Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Fat Bastard!
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 08 Jan 2022, 12:33

Mwoah, van Springbank zijn (of waren) er toch wel wat Indies te verkrijgen, uiteraard met name van Cadenhead maar denk maar aan die fijne bottelingen van Archives, de NSS bottelingen van een jaartje geleden, ik kan mer er ook een aantal herinneren van the Maltman en Signatory heeft in het verleden ook redelijk wat Springbank bottelingen uitgebracht.

Ook van Glen Scotia zijn er best wat Indies in omloop (geweest), met name SMWS heeft er een shitload uitgebracht.

Van Glengyle zijn er naast de eigen bottelingen alleen van Indies van Cadenhead maar dit is eigenlijk één pot nat ;)
2 x
Afbeelding

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 10 Jan 2022, 10:52

NSS en Cooperschoice hadden blended Campbelltowns. Waarin whisky van alle distillers zat.

En CA Springbank of Glengyle zie ik, net als André, niet als indie. Dat ligt sowieso allemaal door elkaar heen te rijpen daar en uiteindelijk komt het geld toch bij dezelfde baas terecht
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Jan 2022, 19:21

Harrie schreef:
Perry Veenendaal schreef:Dat geldt voor Glen Scotia en Kilkerran volgens mij ook….

Tsja, daar zeg je wat. Ze grossieren alledrie inderdaad niet in indies.
Douglas Laing zal ook best wel het nodige in zijn portfolio hebben, anders kunnen ze nooit de Gauldrons blenden.
0 x
Today's rain is tomorrow's whisky.

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 10 Jan 2022, 20:27

Hallo allen. Even een vraag. Mijn slijter heeft via iemand die aan private bottling heeft gedaan flessen van Springbank 18yo 50,2 abv Single Cask. Nu heb ik hem geproefd en hij is inderdaad heerlijk, maar hij heeft een vraagprijs van 275 euro per fles. Nu vind ik dat een heel groot verschil met een reguliere springbank van 46 abv official bottling. Zijn dit vandaag de dag normale prijzen of kan ik beter aan andere flessen mijn geld spenderen. Dit had ook bij twijfel volgende aanschaf kunnen staan, maar het gaat nu specifiek om Springbank. Het vat is een Sherry Hogshead met een aantal van 262 flessen. 2001 - 2019. Ik heb wat SB verkocht hier om ruimte te maken, maar ik weet het niet zeker. Misschien toch maar wachten op OB’s?!
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Jan 2022, 20:58

De laatste keer dat ik een 18 heb gekocht voor 120 euro was anderhalf jaar geleden. Prijzen zijn inmiddels hoger maar 275 euro is wel heel stevig.

Maar aangezien voor de OB 18 tegenwoordig ook al heel gekke prijzen worden gevraagd en betaald is 275 wel in verhouding.

Vinden we het volgend jaar vast een koopje.
0 x

DvdB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DvdB » 10 Jan 2022, 21:14

Ook SB is een dure hobby aan het worden :HitHead
€ 275 voor een 18 (CS) is en blijft een hoop geld.
Laatst gewijzigd door DvdB op 10 Jan 2022, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 10 Jan 2022, 21:19

In principe geen Indie want Springbank heeft deze zelf gebotteld. Ander etiket, maar staat als bottelaar op het etiket. Springbank wilde de flessen terugkopen, maar vast niet voor deze vraagprijs. Ga nog wel in overleg met verkoper. Wordt vervolgd.
1 x
Afbeelding

DvdB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DvdB » 10 Jan 2022, 21:20

Je heb gelijk, is geen "indie" ; heb het aangepast :cool:
1 x

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 11 Jan 2022, 11:53

Als je via je slijter normaal gesproken ook aan een 18 (of andere) OB kunt komen dan heb je voor dat bedrag meerdere mooie flessen. Maar een single cask is toch wel iets anders en wat betreft prijs misschien niet helemaal te vergelijken.

Zoals ook door anderen al gezegd wordt een Springbank er niet goedkoper op en lijkt 275 euro wat dat betreft wel een reële prijs. Belangrijkste vraag is of je het er voor over hebt op basis van wat je hebt geproefd (er vanuit gaande dat de fles open gaat :)).
0 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 11 Jan 2022, 12:55

Sander79 schreef:Als je via je slijter normaal gesproken ook aan een 18 (of andere) OB kunt komen dan heb je voor dat bedrag meerdere mooie flessen. Maar een single cask is toch wel iets anders en wat betreft prijs misschien niet helemaal te vergelijken.

Zoals ook door anderen al gezegd wordt een Springbank er niet goedkoper op en lijkt 275 euro wat dat betreft wel een reële prijs. Belangrijkste vraag is of je het er voor over hebt op basis van wat je hebt geproefd (er vanuit gaande dat de fles open gaat :)).

Ik heb hem geproefd en hij was echt heel goed. De fles is echt mooi en zonder barcode. Dat vind ik ook wel weer heel leuk. Ik ga over tot aanschaf. Heb je wel weer wat bijzonders in je kast, toch?
4 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Jan 2022, 19:04

whisky4wood schreef:...Heb je wel weer wat bijzonders in je kast, toch?
Dat is ook wel weer zo. En als je de centen er voor (over) hebt, waarom niet.

Geld is morgen nog veel minder waard dan vandaag en je kunt er tegenwoordig niet eens meer je kachel er mee aanmaken.
Afbeelding
1 x

DvdB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DvdB » 11 Jan 2022, 21:33

whisky4wood schreef: Ik ga over tot aanschaf ..

Herkenbaar. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan :D ;)
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”