Kilkerran (incl. "Work in progress")

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 03 Apr 2021, 13:50

Cor - Vinabc schreef:
Demas schreef:Eentje kunnen kopen aan de schappelijke prijs van 56€ bij een lokale slijter. Spijtig genoeg was het de laatste..

Koester deze man, want van dergelijke marges kan je normaal geen winkel runnen. Schappelijk is dan ook een understatement

Beter m vertellen z’n prijzen iets te verhogen want anders dikke kans dat straks de ruiten zijn dichtgeplakt in afwachting van een nieuwe huurder... :(
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 03 Apr 2021, 13:54

Oogadal schreef:
thijs100 schreef:
JoachimV10 schreef:Iemand al kunnen proeven van de 5e batch? Las dat ie (veel) zwavel heeft.

Ja, ik zou ‘m overslaan. Met name de nieuwe Longrow Red en ook de nieuwe Local Barley zijn veel beter. Oké, de Kilkerran is goedkoper, maar ik vind het een inferieure whisky.

Maar jij bent dan ook extreem allergisch voor zwavel Thijs.... :gnif

Zelfs Henri scoort em 88 :duimop
Wat ook ong. het gemiddelde is tot nu toe.
0 x
Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 03 Apr 2021, 14:10

Ik moet m’n flesje nog even oppikken bij Muthert, maar ik heb nou niet het idee dat ik ‘t uit ga spugen... :lekker
Maar zoveel mensen, zoveel wensen, ik kan een randje zwavel prima waarderen.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 03 Apr 2021, 14:28

Oogadal schreef:Maar jij bent dan ook extreem allergisch voor zwavel Thijs.... :gnif

Meestal vind ik ‘t inderdaad geen pluspunt :bigsmile
0 x
Afbeelding | Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 03 Apr 2021, 14:29

Pellie schreef:Zelfs Henri scoort em 88 :duimop
Wat ook ong. het gemiddelde is tot nu toe.

Eerlijk? En dan de Local Barley lager? Ach, zoveel mensen, zoveel smaken :)
0 x
Afbeelding | Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 03 Apr 2021, 14:37

niks mis met de kilkerran, prima dram
springbank lb, niks mis met de geur, maar daarna gaat het van een initieel oke smaak hard achteruit, compleet oversherried en daardoor kurkdroog
1 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 03 Apr 2021, 14:56

henri schreef:niks mis met de kilkerran, prima dram
springbank lb, niks mis met de geur, maar daarna gaat het van een initieel oke smaak hard achteruit, compleet oversherried en daardoor kurkdroog

Ik las inderdaad al dat je ‘m heel droog vond. Dus toen ik ‘m van de week proefde, was ik benieuwd of ik dat ook zou hebben. Misschien ook dat ‘t me daarom reuze meeviel.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Casketje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Casketje » 03 Apr 2021, 15:19

Cor - Vinabc schreef:
Demas schreef:Eentje kunnen kopen aan de schappelijke prijs van 56€ bij een lokale slijter. Spijtig genoeg was het de laatste..

Koester deze man, want van dergelijke marges kan je normaal geen winkel runnen. Schappelijk is dan ook een understatement

Ik heb de mijne ook gekocht bij m'n lokale slijter voor €58.95. Zowel Demas als ik zijn Belg - en de gemiddelde fles is hier duurder dan quasi waar dan ook in Europa. Vreemd dus. Waar ligt het dan aan? The Nectar die 'm goedkoper importeert - of eerder: de Nederlandse importeur die 'm duurder aanbiedt?
0 x

Tris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tris » 03 Apr 2021, 15:36

De Nederlandse importeur van Springbank is een waar drama, ik gok het laatste dus... :P
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 03 Apr 2021, 18:43

Tris schreef:De Nederlandse importeur van Springbank is een waar drama, ik gok het laatste dus... :P
De Nederlandse importeur van Springbank (Fourcroy) is een andere dan die van Kilkerran (Bresser & Timmer).
1 x

Tris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tris » 03 Apr 2021, 23:18

Dat is bizar zeg, wist ik niet. :Scratch :lol:
0 x
Afbeelding

LuckyL
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor LuckyL » 08 Apr 2021, 12:32

Casketje schreef:
Cor - Vinabc schreef:

Ik heb de mijne ook gekocht bij m'n lokale slijter voor €58.95. Zowel Demas als ik zijn Belg - en de gemiddelde fles is hier duurder dan quasi waar dan ook in Europa. Vreemd dus. Waar ligt het dan aan? The Nectar die 'm goedkoper importeert - of eerder: de Nederlandse importeur die 'm duurder aanbiedt?

Het lijkt er dan toch op dat jullie deze keer goedkoper zijn. Ik heb hem in Nederland eigenlijk enkel rond 65 euro gezien (en zelf ook voor deze prijs opgepikt bij de lokale slijter), wat nog steeds een schappelijke prijs is. Dan negeer ik natuurlijk even afzetters die prijzen tot 100 euro vragen. Helaas lijken langzaam aan meer slijters dit te doen, waarvan de voornaamste die ik gezien heb een dier in de naam heeft. :?
1 x

green-hornet
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 08 Apr 2021, 20:18

LuckyL schreef:
Casketje schreef:
Cor - Vinabc schreef:

Het lijkt er dan toch op dat jullie deze keer goedkoper zijn. Ik heb hem in Nederland eigenlijk enkel rond 65 euro gezien (en zelf ook voor deze prijs opgepikt bij de lokale slijter), wat nog steeds een schappelijke prijs is. Dan negeer ik natuurlijk even afzetters die prijzen tot 100 euro vragen. Helaas lijken langzaam aan meer slijters dit te doen, waarvan de voornaamste die ik gezien heb een dier in de naam heeft. :?

En toch heeft hij er 6 voor €100 p/s snel verkocht
0 x

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 08 Apr 2021, 20:48

Ik hem 'm ook voor €65 gekocht vandaag in België.
0 x

LuckyL
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor LuckyL » 08 Apr 2021, 20:56

green-hornet schreef:
LuckyL schreef:
Casketje schreef:Ik heb de mijne ook gekocht bij m'n lokale slijter voor €58.95. Zowel Demas als ik zijn Belg - en de gemiddelde fles is hier duurder dan quasi waar dan ook in Europa. Vreemd dus. Waar ligt het dan aan? The Nectar die 'm goedkoper importeert - of eerder: de Nederlandse importeur die 'm duurder aanbiedt?

En toch heeft hij er 6 voor €100 p/s snel verkocht

En het is natuurlijk ook zijn goed recht! Het is echter wel tekenend voor hoe vreselijk de markt tegenwoordig is.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”