 160-165 sterling dacht Ik)
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
-
- Actief lid
Wouterk schreef:JeffreyRotterdam schreef:defeatless schreef:
Ik ben best wel een Ardbeg liefhebber maar die geldwolverij gaat daar echt verandering in brengen! Je voelt je toch gewoon uitgemolken als je nog wat van ze koopthoop dat ze weer wat leuks uit brengen voor een normale prijs, en dat kan prima, dat hebben ze zelf laten zien met de Ardbeg 8 for discussion die kan nu ook gewoon voor 60 euro verkocht worden.
Verwacht een RRP van rond de 180-210 euro (ergens iets gelezen over 190 of 200 euro obv 160-165 sterling dacht Ik)
Dat is nog heel duur vind ik , zou wel meer in lijn zijn als je hem naast de 19 jaar zet, achja laat hem eerst maar eens uitkomen en misschien valt er dan een keertje een sample van te scoren.
0 x
-
- Actief lid
Heb een ardbeg nieuwtje, de eerste 2 in deze serie waren lekker, nu is de 3e in aantocht ik denk pas volgend jaar tussen de andere 2 zat geloof ik ook een jaar.
https://whiskymonkeys.com/nieuws/nieuwe ... -te-worden
Kan iemand mij alleen vertellen wat designer vaten zijn?
0 x
-
- Top bijdrager
JeffreyRotterdam schreef:Heb een ardbeg nieuwtje, de eerste 2 in deze serie waren lekker, nu is de 3e in aantocht ik denk pas volgend jaar tussen de andere 2 zat geloof ik ook een jaar.
Ik weet niet hoe ze proeven, maar het ‘Game of Thrones / Diageo gehalte’ weerhoudt me ervan om ze te kopen. Wat jullie?
1 x
-
- Actief lid
Ruud2612 schreef:JeffreyRotterdam schreef:Heb een ardbeg nieuwtje, de eerste 2 in deze serie waren lekker, nu is de 3e in aantocht ik denk pas volgend jaar tussen de andere 2 zat geloof ik ook een jaar.
Ik weet niet hoe ze proeven, maar het ‘Game of Thrones / Diageo gehalte’ weerhoudt me ervan om ze te kopen. Wat jullie?
Dat stukje marketing heeft het idd maar de eerste en 2e expressie van de serie vond ik wel lekker, wel aan de prijs maar het is tenminste geen NAS die voor dezelfde prijs gaat.
0 x
-
- Actief lid
De Ardbeg 17 years old, is te koop in Nederland voor €190.
Hij gaat over de toonbank als een Ardbeg Committee Exclusive, en hij is chill filtered en 40%.
Ik ben als (Ardbeg liefhebber) niet heel er happig op deze uitgave maar ben wel benieuwd wie van jullie hem wel gaat kopen/proeven, en wat jullie ervan vinden.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/260781
Hij gaat over de toonbank als een Ardbeg Committee Exclusive, en hij is chill filtered en 40%.
Ik ben als (Ardbeg liefhebber) niet heel er happig op deze uitgave maar ben wel benieuwd wie van jullie hem wel gaat kopen/proeven, en wat jullie ervan vinden.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/260781
0 x
-
- Moderator
Misschien over een tijdje ook voor een fractie van de prijs weer te krijgen?
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”