Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
- defeatless
- Moderator

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
Hazelburn is gemaakt van ongeturfde mout, maar dat het nog steeds een lichte rooksmaak heeft, dat wordt meteen duidelijk bij een bezoek.
Ze mouten daar de boel allemaal zelf, als de kiln aanstaat, dan is de hele boel onder de rook en de leidingen worden maar eens per jaar gespoeld.
Dus dan blijft er wel eens een fenol plakken inderdaad.
Ze mouten daar de boel allemaal zelf, als de kiln aanstaat, dan is de hele boel onder de rook en de leidingen worden maar eens per jaar gespoeld.
Dus dan blijft er wel eens een fenol plakken inderdaad.
1 x
Even een serieuze vraag, ik ben door de zwangerschap van mijn vrouw en geboorte van de dochter al meer als een jaar uit de Whisk(e)y.
Nu wou ik mijn voorraad weer gaan aanvullen en zat ik naar Springbank te kijken, de 15yo kost wel bijna 200 euro nu!! Kan iemand mij uitleggen waarom? (De mijn staat nog ongeopend in de kast en durf hem eigenlijk niet meer te openen
)
Nu wou ik mijn voorraad weer gaan aanvullen en zat ik naar Springbank te kijken, de 15yo kost wel bijna 200 euro nu!! Kan iemand mij uitleggen waarom? (De mijn staat nog ongeopend in de kast en durf hem eigenlijk niet meer te openen
0 x
- defeatless
- Moderator

Vaak ben je te bang. Voor het antwoord op jouw vraag verwijs ik je verder terug naar je gebruikersnaam.
Of je leest even de afgelopen twee pagina's door.
Of je leest even de afgelopen twee pagina's door.
6 x
Je koopt wel eens een fles voor zeg 5 à 6 tientjes en na het verloop van tijd is de waarde op WB het vijfvoudige of nog gekker
De inhoud van de fles verandert niet en je aanschafprijs van toen ook niet.
Ik heb begin dit jaar zo'n soort fles meegenomen naar een BYOB. Lekker wat glaasjes rondgeschonken en geouwehoerd over whisky(s).
Helaas gaat er tegenwoordig steeds meer de fles in om er zelden tot nooit meer uit te komen
Dirk
De inhoud van de fles verandert niet en je aanschafprijs van toen ook niet.
Ik heb begin dit jaar zo'n soort fles meegenomen naar een BYOB. Lekker wat glaasjes rondgeschonken en geouwehoerd over whisky(s).
Helaas gaat er tegenwoordig steeds meer de fles in om er zelden tot nooit meer uit te komen

Dirk
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Of je bewaart de fles nog 18 jaar en je kan de studie van je dochter er mee bekostigen.
Springbank is blijkbaar de zwarte tulp in whiskyland.
Overigens gefeliciteerd met die aanwinst, je dochter dan in het bijzonder.
Springbank is blijkbaar de zwarte tulp in whiskyland.
Overigens gefeliciteerd met die aanwinst, je dochter dan in het bijzonder.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Xqlusive schreef:Even een serieuze vraag, ik ben door de zwangerschap van mijn vrouw en geboorte van de dochter al meer als een jaar uit de Whisk(e)y.
Nu wou ik mijn voorraad weer gaan aanvullen en zat ik naar Springbank te kijken, de 15yo kost wel bijna 200 euro nu!! Kan iemand mij uitleggen waarom? (De mijn staat nog ongeopend in de kast en durf hem eigenlijk niet meer te openen)
Deze fles kost geen €200. Sommige #€$@ vragen dat ervoor, maar dat betekent nog niet dat dit de nieuwe prijs hoeft te zijn. Voor minder dan de helft kan je m ook m ook nog krijgen. Maar wat er ook wordt geschreven; boeit het wat anderen er voor vragen? Als jij er €70 voor hebt betaald (of wat dan ook), kurk er af en genieten. Spul smaakt niet anders als ie €200 kost en ook niet bij €300.
10 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Cor - Vinabc schreef: Sommige #€$@ vragen dat ervoor.....
Name & shame Cor! Graag! Ik pak alvast de popcorn erbij
Xqlusive schreef:Voorlopig blijft hij nog even dicht.
Gratis investeringsadvies opgedaan?

3 x
-
whisky4wood
- Senior

De 21 jarig SB was €309. Kreeg ik vorige week binnen. En de 18 was €158. Ik kon nog kiezen tussen de 18SB of de 18 longrow, maar peated en 100% sherry? Ik weet niet of ik daar echt van hou. Daarom toch maar save met de SB18.
0 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Fat Bastard! schreef:Cor - Vinabc schreef: Sommige #€$@ vragen dat ervoor.....
Name & shame Cor! Graag! Ik pak alvast de popcorn erbij
Nou..... Lees even de berichten terug, dan wordt dit bedrag genoemd (maar niet door mij).... Maar op feestboek ook een post gezien waar men vrolijk er op los ging toen een slijter dergelijke bedragen vroeg (of vraagt, weet niet of ze al verkocht zijn).
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
- Reichenbach
- Moderator

Ralfy gaat weer ouderwets los over Springbank:
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Xqlusive schreef:Duidelijk![]()
Voorlopig blijft hij nog even dicht.
Zo is dat! Hopen dat ie meer waard wordt.
Er zal vast een reden achter zitten, maar 'ik drink geen whisky meer omdat m'n vrouw zwanger is' is voor mij de meest bizarre reden te stoppen met whisky drinken.
4 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Oogadal schreef:Er zal vast een reden achter zitten, maar 'ik drink geen whisky meer omdat m'n vrouw zwanger is' is voor mij de meest bizarre reden te stoppen met whisky drinken.

6 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Staat toch duidelijk alleen een zwangere vrouw afgebeeld André? Ik zie niks staan dat de man ook een verbod heeft...
Je bent toch ook niet solidair met de BOB?
Je bent toch ook niet solidair met de BOB?
3 x
- defeatless
- Moderator

Weten wij veel hoe Xqlusive zich identificeert!
Misschien was hen zwanger van hun en is haar derde persoon wel 'mijn vrouw'. Wat op zich ook kortzichtig kan zijn, want man of vrouw is natuurlijk veel te kort door de bocht. We moeten het eigenlijk hebben over mensen met een baarmoeder.
Tenzij je een baarmoeder hebt, maar je jezelf identificeert als een groene broodtrommel met een oranje elastiek erom. Dan is 'mensen met een baarmoeder' weer intersectionalistisch.
Misschien was hen zwanger van hun en is haar derde persoon wel 'mijn vrouw'. Wat op zich ook kortzichtig kan zijn, want man of vrouw is natuurlijk veel te kort door de bocht. We moeten het eigenlijk hebben over mensen met een baarmoeder.
Tenzij je een baarmoeder hebt, maar je jezelf identificeert als een groene broodtrommel met een oranje elastiek erom. Dan is 'mensen met een baarmoeder' weer intersectionalistisch.
9 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”