nick.hildebrand schreef:Deze was dit jaar weer genieten! Wat een pareltjes zaten erbij. Er gaat weer veel moois komen. Een ieder alvast succes met het bemachtigen van flesjes hahah!
Het was idd een topper! De volgende drams mogen proeven:
Springbank 18 voor 2024 (100% Bourbon)
Kilkerran 16 voor 2024
Springbank 8 Local Barley voor 2024 (50-50 Bourbon Sherry)
Springbank 10 Sherry Wood Series voor 2024 (Amontillado)
Springbank 20 voor de Society in 2024 (Fresh Port)
Longrow 100 Proof voor 2025 (Refill Pinot Noir, wordt geloof ik een regular release en vervangt de Longrow Red series)
Wat ik wel vond tegenvallen, en wat niks te maken had met Springbank of de mensen van Vonk: er werd mij echt te veel gezeken door Society members die, voor hun gevoel, niet genoeg toegang krijgen tot bijzondere flessen. Ik kan me voorstellen dat het irritant is, maar vriend deze andere 59 mensen zijn niet naar deze proeverij gekomen om 10 minuten lang te horen dat jij, na volgens eigen zeggen vele jaren er veel aan te hebben gehad voor een eenmalige betaling van 15 jaar nu niet genoeg als het meest speciale jongetje uit de klas wordt behandeld. Het is de FOMO ikke-ikke-ikke kant van Whisky (en veel andere hobbies) die ik lelijk vind.
Ok, genoeg gezeurd. Een tippie voor de Belgische vrienden (en mensen met een maat in Belgie waar ze flessen naartoe kunnen sturen): Broekmans heeft wat Springbank 18 uit 2021 voor een niet al te gekke prijs beschikbaar buiten hun gebruikelijke loyalty token programma om
https://www.broekmans.be/nl/shop/produc ... batch-2021