Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor DvdB » 19 Jun 2023, 15:22

Nou .. ik weet niet wat een Engelse Pond de laatste tijd moet opbrengen ;). Ik zie op WB bij 2 Nederlandse vlaggetjes
(Whisky Exclusive en de Helm) prijzen staan van 2750 resp 2995 voor de SB30 :HitHead :HitHead.

Dirk
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 19 Jun 2023, 16:02

DvdB schreef:Nou .. ik weet niet wat een Engelse Pond de laatste tijd moet opbrengen ;). Ik zie op WB bij 2 Nederlandse vlaggetjes
(Whisky Exclusive en de Helm) prijzen staan van 2750 resp 2995 voor de SB30 :HitHead :HitHead.

Dirk

Koooopje!
1 x
Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 19 Jun 2023, 18:08

DvdB schreef:Nou .. ik weet niet wat een Engelse Pond de laatste tijd moet opbrengen ;). Ik zie op WB bij 2 Nederlandse vlaggetjes

Dirk

Omgerekend €995,52 op moment van schrijven. Geen idee welke kosten er dan nog bij komen, maar zal toch onder de €1100 totaal moeten zijn?!

De vorige SB30 kostte bij twee slijters respectievelijk 1300 en 1400 euro. Ben benieuwd wat het nu gaat worden.
0 x
Afbeelding

brayen27
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor brayen27 » 19 Jun 2023, 23:11

Dirk

Beetje voorzichtig nu, maar flippen noemen ze dat!
1 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 01 Jul 2023, 12:02

Bij de slijter “om de hoek” wederom 1300 en 1433 euro. Allebei 1 fles en weg voor je tot 10 kan tellen. “Koopje” in vergelijking met slijterij online. Bij VONK online 2200 en ook weg. Sample van 3cl moet dan al gauw 65-70 euro kosten bij een fles van 1300 - 1400 euro ex glaswerk en verzenden. Is best wel wat.
1 x
Afbeelding

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 01 Jul 2023, 14:15

whisky4wood schreef:Bij de slijter “om de hoek” wederom 1300 en 1433 euro. Allebei 1 fles en weg voor je tot 10 kan tellen. “Koopje” in vergelijking met slijterij online. Bij VONK online 2200 en ook weg. Sample van 3cl moet dan al gauw 65-70 euro kosten bij een fles van 1300 - 1400 euro ex glaswerk en verzenden. Is best wel wat.

Is best wel veel.
Ik blijf het ongelooflijk vinden.
Groet Cor
1 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 01 Jul 2023, 21:05

Zolang velen van die gekke toeren blijven uithalen, zal de prijs zeker niet dalen. Als we kopen wat we echt willen drinken, is het euvel snel verholpen.
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 01 Jul 2023, 21:47

Cor - Vinabc schreef:Zolang velen van die gekke toeren blijven uithalen, zal de prijs zeker niet dalen. Als we kopen wat we echt willen drinken, is het euvel snel verholpen.

Eens…andersom: als ik drink wat ik echt koop, heb ik echt een probleem. Maar dan zou het geen hobby meer zijn.
7 x
Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 02 Jul 2023, 12:52

whisky4wood schreef:Bij de slijter “om de hoek” wederom 1300 en 1433 euro. Allebei 1 fles en weg voor je tot 10 kan tellen. “Koopje” in vergelijking met slijterij online. Bij VONK online 2200 en ook weg. Sample van 3cl moet dan al gauw 65-70 euro kosten bij een fles van 1300 - 1400 euro ex glaswerk en verzenden. Is best wel wat.

1300 en 1433 is nog redelijk in de buurt van wat je betaalt als je bij de Society was ingeloot.
0 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 16 Jul 2023, 13:49

Tijdens de barley to bottle Tour bij Springbank begonnen met een 23 jarige Hazelburn, in een warehouse een 31 jarige Springbank en 28 jarige Longrow op straight from the cask, wat een drams (niet nadenken wat zoiets zou moeten kosten maar genieten!)
9 x
"Volo et Valeo"

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 17 Jul 2023, 16:37

Ardking schreef:Tijdens de barley to bottle Tour bij Springbank begonnen met een 23 jarige Hazelburn, in een warehouse een 31 jarige Springbank en 28 jarige Longrow op straight from the cask, wat een drams (niet nadenken wat zoiets zou moeten kosten maar genieten!)

Volgens mij is deze tour alleen al een behoorlijke aanslag op de portemonnee, dus ik vind het niet meer dan terecht dat je bijzondere whisky krijgt te proeven en niet de core range. Ik hoop dat ze goed waren. Heb je nog een bijzondere blend gemaakt? Volgens mij hoort dat ook bij deze tour. Ben benieuwd.
2 x
Afbeelding

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 18 Jul 2023, 10:12

whisky4wood schreef:
Ardking schreef:Tijdens de barley to bottle Tour bij Springbank begonnen met een 23 jarige Hazelburn, in een warehouse een 31 jarige Springbank en 28 jarige Longrow op straight from the cask, wat een drams (niet nadenken wat zoiets zou moeten kosten maar genieten!)

Volgens mij is deze tour alleen al een behoorlijke aanslag op de portemonnee, dus ik vind het niet meer dan terecht dat je bijzondere whisky krijgt te proeven en niet de core range. Ik hoop dat ze goed waren. Heb je nog een bijzondere blend gemaakt? Volgens mij hoort dat ook bij deze tour. Ben benieuwd.

Klopt wat je zegt, is met 250 pond zeker duur. De Tour werd gedaan door 2 oude bazen die er tig jaren hebben gewerkt en hadden heerlijke cynische humor.
Onvoorstelbaar dat uit zo’n oude meuk distilleerderij zulke heerlijke whisky komt.
De zelfgemaakte blend was echt een leuk proces om te doen. Wij hebben tijdens deze trip bewust voor gekozen om overal warehouse tastings of wandeling tour (Laphroaig) te maken om tijdens de Springbank Tour de uitleg te krijgen over het gehele proces.
Was het het waard dat geld: Jaaaaazekerssss!
6 x
"Volo et Valeo"

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 18 Jul 2023, 19:48

Ardking schreef:
whisky4wood schreef:

Klopt wat je zegt, is met 250 pond zeker duur. De Tour werd gedaan door 2 oude bazen die er tig jaren hebben gewerkt en hadden heerlijke cynische humor.
Onvoorstelbaar dat uit zo’n oude meuk distilleerderij zulke heerlijke whisky komt.
De zelfgemaakte blend was echt een leuk proces om te doen. Wij hebben tijdens deze trip bewust voor gekozen om overal warehouse tastings of wandeling tour (Laphroaig) te maken om tijdens de Springbank Tour de uitleg te krijgen over het gehele proces.

Maak je bij de blend gebruik van Hazelburn, longrow en Springbank of is het alleen Springbank. Welke leeftijd is dan de blend eigenlijk? Gewoon nieuwsgierig. Deze tour staat op mijn bucket-list. Dromen mag altijd.
0 x
Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 19 Jul 2023, 11:25

whisky4wood schreef:
Ardking schreef:
whisky4wood schreef:

Maak je bij de blend gebruik van Hazelburn, longrow en Springbank of is het alleen Springbank. Welke leeftijd is dan de blend eigenlijk? Gewoon nieuwsgierig. Deze tour staat op mijn bucket-list. Dromen mag altijd.

Alleen Springbank. En in leeftijd een range van pakweg 10 tot 15 jaar oud. Veel ouder of jonger zit er niet bij (bij ons niet iig). Het leuke element is niet zozeer de leeftijd, maar type vat. En dat je er 6 krijgt te proeven voor de blend. Dat was bij ons gerijpt op: Bourbon, Sauternes, Port, Rum, Oloroso, PX.

Beste speltip is denk ik: alles proeven. Meerdere blends maken. En van je definitieve blend wat teveel (je mag namelijk nog een flinke borrel meenemen naar de washback naderhand.
1 x

AndyDelft
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 07 Aug 2023, 21:52

Voor Springbank lovers...
Springbnk tasting.JPG
Springbnk tasting.JPG (135.02 KiB) 696 keer bekeken

Ik ben er bij :nat :D
0 x
Andy