Arran expressies en bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Re: Arran expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 12 Jan 2021, 13:35

Ralfy heeft sowieso een groot zwak voor Arran. Niet alleen qua persoonlijke smaak maar idd ook vanwege randzaken. Nu moet ik wel zeggen: die nieuwe verpakkingen zijn misschien niet moeders mooisten maar het is ook wel waar ik van houd. Niet al dat gejibberjabber en volle bak onder gescheten met marketing koeienpoep. Maar gewoon lekker abstract; wat zit erin en hoe is ie gemaakt in termen van sterkte, kleuring en filtering, punt.
0 x
Afbeelding

HWF Thuisfestival SubForum

Germ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Germ » 12 Jan 2021, 17:09

Cask1988 schreef:Ralfy heeft sowieso een groot zwak voor Arran. Niet alleen qua persoonlijke smaak maar idd ook vanwege randzaken. Nu moet ik wel zeggen: die nieuwe verpakkingen zijn misschien niet moeders mooisten maar het is ook wel waar ik van houd. Niet al dat gejibberjabber en volle bak onder gescheten met marketing koeienpoep. Maar gewoon lekker abstract; wat zit erin en hoe is ie gemaakt in termen van sterkte, kleuring en filtering, punt.

Hij heeft eens iets geroepen dat er merken zijn die goed verkopen en goede whisky hebben maar niet moedwillig de prijzen opdrijven. Ze hebben de keuze, maar kiezen ervoor het niet te doen.

Ik moet zeggen dat ik de nieuwe verpakking best mooi vind.
Arran is tot nu toe ook wel een van mijn favoriete distilleerderijen.
0 x
Zo gaan die dingen, andere dingen gaan weer anders.
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 12 Jan 2021, 21:47

De nieuwe flessen vind ik ook wel mooi. Beter dan de vorige die weer beter waren dan die daarvoor.
Bovendien is de Arran 10 een prima kwaliteitswhisky.
Lijkt Arran mij wel een typische whiskydrinkers whisky; je moet het weten om het te kopen. Presentatie maakt dan minder uit.
0 x

SebasDB
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor SebasDB » 13 Jan 2021, 11:30

Reichenbach schreef:De nieuwe flessen vind ik ook wel mooi. Beter dan de vorige die weer beter waren dan die daarvoor.
Lijkt Arran mij wel een typische whiskydrinkers whisky; je moet het weten om het te kopen. Presentatie maakt dan minder uit.

Dat zeg je mooi. Ik zie maar weinig mensen pronken met 'verzamel-arrans'. De Arrans die ik heb gehad zijn mij allen niet tegengevallen maar ook niet verschrikkelijk hoogstaand. Ze hebben een mooie lijn met idd drink-whisky. De nieuwe lijn vind ik qua uitstraling eigenlijk ook wel tof. Degelijk, strak en ook uniek. Glenturrets nieuwe lijn is ook zo'n voorbeeld.
0 x

Germ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Germ » 13 Jan 2021, 12:08

SebasDB schreef:
Reichenbach schreef:De nieuwe flessen vind ik ook wel mooi. Beter dan de vorige die weer beter waren dan die daarvoor.

Dat zeg je mooi. Ik zie maar weinig mensen pronken met 'verzamel-arrans'. De Arrans die ik heb gehad zijn mij allen niet tegengevallen maar ook niet verschrikkelijk hoogstaand. Ze hebben een mooie lijn met idd drink-whisky. De nieuwe lijn vind ik qua uitstraling eigenlijk ook wel tof. Degelijk, strak en ook uniek. Glenturrets nieuwe lijn is ook zo'n voorbeeld.

Ik heb nog 10 sampletjes staan, ben zeer benieuwd. Heb denk ik een stuk of 5 verschillende Arrans gehad tot nu toe.
Waar onder de 10yo die toch ook erg lekker is hoor.
0 x
Afbeelding

SebasDB
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor SebasDB » 13 Jan 2021, 12:57

Germ, paar weken terug nog de Sherry Cask (the Bodega) gehad. Dat is toch wel een lekkere dram hoor, zeker ook voor die prijs.
0 x

Raymond CS
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 13 Jan 2021, 13:29

SebasDB schreef:Germ, paar weken terug nog de Sherry Cask (the Bodega) gehad. Dat is toch wel een lekkere dram hoor, zeker ook voor die prijs.

Daar sluit ik mij helemaal bij aan, echt een prima CS whisky voor de prijs, als ik mij niet vergis ongeveer of 7 of 8 jaar oud uit geprepareerde vaten waar 2 jaar Sherry in heeft gezeten.
0 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

SebasDB
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor SebasDB » 13 Jan 2021, 13:42

Eensch, volgens mij zo'n publiek geheim dat er 7 á 8 jarige whisky voor wordt gebruikt. Alcohol vond ik wel wat minder goed geïntegreerd maar hé... met een prijs van 40 euro en 55,8% heb je een hoop waar voor je centen.
0 x

Germ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Germ » 13 Jan 2021, 14:48

SebasDB schreef:Germ, paar weken terug nog de Sherry Cask (the Bodega) gehad. Dat is toch wel een lekkere dram hoor, zeker ook voor die prijs.

Die heb ik nog niet gehad en zit ook niet tussen mn sample’tjes.
Gezien de prijs wel een aanradertje hoor ik dus.
Misschien als de sherrycasks mij goed smaken dat ie kans maakt :duimop
0 x
Afbeelding

Germ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Germ » 13 Jan 2021, 14:57

Heb dit weekend wel een sample geproefd van een 7 yo Private cask 59,2 %.
Ik weet niet of het nu perse de sherry invloeden waren, (deze komt uit een sherry hogshead) maar hier was ik niet laaiend enthousiast over.

Zoveel sherry whisky’s heb ik nog niet gehad om hier iets over te zeggen.
Dit weekend maar even een sherry tegenover een non sherry vat zetten.
Kijken wat het verschil is.
0 x
Afbeelding

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 13 Jan 2021, 16:09

Germ schreef:Heb dit weekend wel een sample geproefd van een 7 yo Private cask 59,2 %.
Ik weet niet of het nu perse de sherry invloeden waren, (deze komt uit een sherry hogshead) maar hier was ik niet laaiend enthousiast over.

Zoveel sherry whisky’s heb ik nog niet gehad om hier iets over te zeggen.
Dit weekend maar even een sherry tegenover een non sherry vat zetten.
Kijken wat het verschil is.

Deze heb ik ook staan en moet eerlijk bekennen dat het ook 1 van de mindere is die ik heb gehad. Maar Arran is 1 van mijn favorieten, de meeste hebben iets ongepolijst, wat ik niet beter kan omschrijven dan iets "viezigs", zeker de IB's en de jongere OB's. De 18 OB heeft dit dan weer niet. Dat viezigs is trouwens niet negatief bedoelt, zie het als een aardappel die nog naar de grond ruikt en smaakt.
0 x

Germ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Germ » 13 Jan 2021, 17:07

Ik snap waar je op doelt WhiskyLiam, ze zijn wat ‘rauwig’.
1 x
Afbeelding

Raymond CS
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 13 Jan 2021, 19:23

Germ schreef:Ik snap waar je op doelt WhiskyLiam, ze zijn wat ‘rauwig’.

Volgens mij heeft dat wat te maken met de new make, die noemen ze dan een dirty spirit, niet dat vies is :P natuurlijk maar dat er nog van alles inzit wat je er uit had kunnen distilleren (maar dus niet doen voor de smaak).
Springbank is daar ook een goed voorbeeld van (zeggen ze), nog nooit zelf new make van op.
Van Arran wel alleen moest de dame in kwestie eerst hard lachen of ik mijn hadden wilde schoon maken, nee proeven zei ik en iets verbaast schonk ze een glaasje in :nat .
1 x

Fat Bastard!
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 13 Jan 2021, 21:36

Germ schreef:Die heb ik nog niet gehad en zit ook niet tussen mn sample’tjes.
Gezien de prijs wel een aanradertje hoor ik dus.
Misschien als de sherrycasks mij goed smaken dat ie kans maakt :duimop

Had ik wel staan, maar niet open ;) Is zeker een meer dan prima whisky prijs/kwaliteit.

Raymond CS schreef:--- new make van op.
Van Arran wel alleen moest de dame in kwestie eerst hard lachen of ik mijn hadden wilde schoon maken, nee proeven zei ik en iets verbaast schonk ze een glaasje in

Tijdens mijn eerste bezoek aan Lochranza waren ze voor het eerst met local barley aan het destilleren, deelnemers aan de tour kregen allemaal een vingerhoedje te proeven en ik heb na een klein beetje aandringen er een sample van meegekregen. Staat ergens in mijn kast totdat hier iets van gebotteld gaat worden.
0 x
Afbeelding

Raymond CS
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 14 Jan 2021, 12:30

Fat Bastard! schreef:
Tijdens mijn eerste bezoek aan Lochranza waren ze voor het eerst met local barley aan het destilleren, deelnemers aan de tour kregen allemaal een vingerhoedje te proeven en ik heb na een klein beetje aandringen er een sample van meegekregen. Staat ergens in mijn kast totdat hier iets van gebotteld gaat worden.

Dat is echt super cool. :respect :respect :respect
Bij ons van de zomer was alleen de shop open en mochten we alleen even het warehouse in en dat was gezien de omstandigheden het maximaal haalbare.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”