Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Perry Veenendaal
Senior
Senior

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Perry Veenendaal » 17 Jun 2021, 14:57

GlenMarcus schreef:
Perry Veenendaal schreef:
Nu, in het geval van deze Springbank actie, ontvangt Springbank van zowel binnenlandse afnemers als buitenlandse afnemers
£ 90 pond.

Ik heb ballot 2 gewonnen. Betaal 45.83 pond voor de fles en dat was zonder VAT excl de verzending van 21 pond. Prijs incl VAT was voor UK 55 pond.

Ik krijg dus nog de invoerkosten maar heb geen VAT betaald.

Ik heb de factuur gecheckt en ik zie dat Springbank mij ook ex VAT heeft berekend, netjes dus!
Prijs was £ 90 en er werd 75 berekend. Klopt precies. Dus dan valt het nog wel mee.
0 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 17 Jun 2021, 17:26

GlenMarcus schreef:
Perry Veenendaal schreef:
Nu, in het geval van deze Springbank actie, ontvangt Springbank van zowel binnenlandse afnemers als buitenlandse afnemers
£ 90 pond.

Ik heb ballot 2 gewonnen. Betaal 45.83 pond voor de fles en dat was zonder VAT excl de verzending van 21 pond. Prijs incl VAT was voor UK 55 pond.

Ik krijg dus nog de invoerkosten maar heb geen VAT betaald.

Nope, die betaal je via DHL.
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Sep 2021, 21:17

Goud van oud?

Sinds de kennismaking nog steeds mijn favoriet in whiskyland.

Nu de Hazelburn in het glas die haar bestaan op deze moutvloer is begonnen:
1 x
Today's rain is tomorrow's whisky.

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 11 Sep 2021, 16:04

Ralfy blijft absoluut uniek. Als je hem voor het eerst ziet denk je echt dat hij niet spoort. Maar hij weet absoluut waar hij het over heeft. Leuke gast.

Goud van oud: hmmm. Hangt ervan af hoe je er naar kijkt. Springbank hoort absoluut tot mijn favoriete stokerijen, maar ook Springbank levert in op de kwaliteit. Heb met een paar maten hier de SB 12 #5 en #21 h2h geproefd. Resultaat: shocking. Er zat wel 2-3 WB punten verschil tussen in het voordeel van #5. En dat terwijl de #5 o.b.v. alle ratingen veel minder scoort. Dat realiseer je je niet zonder ze h2h te proeven.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 11 Sep 2021, 17:07

Erik1908 schreef:Goud van oud: hmmm. Hangt ervan af hoe je er naar kijkt. Springbank hoort absoluut tot mijn favoriete stokerijen, maar ook Springbank levert in op de kwaliteit. Heb met een paar maten hier de SB 12 #5 en #21 h2h geproefd. Resultaat: shocking. Er zat wel 2-3 WB punten verschil tussen in het voordeel van #5. En dat terwijl de #5 o.b.v. alle ratingen veel minder scoort. Dat realiseer je je niet zonder ze h2h te proeven.

Batch #21 is daarentegen wel een vreemde eend in de bijt (en voor mij ook de minste tot nu toe) met z'n Burgundy/Port finish, dus misschien niet helemaal te vergelijken met een batch #5. Ook de sherry/bourbon verhouding zijn compleet anders 45%/25% tegenover 30%/70%.

Ben benieuwd als je batch #5 h2h zou doen met bijvoorbeeld batch #22 of je dan tot een zelfde oordeel komt :nat
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Sep 2021, 17:18

Erik1908 schreef:Goud van oud: hmmm. Hangt ervan af hoe je er naar kijkt. Springbank hoort absoluut tot mijn favoriete stokerijen, maar ook Springbank levert in op de kwaliteit. Heb met een paar maten hier de SB 12 #5 en #21 h2h geproefd. Resultaat: shocking. Er zat wel 2-3 WB punten verschil tussen in het voordeel van #5. En dat terwijl de #5 o.b.v. alle ratingen veel minder scoort. Dat realiseer je je niet zonder ze h2h te proeven.
Even d4e commentaren op WB gelezen en de #21 valt wel bij meer niet in de smaak. Overigens schijf je daar zelf dat het vergelijk met #8 was. Niet dat het inhoudelijk wat uit maakt hoor!

Een mispeer kan er blijkbaar altijd tussen zitten. Ken ik deze #21 verder niet maar de 12 die ik heb gehad, zowel de oudere als de wat meer recente hebben mij altijd wel geplezierd. En ook met de 10, die ik wat vaker in huis haal, heb ik niet de ervaring dat hij minder is geworden, eerder het tegenovergestelde. Zit er wel variatie in de batches, zeker in vergelijk met een distilleerderij als Glenfiddich.
1 x

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 13 Sep 2021, 18:10

Drankgigant vraagt zo maar even €79,50 voor een Springbank 10 :|

(Voor mij als Belg zelfs €83,79) :nono

Terwijl je ze hier bij bijna iedere slijter in de buurt gewoon nog voor een dikke €50 vindt.
0 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 13 Sep 2021, 19:20

JoachimV10 schreef:Drankgigant vraagt zo maar even €79,50 voor een Springbank 10 :|

(Voor mij als Belg zelfs €83,79) :nono

Terwijl je ze hier bij bijna iedere slijter in de buurt gewoon nog voor een dikke €50 vindt.

Oeps. Da's prijzig. Blij dat ik pas nog een flesje heb aangeschaft. Dat betaalde je tot voor kort nog voor de 12y cs.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 13 Sep 2021, 20:03

Volgens mij misbruik van (hopelijk tijdelijke) leveringsproblemen vanuit Groot Brittannië?
Hier kan ik ook nog wel even vooruit dankzij een kleine voorraad (die nu wel heel waardevol wordt :bigsmile ) en anders zijn er nog wel wat alternatieven.
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 13 Sep 2021, 22:22

Erik1908 schreef:Ralfy blijft absoluut uniek. Als je hem voor het eerst ziet denk je echt dat hij niet spoort. Maar hij weet absoluut waar hij het over heeft. Leuke gast.

Goud van oud: hmmm. Hangt ervan af hoe je er naar kijkt. Springbank hoort absoluut tot mijn favoriete stokerijen, maar ook Springbank levert in op de kwaliteit. Heb met een paar maten hier de SB 12 #5 en #21 h2h geproefd. Resultaat: shocking. Er zat wel 2-3 WB punten verschil tussen in het voordeel van #5. En dat terwijl de #5 o.b.v. alle ratingen veel minder scoort. Dat realiseer je je niet zonder ze h2h te proeven.

Ik vond batch 5 nou juist net wat minder, net ietsje te veel zwavel.
0 x
Afbeelding

DvdB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DvdB » 14 Sep 2021, 23:19

Reichenbach schreef:Volgens mij misbruik van (hopelijk tijdelijke) leveringsproblemen vanuit Groot Brittannië? ..

Het lijkt idd tijdelijk, ik hoorde vanmiddag dat er begin oktober weer geleverd gaat worden (was half september).

:violin
Dirk
1 x

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 15 Sep 2021, 18:50

DvdB schreef:
Reichenbach schreef:Volgens mij misbruik van (hopelijk tijdelijke) leveringsproblemen vanuit Groot Brittannië? ..

Het lijkt idd tijdelijk, ik hoorde vanmiddag dat er begin oktober weer geleverd gaat worden (was half september).y

:violin
Dirk

Ik ben dan zo freaky van contact op te nemen met Springbank en kreeg redelijk snel een antwoord terug:
Core products such as the SB 10 will be being restocked sometime soon. Best to keep in touch with your local Springbank retailer. All the best, ...
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”