Talisker expressies
Re: Talisker expressies
Bartje'79 schreef:Talisker 57* North discontinued....
Daar schreef ik in mei 2019 al iets over.
Freezeroz schreef:Geen gerucht, maar bevestigd door Diageo. De Talisker 57°North gaat uit de productie.
Heeft het toch nog bijna 2 jaar geduurd.
0 x
Zonde, was na de 18 toch de beste / betaalbare Talisker. 10 is goedkoper en ook erg lekker maar die 57 North was echt een goede whisky
0 x
Ze hebben bij Talisker weer een nieuwe (over the) top whisky uitgebracht. Een 43 jarige dit keer met 40 jaar in een vat en de laatste 3 jaar in een ander vat om uit te rijpen (as if). Marketing technisch klinkt het alsof er een zoute roeiboot in dat laatste vat zat maar het levert weer een mooi flesje op.
43 jaar, geschatte retail is 3500 euro. En het is een serie maar ik kan niet opmaken of dit onderdeel van de bodega serie is of een nieuwe (te) dure serie
https://www.malts.com/en-row/products/s ... isky-70cl/
43 jaar, geschatte retail is 3500 euro. En het is een serie maar ik kan niet opmaken of dit onderdeel van de bodega serie is of een nieuwe (te) dure serie
https://www.malts.com/en-row/products/s ... isky-70cl/
1 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Zag hem gister ergens voor £3500,00 te koop staan.Heb precies 0 seconden getwijfeld.
3 x
-
green-hornet
- Senior

Aangezien ik de 18 jarige en de 25 jarige uit de core range wil gaan kopen.
Wat is het verschil tussen beide,afgezien van die 7 jaar

0 x
De 25 is veel zachter, bijna fruitiger dan de 18. Ook is deze iets minder rokerig en zoutig, hoewel Talisker wel rokerig is normaal valt het bij de 25 naar de achtergrond. Zit wel een wezenlijk verschil tussen de beide (persoonlijk vind ik de 18 jarige lekkerder)
0 x
green-hornet schreef:Aangezien ik de 18 jarige en de 25 jarige uit de core range wil gaan kopen.
Het zijn alletwee toppers, maar persoonlijk vindt ik de 25Y geen 130€ meerwaarde hebben tov de 18Y.
Voor het geld van de 25Y koop je 2x de 18Y en 1x de 10Y.
Drie keer zoveel plezier voor hetzelfde geld
.
6 x
- Reichenbach
- Moderator

Bij het uitkomen van het nieuwe etiket de nieuwe 10 ook meteen uitgeprobeerd. Deze is me zeker niet tegen gevallen ten opzichte van de eerdere versies daarvoor. Moet je met de versies naar mijn mening ook rekening houden met batch variaties die bij een dergelijk product zeker een rol spelen. Constante kwaliteit betekent vaak constante middelmatigheid.
Was de Talisker 10 voor mij tot zo'n 20 jaar geleden een vaste waarde, daarna werd het toch een scherp, peperig drankje en ben ik het uit het oog verloren.
Maar de laatste jaren zijn ze naar mijn mening met de 10 (ondanks de standaard Diageo castratie met verfbeurt) toch weer op de goede weg.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
JoachimV10
- Senior

Ik heb onlangs de 'nieuwste' 10 geleegd. Ik had het aanvankelijk lastig om doorheen de fles te komen, miste wat fruitigheid en had een storende overdreven paprikapoeder-noot of zoiets. Halfverwerge de fles is de whisky veel verbeterd en kon ik hem zeker smaken.
Ik heb er nu nog een flesje van staan, het was een actie met korting als je er 2 kocht
Ik betaal overigens wel liever €60 voor de DE dan 35 voor de 10. De DE vind ik persoonlijk echt een pak beter.
Ik heb er nu nog een flesje van staan, het was een actie met korting als je er 2 kocht
Ik betaal overigens wel liever €60 voor de DE dan 35 voor de 10. De DE vind ik persoonlijk echt een pak beter.

1 x
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Afgesplitst van: Uridium @ Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik heb één van de eerste nieuwe labels van in 2021, en deze viel idd ook tegen. Het ziltige, gelige fruitige is er wat vanaf met dat toevoegen van caramel.... Die je echt goed ruikt en proeft bij het openen....
Wat zijn jouw bevindingen?
Uridium schreef:Begonnen met een nieuw fles Talisker 10... viel erg tegen
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/216616/talisker-10-year-old
Ik heb één van de eerste nieuwe labels van in 2021, en deze viel idd ook tegen. Het ziltige, gelige fruitige is er wat vanaf met dat toevoegen van caramel.... Die je echt goed ruikt en proeft bij het openen....
1 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
Malinois schreef:Uridium schreef:Begonnen met een nieuw fles Talisker 10... viel erg tegen
Dat is het inderdaad: niet meer die maritieme smaaak, maar een vrij slappe zoetige en weeïge moutsmaak. Helemaal geen Talisker meer... eerder een matige lowland grain o.i.d.
0 x
Uridium schreef:Malinois schreef:Uridium schreef:Begonnen met een nieuw fles Talisker 10... viel erg tegen
Dat is het inderdaad: niet meer die maritieme smaaak, maar een vrij slappe zoetige en weeïge moutsmaak. Helemaal geen Talisker meer... eerder een matige lowland grain o.i.d.
Ik zou spontaan zin krijgen om hem zelf te willen proeven. Als het klopt wat jullie zeggen is er wel héél veel E150A bij gedonderd (want dat proef je echt niet zo snel), hebben ze of een massive stookfout gemaakt (als het een Lowlander lijkt), of hun middle cut veranderd (geen peat meer) of ze hebben nieuwe stills neergezet ofzo. Talisker 10 is al járen een hele stabiele whisky. Dat veranderd niet zomaar tenzij er iets drastisch mis gegaan is of drastisch veranderd is. Maar dat moet dan gelden voor de gehele vatting die vaak uit behoorlijk wat vaten bestaat. Zover ik weet hebben ze ook geen nieuwe master distiller ofzo. Het lijkt me toch niet dat ze bewust hun best selling variant zo ingrijpend omgooien. Ben nu wel erg nieuwsgierig 
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”