Laphroaig expressies en bottelingen
Re: Laphroaig expressies en bottelingen
Oja, ik heb al een label gezien van de 013 dus ik denk dat die er ook gewoon aankomt.
0 x
Wel nieuw voor 2021 is nu een 10 jarige op een sherry finish.
Voorlopig zie ik hem alleen nog in Duitsland te koop en wordt er op de site van Laphroaig nog met geen woord over gerept.
https://www.whisky.com/information/news ... eased.html
Voorlopig zie ik hem alleen nog in Duitsland te koop en wordt er op de site van Laphroaig nog met geen woord over gerept.
https://www.whisky.com/information/news ... eased.html
0 x
Overal gezien is het jammer om te lezen dat de kwaliteit schijnbaar achteruit holt bij Laffie.
Indien zo is dit jammer van een zich in het verleden toch onderscheidende Distilleerderij.
Groet Cor
Indien zo is dit jammer van een zich in het verleden toch onderscheidende Distilleerderij.
Groet Cor
0 x
Ik denk niet dat het de Whisky zelf is hoor.
Het distillaat heeft volgens mij nog steeds behoorlijk wat kracht en karakter maar mijns inziens lijkt het erop dat de gebruikte vaten wat te gesausd zijn wat de Whisky verzwakt, ook de keuze om steeds vaker wijn en portvaten te gebruiken voor deze Whisky is klaarblijkelijk vrij ongelukkig.
Jonge independent Laphroaig / Williamson heeft nog steeds dat zwaardere geturfde karakter.
Het distillaat heeft volgens mij nog steeds behoorlijk wat kracht en karakter maar mijns inziens lijkt het erop dat de gebruikte vaten wat te gesausd zijn wat de Whisky verzwakt, ook de keuze om steeds vaker wijn en portvaten te gebruiken voor deze Whisky is klaarblijkelijk vrij ongelukkig.
Jonge independent Laphroaig / Williamson heeft nog steeds dat zwaardere geturfde karakter.
1 x
Iemand bekend met het feit of die nieuwe 10yo Sherry finish ook voor de Nederlandse markt beschikbaar komt? Zie hem nu alleen de Duitse schappen uitvliegen.
0 x
Dax schreef:Iemand bekend met het feit of die nieuwe 10yo Sherry finish ook voor de Nederlandse markt beschikbaar komt? Zie hem nu alleen de Duitse schappen uitvliegen.
Geen idee, gewoon daar bestellen, scheelt meestal wel een paar euries
0 x
"Volo et Valeo"
- Reichenbach
- Moderator

Misschien wel. De minimale 40%, de flinke opgepoets beurt met E150 en filtering helpt dan ook niet mee.cor0566 schreef:Overal gezien is het jammer om te lezen dat de kwaliteit schijnbaar achteruit holt bij Laffie...
Van de 10 heb ik wel genoten, maar die is naar mijn huidige mening wat ondermaats vergeleken met zijn naaste concurrenten, zelfs als je de prijs in aanmerking neemt. Dan is de Quaerter Cask een stuk beter naar mijn mening.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- Reichenbach
- Moderator

De Select ontleedt:
2 x
-
Geert, cask strength
- Actief lid

In tegenstelling tot vele anderen ben ik niet zo'n grote fan van de Laffie PX cask. Nu toegegeven, ik heb hem enkel in sample geproefd en niet zo heel veel tijd mee gespendeerd. Dus dat kan nog veranderen. Wat vinden jullie ervan?
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Laphroaig CS 001 interesse peiling:
Verplaatst naar: Lakervt @ Laphroaig CS 001 interesse peiling
Verplaatst naar: Lakervt @ Laphroaig CS 001 interesse peiling
0 x
Weet iemand of Laphroaig CS batch 13 naar Nederland komt? 

0 x
Nikola schreef:Weet iemand of Laphroaig CS batch 13 naar Nederland komt?
Als je ‘m besteld op hun site wel…
2 x
-
GreatBobski
- Actief lid

Ik zie nog wel eens oudere bottlings van de 18 year old Laphroaig voorbij komen. We praten dan over 2011/2012.
De 18 op het label is in een ander lettertype (‘dikker’) en de koker is donkergroen.
Ik vind het lastig te bepalen, of dit soort whiskies goede investeringen zijn (soms drink je wat je koopt, soms zet je het weg voor later immers).
Is er iemand die me hier iets over kan vertellen. Of misschien een tip kan geven over een andere Laphroaig die als goede investering kan dienen?
De 18 op het label is in een ander lettertype (‘dikker’) en de koker is donkergroen.
Ik vind het lastig te bepalen, of dit soort whiskies goede investeringen zijn (soms drink je wat je koopt, soms zet je het weg voor later immers).
Is er iemand die me hier iets over kan vertellen. Of misschien een tip kan geven over een andere Laphroaig die als goede investering kan dienen?
0 x
Elke fles Laphroaig, als je ‘m maar 30 jaar of langer bewaard…
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”