Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 08 Jul 2024, 17:38

whisky4wood schreef:Prijzen die mijn slijter vroeg (verleden tijd, merendeel is al weg)….

Springbank 10 jaar € 59,99
Springbank 12 jaar CS € 84,99
Springbank 15 jaar € 94,99
Springbank 30 € 1275,-
Campbeltown Loch € 49,99
Longrow Peated € 59,99
Longrow Red 7 jaar € 99,99
Kilkerran Heavily Peated Batch 10 € 60,99

Zijn die net binnen gekomen?
0 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 08 Jul 2024, 23:17

Ruud2612 schreef:
whisky4wood schreef:Prijzen die mijn slijter vroeg (verleden tijd, merendeel is al weg)….

Springbank 10 jaar € 59,99
Springbank 12 jaar CS € 84,99
Springbank 15 jaar € 94,99
Springbank 30 € 1275,-
Campbeltown Loch € 49,99
Longrow Peated € 59,99
Longrow Red 7 jaar € 99,99
Kilkerran Heavily Peated Batch 10 € 60,99

Zijn die net binnen gekomen?

Dit was van de slijter vorige week van de laatste uitgifte. Longrow red is pinot Noir. Dus ja die zijn net binnengekomen, maar ook al weer weg hoor. Ik post het alleen zodat anderen een idee hebben van wat de flessen kunnen of mogen kosten. Om te vergelijken zeg maar.
3 x
Afbeelding

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 10 Jul 2024, 14:38

Iemand de nieuwe 12CS al geproefd ?
70%B/30%Sh lijkt me geen verkeerd mengsel ;)
0 x

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 10 Jul 2024, 14:46

DvdB schreef:Iemand de nieuwe 12CS al geproefd ?
70%B/30%Sh lijkt me geen verkeerd mengsel ;)

Helaas nog niet, maar is ook op geen enkele plek te krijgen voor een fatsoenlijke prijs.

Tips zijn van harte welkom :hoedaf
0 x

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 15 Jul 2024, 12:09

Springbank Society tastings in Zaandam en Zaltbommel op 2 en 3 augustus. Ik heb mijn kaartje voor Zaandam bij Vonk alvast gekocht :)

Hier de link voor Zaandam: https://www.eventbrite.co.uk/e/amsterda ... tdtcreator

En voor Zaltbommel: https://www.eventbrite.co.uk/e/zaltbomm ... tdtcreator

Ik heb ook even gemaild met Springbank voor de zekerheid, je mag gewoon als non-society member kaartjes kopen. Vorig jaar vond ik het erg leuk, zin in weer!
3 x

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 19 Jul 2024, 11:31

Iain87 schreef:Springbank Society tastings in Zaandam en Zaltbommel op 2 en 3 augustus. Ik heb mijn kaartje voor Zaandam bij Vonk alvast gekocht :)

Hier de link voor Zaandam: https://www.eventbrite.co.uk/e/amsterda ... tdtcreator

Ik heb ook even gemaild met Springbank voor de zekerheid, je mag gewoon als non-society member kaartjes kopen. Vorig jaar vond ik het erg leuk, zin in weer!

Hier kaarten voor de zaterdag in Zaltbommel en ook zeker zin in!

Qua OV vanuit het oosten is dit een stuk beter te doen dan Zaandam dus blij met deze locatie. En ondanks dat het de vorige keer zeker gezellig was (en dat het uiteindelijk om de meer dan prima whisky draait) vond ik de locatie nou niet echt om over naar huis te schrijven. Maar misschien was het juist de insteek om het in de typische oldschool/no-nonsense stijl van Springbank te houden, in dat geval is het een uitstekende plek :D

Hoe dan ook een leuk evenement en een aanrader (voor beide zijn er nog enkele kaarten beschikbaar).
2 x

AndyDelft
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 25 Jul 2024, 15:04

Deze net binnen. Ik weet het, niet de goedkoopste samples, maar fijn om een eigen tasting te kunnen houden. :nat

SBpack2024.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
8 x
Andy
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 25 Jul 2024, 19:40

AndyDelft schreef:Deze net binnen. Ik weet het, niet de goedkoopste samples, maar fijn om een eigen tasting te kunnen houden. :nat

SBpack2024.JPG

Zelf paar jaar terug zo'n setje gehad, van spul dat nog uit moest komen. Leuk om te proeven, maar teveel wat niet mijn ding was. Toen deden ze er ook een online tasting mee.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

nick.hildebrand
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor nick.hildebrand » 13 Aug 2024, 21:49

Sander79 schreef:
Iain87 schreef:Springbank Society tastings in Zaandam en Zaltbommel op 2 en 3 augustus. Ik heb mijn kaartje voor Zaandam bij Vonk alvast gekocht :)

Hier kaarten voor de zaterdag in Zaltbommel en ook zeker zin in!

Qua OV vanuit het oosten is dit een stuk beter te doen dan Zaandam dus blij met deze locatie. En ondanks dat het de vorige keer zeker gezellig was (en dat het uiteindelijk om de meer dan prima whisky draait) vond ik de locatie nou niet echt om over naar huis te schrijven. Maar misschien was het juist de insteek om het in de typische oldschool/no-nonsense stijl van Springbank te houden, in dat geval is het een uitstekende plek :D

Hoe dan ook een leuk evenement en een aanrader (voor beide zijn er nog enkele kaarten beschikbaar).

Deze was dit jaar weer genieten! Wat een pareltjes zaten erbij. Er gaat weer veel moois komen. Een ieder alvast succes met het bemachtigen van flesjes hahah!
2 x

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 14 Aug 2024, 14:32

nick.hildebrand schreef:

Deze was dit jaar weer genieten! Wat een pareltjes zaten erbij. Er gaat weer veel moois komen. Een ieder alvast succes met het bemachtigen van flesjes hahah!

Het was idd een topper! De volgende drams mogen proeven:

Springbank 18 voor 2024 (100% Bourbon)
Kilkerran 16 voor 2024
Springbank 8 Local Barley voor 2024 (50-50 Bourbon Sherry)
Springbank 10 Sherry Wood Series voor 2024 (Amontillado)
Springbank 20 voor de Society in 2024 (Fresh Port)
Longrow 100 Proof voor 2025 (Refill Pinot Noir, wordt geloof ik een regular release en vervangt de Longrow Red series)

Wat ik wel vond tegenvallen, en wat niks te maken had met Springbank of de mensen van Vonk: er werd mij echt te veel gezeken door Society members die, voor hun gevoel, niet genoeg toegang krijgen tot bijzondere flessen. Ik kan me voorstellen dat het irritant is, maar vriend deze andere 59 mensen zijn niet naar deze proeverij gekomen om 10 minuten lang te horen dat jij, na volgens eigen zeggen vele jaren er veel aan te hebben gehad voor een eenmalige betaling van 15 jaar nu niet genoeg als het meest speciale jongetje uit de klas wordt behandeld. Het is de FOMO ikke-ikke-ikke kant van Whisky (en veel andere hobbies) die ik lelijk vind.

Ok, genoeg gezeurd. Een tippie voor de Belgische vrienden (en mensen met een maat in Belgie waar ze flessen naartoe kunnen sturen): Broekmans heeft wat Springbank 18 uit 2021 voor een niet al te gekke prijs beschikbaar buiten hun gebruikelijke loyalty token programma om https://www.broekmans.be/nl/shop/produc ... batch-2021
2 x

nick.hildebrand
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor nick.hildebrand » 14 Aug 2024, 14:51

Iain87 schreef:
nick.hildebrand schreef:

Het was idd een topper! De volgende drams mogen proeven:

Springbank 18 voor 2024 (100% Bourbon)
Kilkerran 16 voor 2024
Springbank 8 Local Barley voor 2024 (50-50 Bourbon Sherry)
Springbank 10 Sherry Wood Series voor 2024 (Amontillado)
Springbank 20 voor de Society in 2024 (Fresh Port)
Longrow 100 Proof voor 2025 (Refill Pinot Noir, wordt geloof ik een regular release en vervangt de Longrow Red series)

Wat ik wel vond tegenvallen, en wat niks te maken had met Springbank of de mensen van Vonk: er werd mij echt te veel gezeken door Society members die, voor hun gevoel, niet genoeg toegang krijgen tot bijzondere flessen. Ik kan me voorstellen dat het irritant is, maar vriend deze andere 59 mensen zijn niet naar deze proeverij gekomen om 10 minuten lang te horen dat jij, na volgens eigen zeggen vele jaren er veel aan te hebben gehad voor een eenmalige betaling van 15 jaar nu niet genoeg als het meest speciale jongetje uit de klas wordt behandeld. Het is de FOMO ikke-ikke-ikke kant van Whisky (en veel andere hobbies) die ik lelijk vind.

Ok, genoeg gezeurd. Een tippie voor de Belgische vrienden (en mensen met een maat in Belgie waar ze flessen naartoe kunnen sturen): Broekmans heeft wat Springbank 18 uit 2021 voor een niet al te gekke prijs beschikbaar buiten hun gebruikelijke loyalty token programma om https://www.broekmans.be/nl/shop/produc ... batch-2021

Owh, ik was in Zaltbommel en daar geen gezeur gehad. Kregen zelfs van Bram een extra dram buiten de tasting om, een Longrow 10yo 100 Proof, gebotteld in 2010 voor 20th Anniversary of the Usquebaugh Society WB15952). Was genieten en echt enorm gezellig.
2 x

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 14 Aug 2024, 14:56

nick.hildebrand schreef:Owh, ik was in Zaltbommel en daar geen gezeur gehad. Kregen zelfs van Bram een extra dram buiten de tasting om, een Longrow 10yo 100 Proof, gebotteld in 2010 voor 20th Anniversary of the Usquebaugh Society WB15952). Was genieten en echt enorm gezellig.

Klinkt als een top dram!

Begrijp me niet verkeerd, het was in Zaandam ook een top proeverij en het meerendeel van de tijd waren de zeurders (maximaal 4 a 5 man) niet aan het woord. Het is gewoon iets waar ik op afknap en past niet bij de sfeer. Echt een top proeverij verder, blij dat ik kon gaan!
1 x

AndyDelft
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 14 Aug 2024, 16:34

Vandaag deze in de verkoop bij Springbank zelf. Open voor iedereen.
Ging toch even kijken :?
SB Travis.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x
Andy
Afbeelding

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 14 Aug 2024, 18:57

AndyDelft schreef:Vandaag deze in de verkoop bij Springbank zelf. Open voor iedereen.
Ging toch even kijken :?
SB Travis.JPG

Net te laat.. :gnif
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Aug 2024, 20:04

Ruud2612 schreef:[Net te laat.. :gnif
Pechvogel.

Toch wel jammer deze ontwikkeling. Maar het blijft moeilijk de roem te weerstaan.Ook voor de laatste Mohikaan.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”