(Whisky Exclusive en de Helm) prijzen staan van 2750 resp 2995 voor de SB30
.Dirk
.DvdB schreef:Nou .. ik weet niet wat een Engelse Pond de laatste tijd moet opbrengen. Ik zie op WB bij 2 Nederlandse vlaggetjes
(Whisky Exclusive en de Helm) prijzen staan van 2750 resp 2995 voor de SB30![]()
.
Dirk

DvdB schreef:Nou .. ik weet niet wat een Engelse Pond de laatste tijd moet opbrengen. Ik zie op WB bij 2 Nederlandse vlaggetjes
(Whisky Exclusive en de Helm) prijzen staan van 2750 resp 2995 voor de SB30![]()
.
Dirk
DvdB schreef:Nou .. ik weet niet wat een Engelse Pond de laatste tijd moet opbrengen. Ik zie op WB bij 2 Nederlandse vlaggetjes
.
Dirk

whisky4wood schreef:Bij de slijter “om de hoek” wederom 1300 en 1433 euro. Allebei 1 fles en weg voor je tot 10 kan tellen. “Koopje” in vergelijking met slijterij online. Bij VONK online 2200 en ook weg. Sample van 3cl moet dan al gauw 65-70 euro kosten bij een fles van 1300 - 1400 euro ex glaswerk en verzenden. Is best wel wat.

Cor - Vinabc schreef:Zolang velen van die gekke toeren blijven uithalen, zal de prijs zeker niet dalen. Als we kopen wat we echt willen drinken, is het euvel snel verholpen.

whisky4wood schreef:Bij de slijter “om de hoek” wederom 1300 en 1433 euro. Allebei 1 fles en weg voor je tot 10 kan tellen. “Koopje” in vergelijking met slijterij online. Bij VONK online 2200 en ook weg. Sample van 3cl moet dan al gauw 65-70 euro kosten bij een fles van 1300 - 1400 euro ex glaswerk en verzenden. Is best wel wat.

Ardking schreef:Tijdens de barley to bottle Tour bij Springbank begonnen met een 23 jarige Hazelburn, in een warehouse een 31 jarige Springbank en 28 jarige Longrow op straight from the cask, wat een drams (niet nadenken wat zoiets zou moeten kosten maar genieten!)
whisky4wood schreef:Ardking schreef:Tijdens de barley to bottle Tour bij Springbank begonnen met een 23 jarige Hazelburn, in een warehouse een 31 jarige Springbank en 28 jarige Longrow op straight from the cask, wat een drams (niet nadenken wat zoiets zou moeten kosten maar genieten!)
Volgens mij is deze tour alleen al een behoorlijke aanslag op de portemonnee, dus ik vind het niet meer dan terecht dat je bijzondere whisky krijgt te proeven en niet de core range. Ik hoop dat ze goed waren. Heb je nog een bijzondere blend gemaakt? Volgens mij hoort dat ook bij deze tour. Ben benieuwd.

Ardking schreef:whisky4wood schreef:Ardking schreef:Tijdens de barley to bottle Tour bij Springbank begonnen met een 23 jarige Hazelburn, in een warehouse een 31 jarige Springbank en 28 jarige Longrow op straight from the cask, wat een drams (niet nadenken wat zoiets zou moeten kosten maar genieten!)
Volgens mij is deze tour alleen al een behoorlijke aanslag op de portemonnee, dus ik vind het niet meer dan terecht dat je bijzondere whisky krijgt te proeven en niet de core range. Ik hoop dat ze goed waren. Heb je nog een bijzondere blend gemaakt? Volgens mij hoort dat ook bij deze tour. Ben benieuwd.
Klopt wat je zegt, is met 250 pond zeker duur. De Tour werd gedaan door 2 oude bazen die er tig jaren hebben gewerkt en hadden heerlijke cynische humor.
Onvoorstelbaar dat uit zo’n oude meuk distilleerderij zulke heerlijke whisky komt.
De zelfgemaakte blend was echt een leuk proces om te doen. Wij hebben tijdens deze trip bewust voor gekozen om overal warehouse tastings of wandeling tour (Laphroaig) te maken om tijdens de Springbank Tour de uitleg te krijgen over het gehele proces.
Was het het waard dat geld: Jaaaaazekerssss!

whisky4wood schreef:Ardking schreef:whisky4wood schreef:
Klopt wat je zegt, is met 250 pond zeker duur. De Tour werd gedaan door 2 oude bazen die er tig jaren hebben gewerkt en hadden heerlijke cynische humor.
Onvoorstelbaar dat uit zo’n oude meuk distilleerderij zulke heerlijke whisky komt.
De zelfgemaakte blend was echt een leuk proces om te doen. Wij hebben tijdens deze trip bewust voor gekozen om overal warehouse tastings of wandeling tour (Laphroaig) te maken om tijdens de Springbank Tour de uitleg te krijgen over het gehele proces.
Was het het waard dat geld: Jaaaaazekerssss!
Maak je bij de blend gebruik van Hazelburn, longrow en Springbank of is het alleen Springbank. Welke leeftijd is dan de blend eigenlijk? Gewoon nieuwsgierig. Deze tour staat op mijn bucket-list. Dromen mag altijd.
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten