Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Daan » 24 Jan 2023, 19:35

Reichenbach schreef:
Ruud2612 schreef:Iemand een idee wanneer er weer een exemplaar van de 28 tot 33 yo uitkomt?

Toch wel typerend dat er bijna 10 maanden tussen dit bericht en het voorgaande zit. Glendronach, ooit een grote voor de liefhebbers.

Wat mij betreft nog steeds een grote, maar niet voor wat er nu op de markt komt. Maar dat neemt niet weg dat de situatie (gelukkig) nog niet eens in de buurt komt van hoe erg het is voor mensen die vroeger Macallan-fan zijn geweest. Van GlenDronach is echt nog wel goed spul te krijgen hier en daar, weliswaar voor opgelopen prijzen maar niet van het niveau wat men nu vraagt voor de batch 18/19 flessen zeg maar. Zo heb ik laatst nog een Allardice (uit 2014) gevonden voor rond de 160 euro, wat zeker aan de prijs is, maar het wat mij betreft waard is voor zo'n knaller.

De reden dat het in dit topic zo stil is, is wel een teken aan de wand. Er komt gewoon niks (betaalbaars) meer uit de laatste maanden.
Dus ik zie wel met lede ogen aan dat mijn favo distillery stervende is.
4 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 25 Jan 2023, 12:02

Daan schreef:
Reichenbach schreef:
Ruud2612 schreef:Iemand een idee wanneer er weer een exemplaar van de 28 tot 33 yo uitkomt?

Toch wel typerend dat er bijna 10 maanden tussen dit bericht en het voorgaande zit. Glendronach, ooit een grote voor de liefhebbers.

Wat mij betreft nog steeds een grote, maar niet voor wat er nu op de markt komt. Maar dat neemt niet weg dat de situatie (gelukkig) nog niet eens in de buurt komt van hoe erg het is voor mensen die vroeger Macallan-fan zijn geweest. Van GlenDronach is echt nog wel goed spul te krijgen hier en daar, weliswaar voor opgelopen prijzen maar niet van het niveau wat men nu vraagt voor de batch 18/19 flessen zeg maar. Zo heb ik laatst nog een Allardice (uit 2014) gevonden voor rond de 160 euro, wat zeker aan de prijs is, maar het wat mij betreft waard is voor zo'n knaller.

De reden dat het in dit topic zo stil is, is wel een teken aan de wand. Er komt gewoon niks (betaalbaars) meer uit de laatste maanden.

Herkenbaar, was ook een van mijn favorieten. Toch de laatste jaren weinig meer van gekocht. Ik vond de jaarlijkse batches overigens altijd wel mooi, maar vanaf pakweg batch 15 a 16 heeft dat een enorme vlucht genomen. Ik drink voorlopig lekker op wat ik nog in de voorraad heb :)
2 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 25 Jan 2023, 12:17

Kikkerneve schreef:
Daan schreef:
Reichenbach schreef:Toch wel typerend dat er bijna 10 maanden tussen dit bericht en het voorgaande zit. Glendronach, ooit een grote voor de liefhebbers.

Herkenbaar, was ook een van mijn favorieten. Toch de laatste jaren weinig meer van gekocht. Ik vond de jaarlijkse batches overigens altijd wel mooi, maar vanaf pakweg batch 15 a 16 heeft dat een enorme vlucht genomen. Ik drink voorlopig lekker op wat ik nog in de voorraad heb :)

Zeker herkenbaar, ook hier was het de grote favoriet. Eigenlijk sinds Rachel aan het roer kwam heb ik niets meer gekocht, of het toeval was dat op dat punt juist mijn smaak veranderde, geen idee, het zou kunnen... :Scratch

Het merendeel van wat ik had heb ik dan ook verkocht. Of ik hetzelfde ga doen met de knallers die ik nog heb staan, daar ben ik nog niet uit met mezelf, waarschijnlijk gaan ze tzt ook wel weg
2 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 25 Jan 2023, 14:21

Kikkerneve schreef:Herkenbaar, was ook een van mijn favorieten. Toch de laatste jaren weinig meer van gekocht. Ik vond de jaarlijkse batches overigens altijd wel mooi, maar vanaf pakweg batch 15 a 16 heeft dat een enorme vlucht genomen. Ik drink voorlopig lekker op wat ik nog in de voorraad heb :)

Was voor mij ook precies het omslagpunt herinner ik me, volgens mij viel het grofweg samen met Rachel die het stokje overnam. Rachel nam het in maart 2017 over zie ik. Batch 16 is van maart 2018 en Batch 15 van mei 2017 (dus 2 maanden nadat ze het over nam), zou kunnen dat 15 dus al in de pijplijn zat voor haar komst. Dat lijkt me met uitzoeken, bottelen, verschepen, etc. niet een raar scenario.

Rien68 schreef:Zeker herkenbaar, ook hier was het de grote favoriet. Eigenlijk sinds Rachel aan het roer kwam heb ik niets meer gekocht, of het toeval was dat op dat punt juist mijn smaak veranderde, geen idee, het zou kunnen... :Scratch
Het merendeel van wat ik had heb ik dan ook verkocht.

Het profiel stond je niet meer aan of? Ook vwb de Billy Walker periode bottelingen?
Dat heb ik niet vaak gehoord eigenlijk. (of iemand stapt compleet over van peated naar sherry of sherry naar bourbon bijv.)

Rien68 schreef: Of ik hetzelfde ga doen met de knallers die ik nog heb staan, daar ben ik nog niet uit met mezelf, waarschijnlijk gaan ze tzt ook wel weg

Mocht het zover komen, denk dan aan je vrinden op het forum :gnif
2 x

Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 25 Jan 2023, 15:53

Daan schreef:
Kikkerneve schreef:Herkenbaar, was ook een van mijn favorieten. Toch de laatste jaren weinig meer van gekocht. Ik vond de jaarlijkse batches overigens altijd wel mooi, maar vanaf pakweg batch 15 a 16 heeft dat een enorme vlucht genomen. Ik drink voorlopig lekker op wat ik nog in de voorraad heb :)

Was voor mij ook precies het omslagpunt herinner ik me, volgens mij viel het grofweg samen met Rachel die het stokje overnam. Rachel nam het in maart 2017 over zie ik. Batch 16 is van maart 2018 en Batch 15 van mei 2017 (dus 2 maanden nadat ze het over nam), zou kunnen dat 15 dus al in de pijplijn zat voor haar komst. Dat lijkt me met uitzoeken, bottelen, verschepen, etc. niet een raar scenario.

Rien68 schreef:Zeker herkenbaar, ook hier was het de grote favoriet. Eigenlijk sinds Rachel aan het roer kwam heb ik niets meer gekocht, of het toeval was dat op dat punt juist mijn smaak veranderde, geen idee, het zou kunnen... :Scratch
Het merendeel van wat ik had heb ik dan ook verkocht.

Het profiel stond je niet meer aan of? Ook vwb de Billy Walker periode bottelingen?
Dat heb ik niet vaak gehoord eigenlijk. (of iemand stapt compleet over van peated naar sherry of sherry naar bourbon bijv.)

Rien68 schreef: Of ik hetzelfde ga doen met de knallers die ik nog heb staan, daar ben ik nog niet uit met mezelf, waarschijnlijk gaan ze tzt ook wel weg

Mocht het zover komen, denk dan aan je vrinden op het forum :gnif

Ik denk dat in mijn geval ik vooral vond dat de boel (relatief) te duur werd. Of ik ook echt vind dat de kwaliteit daarna minder werd kan ik nog niet zeggen. Kan ook nog samen vallen met smaakverandering van mijn kant, ik ben wat meer peated gaan drinken met de jaren.
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 25 Jan 2023, 17:22

De prijs/kwaliteit verhouding speelt zeker mee, de Parliament ging met stappen achteruit imo.
Om over de komst van de nieuwe Revival maar te zwijgen...

Ik denk dat ik gewoon uitgekeken raak op een bepaald moment, dat was in het begin met peated ook zo.
Toen kocht ik zoveel mogelijk peat en opeens was ik toe aan wat anders, dat werd sherry. Ook veel van gekocht en nu dus mss wel verzadigd.
Tegenwoordig pak ik bijna altijd bourbon of Campbeltown peat muv de samples dat is gewoon nog altijd pakken en proeven, niks uitzoeken :bigsmile
1 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 25 Jan 2023, 19:54

Daan schreef:
Rien68 schreef:North Star komt eerdaags met een 31yo volgens hun site/FB

Ik dacht nog even snel "wat moet dat wel niet kosten, een arm en een been?"

Blijkbaar is je eerste kind ook een optie (van de FB pagina, opmerking van NSS):
"Well I had to sell my first born to make this work" :P

Hij is zonet verschenen bij Royal Mile Whiskies - voor de luttele som van £1695 in pre-order, dus lees en schrijf een kleine €2000. :P
2 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 26 Jan 2023, 06:12

Casketje schreef:Hij is zonet verschenen bij Royal Mile Whiskies - voor de luttele som van £1695 in pre-order, dus lees en schrijf een kleine €2000. :P

ik_was_er_al_bang_voor_919487148.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
3 x

Afbeelding

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 26 Jan 2023, 08:00

BFYB! FOMO! F5! AAO! :P
2 x
Afbeelding

Het Whisky Forum Thuisfestival
HWF Thuisfestival SubForum

cor0566
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 26 Jan 2023, 14:36

Ongelooflijk dat ie toch weer verkocht gaat worden.
:violin :violin
Groet Cor
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”