Ardbeg Expressies
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: Ardbeg Expressies
Welnee joh. De echte liefhebber loopt deze ooit glorieuze en geweldige distillery gewoon voorbij, zeker sinds die tasjesboeren daar de boel uitmelken. Komt buiten de Uigeadail niks meer de poort uit wat ook maar enigszins een juiste prijs - kwaliteit verhouding heeft.
3 x
Oogadal schreef:Welnee joh. De echte liefhebber loopt deze ooit glorieuze en geweldige distillery gewoon voorbij, zeker sinds die tasjesboeren daar de boel uitmelken. Komt buiten de Uigeadail niks meer de poort uit wat ook maar enigszins een juiste prijs - kwaliteit verhouding heeft.
Die en misschien de 10yo voor de meer beginnende whiskydrinker. Other than that....I couldn’t agree more. Je begrijpt er toch weinig van dat die distillery nog zoveel fans heeft met al hun ardbeg ambassador shops? Ik vind het trouwens wel oprecht om te gieren als je weer allerlei merchandise langs ziet komen van ze. Van weekendtassen tot bbq schorten

2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Die weekendtassen snap ik dan wel weer
Die Lil’Kneus zal er ook wel stuk of 10 hebben om aan z’n puber volgers te laten zien…
Die Lil’Kneus zal er ook wel stuk of 10 hebben om aan z’n puber volgers te laten zien…

2 x
-
GlenMarcus
- Senior

Heb me toch laten verleiden, uigeadail besteld met een reservering op de nieuwe release. Deze komt dit jaar niet van “ exotische” vaten, iets waar zelf niet zo van houd bij Ardbeg. Heb dus stille hoop op weer eens iets leuks.
Ben het wel eens met, dat het na de 10 en uigeadail, wel erg minnetjes is.
Ben het wel eens met, dat het na de 10 en uigeadail, wel erg minnetjes is.
0 x
- Spainkiller
- Senior

Oogadal schreef:Komt buiten de Uigeadail niks meer de poort uit wat ook maar enigszins een juiste prijs - kwaliteit verhouding heeft.
Dit doet m'n FOMO-hartje goed, maar: ik heb veel lyrische meningen gehoord en gelezen over de Arrrrrrrrrdbeg. Als ik die ooit nog tegenkom voor een prijs waarvoor ik géén nier hoef te verkopen...
1 x
- defeatless
- Moderator

Jajaja. De koppelverkoop van de tasjesboeren slaat terug. De nieuwe Scorch mag dan wel €119,95 kosten maarrrrr:
Dit wordt bij alle Ambassy's aangehouden
Vanwege de overweldigende vraag en het zeer beperkte aanbod van de Ardbeg Scorch zijn de “spelregels” zijn dit jaar iets anders dan voorgaande jaren;
• Koop in de periode van 4 tot 25 mei een fles Ardbeg 10 / Wee Beastie / AnOa / Corryvreckan / Uigeadale via onze webshop. (zie de link onderaan de mail)
• Je ontvangt je van ons een betaalverzoek voor een één fles Scorch (zo lang de voorraad strekt)
• Vanaf 1 juni versturen we beide flessen of……
• Kom op Ardbeg Day naar onze Ardbeg shop om je fles op te halen! Daar staat de Scorch open om te proeven en hebben we een leuke attentie.
• Je ontvangt de whisky dus op tijd om op 5 juni a.s. mee te kunnen doen met de Online festiviteiten vanuit Ardbeg zelf, live uit Schotland!
Uiteraard zijn de flessen beperkt beschikbaar, dus slechts 1 fles per persoon, én zo lang de voorraad strekt.
Dit wordt bij alle Ambassy's aangehouden
1 x
Het is gewoon een vieze smeerbende. Ardbeg, Ofwel het bedrijf erachter, zet slijters en importeurs af met hun ellende. En slijters ‘moeten’ op hun beurt de klant weer afzetten want anders blijven ze met een pallet 10yo zitten omdat alleen die gemarketeerde flessen worden verkocht. Lang leve de koppelverkoop...
Maar zolang het kennelijk interessant is als slijter om jezelf zo in je achterste te laten nemen moet je ook niet zielig doen over koppelverkoop. Als je er écht last van hebt en het zakelijk écht niet interessant is, moet je er gewoon mee kappen om die zooi te verkopen. Plain and simple.
BOYCOTTEN die handel..of gewoon niet zeuren en lekker zo doorgaan.
Maar zolang het kennelijk interessant is als slijter om jezelf zo in je achterste te laten nemen moet je ook niet zielig doen over koppelverkoop. Als je er écht last van hebt en het zakelijk écht niet interessant is, moet je er gewoon mee kappen om die zooi te verkopen. Plain and simple. BOYCOTTEN die handel..of gewoon niet zeuren en lekker zo doorgaan.
7 x
-
GlenMarcus
- Senior

Jammer dat dit nodig is. Maar.. Misschien komen er wel goede dingen van. Dit jaar meer naar de echt “fan’s” en blijft die zogenoemde fomo wel uit.
Mogen ze van mij ook wel bij de limited releases van SB bv doen.
Kan je die ook na een week nog gewoon bij de slijter oppikken voor normale prijzen. Flesje 10 erbij is nooit verkeerd.
Just my 2 cents
Kan je die ook na een week nog gewoon bij de slijter oppikken voor normale prijzen. Flesje 10 erbij is nooit verkeerd.
Just my 2 cents
0 x
True, maar zo passeer je wel de flippers die op deze manier niet 20 flessen kunnen scoren voor de doorverkoop..
0 x
Klopt, je kan niet én roepen dat er flippers zijn die de prijzen opdrijven én tegelijkertijd roepen wanneer een maatregel ingevoerd wordt om die flippers te proberen tegen te gaan. Als slijter ben je ook soms verplicht om x aantal van "insert core range fles here" af te nemen om aan de special releases te geraken, en ik heb in Duitse shops ook al vaak deze vorm van koppelverkoop gezien.
1 x
Casketje schreef:Klopt, je kan niet én roepen dat er flippers zijn die de prijzen opdrijven én tegelijkertijd roepen wanneer een maatregel ingevoerd wordt om die flippers te proberen tegen te gaan. Als slijter ben je ook soms verplicht om x aantal van "insert core range fles here" af te nemen om aan de special releases te geraken, en ik heb in Duitse shops ook al vaak deze vorm van koppelverkoop gezien.
Misschien een punt, maar daarom Koppelverkoop in het leven te roepen, vind ik de verkeerde weg.
Wat niet wegneemt dat er mijn inziens iets mag ( ik wil eigenlijk MOET schrijven, maar dat vind ik vrij zwaar ) gebeuren.
Er zijn daar genoeg slimme ( lees zakelijke ) mensen die toch wel iets anders kunnen beslissen dan dit ?
Is slechts mijn mening hoor, ben ook best wel gelukkig met deze discussie, hoort mijn inziens ook bij een Forum.
Groet Cor.
1 x
GlenMarcus schreef:Jammer dat dit nodig is. Maar.. Misschien komen er wel goede dingen van. Dit jaar meer naar de echt “fan’s” en blijft die zogenoemde fomo wel uit.
Just my 2 cents
En wat doe je net de fomo slijterijen, want die doen net zo hard mee!

0 x
cor0566 schreef:Er zijn daar genoeg slimme ( lees zakelijke ) mensen die toch wel iets anders kunnen beslissen dan dit ?
Groet Cor.
Productie vergroten en over 10 jaar geen last meer van tekorten hebben.
Of het limited edition spelletje blijven spelen, de producten steeds verder uitmergelen en winst maximaliseren.
Het is wel een beslissing die genomen moet worden door een corporate manager die vaak niet verder kijkt dan 3 maanden en zijn volgende bonus

0 x
- Reichenbach
- Moderator

Dat eerste zijn ze inmiddels aan het doen bij Ardbeg. In ieder geval de productie capaciteit. Het is daarnaast altijd handig om enige schaarste en exclusiviteit te handhaven zodat jij de prijzen kan bepalen (Veblen-goed).fritsk schreef:Productie vergroten en over 10 jaar geen last meer van tekorten hebben....
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”