Daar krijg je tegenwoordig nog maar een half brood voor.Nickolaas schreef:Sjezus, Edwin. 1996. Toen kostte een brood ook nog 0.3 ducaat.
Clynelish
- Reichenbach
- Moderator

Re: Clynelish
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Jaja, jullie praten maar, neem zojuist mijn eerste slokje en ik kan je verzekeren, dat ie erg de moeite waard is en bevestigt wat ik verwachtte: weer een topper
Over prijs en kwaliteit van de producten van de Nerds is hier al veel gezegd (o.a. Oogadal). Ik ben het er mee eens, dat het top prijzen zijn (in de betekenis van hoog), die voor zo'n flesje worden gevraagd. Daarachter ligt de aankoopprijs van een mooi vat. Die prijzen stijgen zoals bekend, anderen hebben het al eerder gememoreerd: We zullen er aan moeten wennen.
Ik als liefhebber van een mooi glas (en van het WN product) heb niet de illusie, dat ik die ontwikkeling kan tegenhouden maar voel me intussen wel bevoorrecht mij zo'n mooi flesje te kunnen veroorloven en zijn er een paar gelukkigen, die ik hiervan laat delen.
Groetjes,
Herman
Over prijs en kwaliteit van de producten van de Nerds is hier al veel gezegd (o.a. Oogadal). Ik ben het er mee eens, dat het top prijzen zijn (in de betekenis van hoog), die voor zo'n flesje worden gevraagd. Daarachter ligt de aankoopprijs van een mooi vat. Die prijzen stijgen zoals bekend, anderen hebben het al eerder gememoreerd: We zullen er aan moeten wennen.
Ik als liefhebber van een mooi glas (en van het WN product) heb niet de illusie, dat ik die ontwikkeling kan tegenhouden maar voel me intussen wel bevoorrecht mij zo'n mooi flesje te kunnen veroorloven en zijn er een paar gelukkigen, die ik hiervan laat delen.
Groetjes,
Herman
7 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Tja, €300. 't Is een hele hoop geld, zeker voor een 24 jarige. Twee jaar terug betaalde je hetzelfde voor de undisclosed Clynelish 1983 van 35 jaar. Blijkbaar zijn er ook twee zustervaten(?) uitgekomen bij Sansibar en die kosten 'slechts' €250.
En opvallend, alleen nog een botteljaar en een WN001 vatnummer. Gaat een beetje de kant van Malts of Scotland op zo.
En opvallend, alleen nog een botteljaar en een WN001 vatnummer. Gaat een beetje de kant van Malts of Scotland op zo.
3 x
- Reichenbach
- Moderator

Het is je gegund hoor! Een investering maar alleen als je er niet van geniet zonde van het geld (wat trouwens voor alles geldt). Veel plezier met de aanwinst.
0 x
Nickolaas schreef:sch@ker schreef:Jaja, die binnen binnen, binnen binnen![]()
en straks......
ohhh ik vergeet iets geloof ik: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... sh-1996-wn
Eerlijk is eerlijk, mijn handen jeuken besteltechnisch. Maar wat een prijs hè, den teringh.
Ik heb eerder een paar sampeltjes te ruil aangeboden, daar bleek toen geen belangstelling voor te zijn.
Ik lees, dat je een sterke "aandrang" voelt om een flesje op z'n kop te tikken maar aarzelt.
Stuur me je adres gegevens maar, dan zal ik morgen een sampeltje naar je opsturen, kan je je er in ieder geval zelf een oordeel over vormen. Compensatie hoeft niet, mag wel. Zie maar tzt.
Laatst gewijzigd door sch@ker op 04 Mei 2021, 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.
2 x
Ach als je de centen hebt, en het er voor over hebt dan ben je niemand verantwoording schuldig toch?
‘Duur’ is relatief en onderhevig aan wat je te besteden hebt m.i. Al is het een feit dat het er niet goedkoper op geworden is.
Maarja dergelijke prijzen ontmoedigd een IB’er die wél goedkoop wil blijven natuurlijk wel een beetje. Want waarom zou die het er niet voor gaan vragen. Anderen doen het immers ook en het spul blijft maar over de toonbank vliegen.
‘Duur’ is relatief en onderhevig aan wat je te besteden hebt m.i. Al is het een feit dat het er niet goedkoper op geworden is.
Maarja dergelijke prijzen ontmoedigd een IB’er die wél goedkoop wil blijven natuurlijk wel een beetje. Want waarom zou die het er niet voor gaan vragen. Anderen doen het immers ook en het spul blijft maar over de toonbank vliegen.
2 x
- Reichenbach
- Moderator

Houdt er ook rekening mee dat de meeste mensen het laatste jaar verder weinig hebben uitgegeven aan andere leuke dingen. Het budget om aan iets exclusiefs uit te geven is daardoor misschien gegroeid maar zal snel afnemen als je ook weer geld kan uitgeven aan vakantie, uitgaan, lekker eten, een voetbalwedstrijd, concert of museumbezoek.
Ook moet het 'gratis' geld waar we het afgelopen jaar de middenstand mee in leven hebben gehouden een keer worden terugbetaald.
Ook moet het 'gratis' geld waar we het afgelopen jaar de middenstand mee in leven hebben gehouden een keer worden terugbetaald.
0 x
-
MisterMonkeyDonkey
- Whisk(e)y goeroe

Whiskynerds gewijs valt de prijs nog mee. Ben er zelf helemaal geen fan van wegens de prijzen!
Maar Herman heeft natuurlijk helemaal gelijk dat hij het koopt en ervan profiteert.
Ik kan het voor mezelf niet verantwoorden, ik heb hopelijk nog meer van het leven voor me dan achter me.
Voor Herman is dat hopelijk ook zo, maar het is iets minder waarschijnlijk
.
Enjoy
Maar Herman heeft natuurlijk helemaal gelijk dat hij het koopt en ervan profiteert.
Ik kan het voor mezelf niet verantwoorden, ik heb hopelijk nog meer van het leven voor me dan achter me.
Voor Herman is dat hopelijk ook zo, maar het is iets minder waarschijnlijk
Enjoy

3 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Cask1988 schreef:Maarja dergelijke prijzen ontmoedigd een IB’er die wél goedkoop wil blijven natuurlijk wel een beetje. Want waarom zou die het er niet voor gaan vragen. Anderen doen het immers ook en het spul blijft maar over de toonbank vliegen.

Goeie tip!

Wat ik dan wel heel sneu vindt is dat het account ‘Whiskynerds’ op Whiskybase hun eigen botteling 92 punten scoort…
Al zie ik wel vaker dat slagers hun eigen vlees van een keurmerk voorzien.
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 04 Mei 2021, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
...het zit 'm toch in het vat/markt, dat de prijs zo omhoog schiet....?
Dat van de slager enz. ben ik helemaal eens.
Dat van de slager enz. ben ik helemaal eens.
Laatst gewijzigd door sch@ker op 04 Mei 2021, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Mwoah Herman. Niet helemaal hoor….
Dit kan feitelijk elke bottelaar wel doen, het is alleen welke keuze je maakt in wie/wat je wilt bedienen aan klanten.
Het is niet de markt die ik wil bedienen, maar het is prima natuurlijk dat de Whiskynerds dat segment wel bedienen.
Dit kan feitelijk elke bottelaar wel doen, het is alleen welke keuze je maakt in wie/wat je wilt bedienen aan klanten.
Het is niet de markt die ik wil bedienen, maar het is prima natuurlijk dat de Whiskynerds dat segment wel bedienen.
1 x
Ik heb niet de intentie Edwin om na wetenschappelijk onderzoek, gefundeerde uitspraken te doen hier.
Ik lees en hoor, dat goede vaten steeds duurder worden. Dan lijkt mij dàt de hoofdoorzaak. Mogelijk dat winstmarges ook nog een rol spelen, maar de kern lijkt mij toch 't vat
Ik lees en hoor, dat goede vaten steeds duurder worden. Dan lijkt mij dàt de hoofdoorzaak. Mogelijk dat winstmarges ook nog een rol spelen, maar de kern lijkt mij toch 't vat
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ik kan hier wel dieper op ingaan, maar dat wil ik eigenlijk niet… Klopt, prijzen van vaten dalen niet. Hou het daar maar op… 
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”