Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 02 Mei 2021, 13:27

Fat Bastard! schreef:Als ik lees hoeveel aandacht er hier aan besteed wordt dragen 'we' er zelf ook wel aan bij.....toch?

Nouja dat dus. Daarom is het gezond dat er hier ook een tegengeluid klinkt :bigsmile
0 x
Afbeelding

HWF Thuisfestival SubForum

Henk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Henk » 03 Mei 2021, 10:07

defeatless schreef:
Henk schreef:Hoezo mazel,

Vorige week toch nog de nieuwe Longrow red 10 voor €75,- en de nieuwe LB 10 voor €94,- weten te scoren. Beide voor de adviesprijs dus! :hoera
Zo is het nog te doen

:Slainte
Henk

Kwestie van wat jij normale prijzen vind.... Ik vind dat nog steeds knap duur eerlijk gezegd. Persoonlijk zou ik het er niet voor over hebben. Op het Whiskyevent van Woudenberg een aantal jaar geleden een LB13 geproefd samen met Cask1988, we werden er niet warm of koud van.

Tja, het blijft altijd iets van wat heb ik er voor over. Dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Henk
0 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 03 Mei 2021, 10:22

Afgelopen weekend de veelbesproken LB geproefd. Ik vrees dat ik me achter Henri moet scharen. Ik kom puur op smaak niet verder dan 86 a 87 punten. Te droog, teveel tanine en te weinig diepgang. En te weinig Springbank. Ja hoor, best lekker en ik zou er zeker een flesje van willen tbv consumptie want het is best interessant en verwacht verbetering als de fles een halfjaartje open staat. Maar de fuzz rondom deze bewuste expressie is volledig gebaseerd op schaarste en reputatie. Niet op daadwerkelijke inhoud.

Henk schreef:
defeatless schreef:
Henk schreef:Hoezo mazel,

Vorige week toch nog de nieuwe Longrow red 10 voor €75,- en de nieuwe LB 10 voor €94,- weten te scoren. Beide voor de adviesprijs dus! :hoera
Zo is het nog te doen

Henk

Kwestie van wat jij normale prijzen vind.... Ik vind dat nog steeds knap duur eerlijk gezegd. Persoonlijk zou ik het er niet voor over hebben. Op het Whiskyevent van Woudenberg een aantal jaar geleden een LB13 geproefd samen met Cask1988, we werden er niet warm of koud van.

Tja, het blijft altijd iets van wat heb ik er voor over. Dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Henk
3 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Mark
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mark » 04 Mei 2021, 10:53

Wouterk schreef:Afgelopen weekend de veelbesproken LB geproefd. Ik vrees dat ik me achter Henri moet scharen. Ik kom puur op smaak niet verder dan 86 a 87 punten. Te droog, teveel tanine en te weinig diepgang. En te weinig Springbank. Ja hoor, best lekker en ik zou er zeker een flesje van willen tbv consumptie want het is best interessant en verwacht verbetering als de fles een halfjaartje open staat. Maar de fuzz rondom deze bewuste expressie is volledig gebaseerd op schaarste en reputatie. Niet op daadwerkelijke inhoud.

Henk schreef:
defeatless schreef:

Henk

Klopt, want sherry.

Was hetzelfde als met de Edradour's van Van Wees van een tijdje terug.
0 x

AndyDelft
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 04 Mei 2021, 12:33

Jammer dat een site al D12 ook met die sh.. meegaat, heb weinig respect meer voor ze met dit soort prijsaanpassingen:
Spr15.JPG

Gelukkig nog wel 2 flesjes van mijn 'huiswhisky' kunnen scoren bij Verhaar tegen normale prijs (81 euro),
De nieuwe LB10 is kansloos natuurlijk en laat ik (helaas) lopen tegen deze gestoorde prijzen (duurder dan de 21!) :HitHead
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
1 x
Andy
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 04 Mei 2021, 12:34

Mark schreef:
Wouterk schreef:Afgelopen weekend de veelbesproken LB geproefd. Ik vrees dat ik me achter Henri moet scharen. Ik kom puur op smaak niet verder dan 86 a 87 punten. Te droog, teveel tanine en te weinig diepgang. En te weinig Springbank. Ja hoor, best lekker en ik zou er zeker een flesje van willen tbv consumptie want het is best interessant en verwacht verbetering als de fles een halfjaartje open staat. Maar de fuzz rondom deze bewuste expressie is volledig gebaseerd op schaarste en reputatie. Niet op daadwerkelijke inhoud.

Henk schreef:

Henk

Klopt, want sherry.

Niet helemaal mee eens hoor, is in de regel geen 1op1tje.

Ik heb persoonlijk nogal een hekel aan Edradour. Ik vind het een slechte basis (spirit) en zonder ziel waarbij 't sherryvat gebruikt wordt om gebrek aan kwaliteit te maskeren ("you can't polish a turd").

Kan me totaal niet vinden in de keer op keer hoog scorende expressies van bijv. vW, ook door gerespecteerde medeforummers. Ik heb cask 391 (wb 154278) open staan en kom met pijn en moeite op 82-84 puntjes. Ik proef daar iets in, zelfs onder die dikke vette laag sherry, wat mij gewoon niet aanstaat.

Na de Springbank dronken we een glas Bunna 2003 PX. Dat is ook een bak sherry maar is zo mooi geïntegreerd, fluweelzacht en tannines zijn onvindbaar. Voor mij toch wel een bewijsje dat sherried whisky over de top goed kan zijn zonder nare bijsmaakjes! En zo zijn er natuurlijk nog legio voorbeelden :-)
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Mark
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mark » 04 Mei 2021, 13:27

Wouterk schreef:
Mark schreef:

Klopt, want sherry.

Niet helemaal mee eens hoor, is in de regel geen 1op1tje.

Ik bedoel ook meer te zeggen dat als het een donkere whisky (vaak sherried) is deze de planken afvliegt (FOMO). Heb het niet over de kwaliteit an sich van de whisky en Springbank en Edradour zijn niet te vergelijken.
0 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 04 Mei 2021, 17:27

Longrow red 10 stond bij d12 voor 199. Is gewoon nog voor rond de 100 verkrijgbaar en misschien nog goedkoper. Wat een rare site. Weten zij toch ook wel dat er andere flessen goedkoper naar boven komen als je even googled. Snap ik niks van. Zo jaag je mensen toch weg of weet iemand hier de gedachte achter?
1 x

emerton
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor emerton » 04 Mei 2021, 17:57

0 x
Afbeelding

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 04 Mei 2021, 18:21

emerton schreef:https://www.rumenwhisky.nl/product/springbank-15-jaar-2/?v=796834e7a283

2 stuks op voorraad

Nou die zijn dus ook weg over 3......2.....1 :P
1 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 04 Mei 2021, 18:51

whisky4wood schreef:Longrow red 10 stond bij d12 voor 199. Is gewoon nog voor rond de 100 verkrijgbaar en misschien nog goedkoper. Wat een rare site. Weten zij toch ook wel dat er andere flessen goedkoper naar boven komen als je even googled. Snap ik niks van. Zo jaag je mensen toch weg of weet iemand hier de gedachte achter?
Ze lezen mee op het forum en hoe meer we klagen hoe hoger de prijzen worden.

Hadden jullie ook al opgemerkt dat de prijzen van Glen Talloch de laatste tijd astronomisch aan het stijgen zijn?
5 x

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 04 Mei 2021, 18:55

Reichenbach schreef:Ze lezen mee op het forum en hoe meer we klagen hoe hoger de prijzen worden.

Kijk, tenminste iemand die het begrijpt :bigsmile Maar niets van aan trekken hoor, vooral verder gaan met ‘de grote SB prijzen show’ :P
0 x
Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 04 Mei 2021, 19:10

Reichenbach schreef:
whisky4wood schreef:Longrow red 10 stond bij d12 voor 199. Is gewoon nog voor rond de 100 verkrijgbaar en misschien nog goedkoper. Wat een rare site. Weten zij toch ook wel dat er andere flessen goedkoper naar boven komen als je even googled. Snap ik niks van. Zo jaag je mensen toch weg of weet iemand hier de gedachte achter?
Ze lezen mee op het forum en hoe meer we klagen hoe hoger de prijzen worden.

Hadden jullie ook al opgemerkt dat de prijzen van Glen Talloch de laatste tijd astronomisch aan het stijgen zijn?

Tuurlijk liften mee op de hype. Azijn en spiritus bij de AH trouwens ook. Of staat dat er los van?
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”